Inlägg från: maria20 |Visa alla inlägg
  • maria20

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

jag hade hållt för min dotters ögon vad det än gällde.. aborterade foster.. amputerade armar.. det är smaklöst helt enkelt, och jag kan inte fatta att det ens e lagligt att göra så.
    naturligtvis ska det finnas information men det finns ju gränser.

• maria20

men ska inte en kvinna HA rätt att bestämma över sin egen kropp?

• maria20

ok om det hade varit en livsduglig bebis man aborterar. men det gör man ju inte.. inte vad jag vet iallafall

• maria20

för att få igenom en abort efter v.18 så måste man ha väldigt särskilda skäl för att socialstyrelsen ska godkänna det.

• maria20

då kan man ju säga att våldtäcksoffer inte ska få göra abort heller.. det är ju inte fostrets fel...?

• maria20

annaester: nää det va lite dumt att skriva så.. får erkänna att jag är lite klyven i den frågan.

• maria20

jag tror att av alla aborter i sverige så e det ytterst få som görs efter v 18.

• maria20

sen tycker jag faktiskt att vi ska förbjuda män att ha sex eller att runka.. det e ju blivande bebisar där med.. massmord

• maria20

men istället för att ta bort valet att kunna göra abort borde man inte satsa på mer förebyggande åtgärder??

• maria20

mjukisvicki: det var faktiskt min sambo som sa det..

• maria20

matss: tycker verkligen att barn ska se sånna bilder??

• maria20

för att jag har rätt att bestämma över min egen kropp!! sen kan man ju diskutera deras tillvägagångsätt.. hade dom visat bilderna för kvinnor som ska bestämma sig för abort e en sak.. men att tapetsera lastbilar och slänga upp det i nyllet på bla BARN så e det inte rätt

• maria20

idioti säger jag bara.. tror du på det själv eller?? då kan man ju titta på skräckfilm med barnen oxå?? sålänge man inte blir upprörd?

• maria20

varför måste man köra med skrämseltaktik? finns det inga andra sätt?

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion