• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • mjukisvicki

maria20 hahah bra sagt!!

ja´´

• maria20

men istället för att ta bort valet att kunna göra abort borde man inte satsa på mer förebyggande åtgärder??

• maria20

mjukisvicki: det var faktiskt min sambo som sa det..

• AnnaEster

Mmmm...Runar Sorgaard ville väl inte att man ska onanera före äktenskapet, vill jag minnas...eh, spårar vi ur lite tror du?

• MatsS

Kan inte alla ni som är för abort förklara för mig varför abort ska vara en så självklar rättighet samtidigt som ni blir upprörda över att vi visar hur det ser ut? Allt fler talar om abort som en mänsklig rättighet. Jag tror verkligen på mänskliga rättigheter och blir glad när jag ser en mänsklig rättighet utförd i praktiken. Varför blir reaktionen den motsatta om ni nu tycker att abort är en rättighet. Vill ni vara vänliga och förklara det för mig.

• mjukisvicki

jag tycker det är bra att valet finns men jag tycker inte att man ska använda det som ett p-medel.. jag har en kompis som blev gravid och hon hade precis kastat ut killen sin och var inte redo(jag var i samma sits för tre år sedan) men hon valde att inte behålla. jag valde att behålla. jag har inte ångrat en dag av mitt val men det har inte min kompis heller så jag tycker det är bra att det finns.

• mjukisvicki

därför att jag gillar att sticka huvudet i sanden. jag tycker det är bra men jag vill inte se när dom gör det eller se bilder på det.
    samma med kött. älskar kött men vill inte se när de slaktas

• maria20

matss: tycker verkligen att barn ska se sånna bilder??

• KickStart
    AnnaEster skrev 2006-07-07 00:24:30 följande:
    Det kan vissa säkert tycka. I ett sådant fall kan man förhoppningsvis göra en så tidig abort som möjligt. Det kan man nog kalla ett extremfall. Av alla aborter som genomförs i Sverige idag tror jag dock att det är ytterst få som blivit gravida som resultat om en våldtäkt .
    Det är tack och lov få aborter som beror på våldtäkter.
    Vidare så utförs majoriteten av alla aborter INNAN utgången av vecka 12 och majoriteten av dessa aborter i vecka 7-8.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion