• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • jojjo113

Det är ju alltid svårt vad man "ska" och inte ska få visa. Och hur folk reagerar på det.

Det är också tänkvärt att tex folk reagerar mer på aborterade foster än på tex skadade/döda människor på tv eller liknande.

• Anonym (Arg!!!!)

Håller med!!

Dessutom helt sjukt att det verkar vara mest män/killar som är inblandade i denna sak....Konstigt....

• M C Catta

Självklart ska man väl upplysa folk om vad abort egentligen är osv, men vad jag förstått är denna aktion riktigt samklös! Små barn, stackars unga tonåringar som precis varit tvungna att göra abort osv utsätts för det...

Usch o fy o bort med det! In med en intelligent debatt istället!

• puss

"det är en liten människa som dör vid varje abort"

vilket jäkla argument!
    men så är det, folk som inte kan argumentera med kunskap använder andra metoder.

• Tygtiiger

Anonym (arg!!)

Det är väl inte så konstigt... Det finns ju många män som gärna vill ha kontroll över kvinnors kroppar även på detta sätt.

• BusLotta

Usch och fy faan! Här har man helt klart gått över gränsen!!

• Orion Mardi

Undrar samma sak...vaför är så många MÄN engagerade i denna fråga?

Jag är mot abort...men just detta går för långt.

• MatsS

Om abort nu är så accepterat varför är bilden av det så oacceptabel. Det sker ca 100 aborter varje dag i Sverige. Det är inget de flesta upprörs över. Men att se hur det ser ut gör folk upprörda. Detta hyckleri är precis vad ni illustrerar genom er reaktion. Abort kräver att man blundar. Men tror man på alla människors lika värde så har man inte rätt att blunda.

• maria20

jag hade hållt för min dotters ögon vad det än gällde.. aborterade foster.. amputerade armar.. det är smaklöst helt enkelt, och jag kan inte fatta att det ens e lagligt att göra så.
    naturligtvis ska det finnas information men det finns ju gränser.

• AnnaEster

Jo, det är ju synd att de tar till sådana drastiska åtgärder för att föra fram sitt budskap. Samtidigt har de ju en poäng. Oftast handlar ju inte abort-debatten om fostrets rätt till sitt liv utan om mammans rätt att få slippa föda ett barn som hon inte planerat.

Är själv vegetarian, men jag vet många köttätare som inte klarar av att titta på bilder av djur som slaktas. Är man köttätare ska man väl stå för det. Tycker man att abort är OK ska man väl kunna se på dessa bilder utan att bli alltför upprörd. Jag är lite inne på MatsS linje alltså.

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion