• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • Stinky
    lokisse skrev 2011-04-26 10:50:28 följande:
    du mig inte första?

vi behöver nog en tolk. jag skriver som en kratta!
    Behövs ingen tolk. Jag ryser. Av obehag. Rynkar på näsan
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • Joppelina
    lokisse skrev 2011-04-26 10:35:05 följande:
    aldrig!! Drömmer

jag vet inte hur mycke pengar och tid jag la ner pa att fa till mina outfits. det syddes och lappades och sandpapprades, skrevs dikter och texter fran braiga latar med spritpenna och pulades och grejades i timmar innan jag var nöjd
    Mjo,, hålen i jeansen skulle ju se "riktiga" ut.
    Häruppe fanns/finns inget uff men vi brukade gå på det som nu är Ö&B men då hette det Försvarets Överskottslager eller nåt i den stilen och köpa beggade militärkläder. Då fick man leta lagom slitna och "skabbiga" kläder Flört

Log när jag såg Lady Dahmers näbbisar för minns att jag hade dom till en militärjacka Flört

Ser ingen anledning att försöka bestämma vad tonåringarna har för kläder på sej. Om det inte är helgalet (halvnaket eller) Dom måste ju få lära sej ta ansvar. Lära sej hitta sej själva.

Den tonårsförälder som tror att man som tror att man ska bestämma tycker jag hämmar sina tonåringar istället.
  • Misery

Tyvärr så går min son med brallorna hängandes på halva röven men som tur är så använder han kalsonger som bytes varje dag.
    Trasiga skitiga mjukisar går bort. 

• lokisse
    Stinky skrev 2011-04-26 10:54:22 följande:
    Behövs ingen tolk. Jag ryser. Av obehag. Rynkar på näsan
    ahhh!
    jag var ju vacker som en dag.
    Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    Joppelina skrev 2011-04-26 10:58:22 följande:
    Mjo,, hålen i jeansen skulle ju se "riktiga" ut.
    Häruppe fanns/finns inget uff men vi brukade gå på det som nu är Ö&B men då hette det Försvarets Överskottslager eller nåt i den stilen och köpa beggade militärkläder. Då fick man leta lagom slitna och "skabbiga" kläder Flört

Log när jag såg Lady Dahmers näbbisar för minns att jag hade dom till en militärjacka Flört

Ser ingen anledning att försöka bestämma vad tonåringarna har för kläder på sej. Om det inte är helgalet (halvnaket eller) Dom måste ju få lära sej ta ansvar. Lära sej hitta sej själva.

Den tonårsförälder som tror att man som tror att man ska bestämma tycker jag hämmar sina tonåringar istället.
    överskotts bolaget.
    dom hade fina grejer!!
    jag hade dr martins
    Nej det tror jag inte!
  • Neapea87
    Sthlmsparlan skrev 2011-04-26 09:12:57 följande:
    Men gaah, har man inget viktigare för sig än att störa sig på tonåringar som har fula mjukisbyxor? Om man stör sig på det, har man lite för mycket fritid. Dessutom, jag lovar dig, föräldrarna har inget att säga till om, vill tonåringen ha fula mjukisbyxor, då har hen det. Töööööööööööntigt att ens bry sig. Och att dra in föräldrarna till råga på allt? Det är inte föräldrarnas problem.
    Det är väl visst föräldrarnas problem om deras barn går runt i skabbiga kläder? Folk tycker och tänker, så är det bara. Jag är inte en sådan som bryr mig särskilt mycket om vad folk tycker om mig egentligen. Men jag VILL faktiskt inte att folk ska tro att jag låter mitt barn gå klädd så där, eller ännu värre, att jag inte har råd att köpa riktiga byxor till mina barn. Som jag sagt tidigare, mjukisbyxor signalerar lathet, arbetslöshet, dålig ekonomi, och framför allt dålig klass. Och folk skulle tycka att jag var dum i huvudet om jag lät mina barn springa runt i det. JAG skulle tycka att jag var dum i huvudet om jag lät mina barn springa runt i det. Så jo, det är till viss del föräldrarnas problem!
    I have enough friends
  • molly50
    Stinky skrev 2011-04-26 10:31:09 följande:
    Aha! Nåja, hon kommer att skämmas över sin tonårsperiod, hon med. *lovar*
    lokisse skrev 2011-04-26 10:28:12 följande:
    jag som var sa fiiin i mina trasiga jeans och slitna skumma lappade tröjor fran uff.
    Ja,det är nog möjligt. Flört
  • Gunny

Det ingår väl i tonårens natur att klä sig rätt risigt, jag vill inte ens tänka på vad jag själv hade på mig. Tyvärr är det nog bara att gilla läget angående mjukisbyxorna men kanske se till att de iallafall är hela och rena.

• TheKimsis

Antar att du inte har tänkt på att det är mycket bättre än små futtiga minikjolar?

• ulfsas
    Misery skrev 2011-04-26 10:58:26 följande:
    Tyvärr så går min son med brallorna hängandes på halva röven men som tur är så använder han kalsonger som bytes varje dag.
    Trasiga skitiga mjukisar går bort. 
    Haha, det hade min son med ett tag tills en bekant berättade att det kommer av att prostituerade?honosexuella män på amerikanska fängelser visade att de var tillgängliga gjorde så.

Brallorna satt uppe och på plats efter det Solig
    Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • chrissandra
    TheKimsis skrev 2013-02-27 06:04:00 följande:
    Antar att du inte har tänkt på att det är mycket bättre än små futtiga minikjolar?
    Fattar inte vad du menar?

Det finns väl andra alternativ än mjukisbyxor och futtiga minikjolar? 

• Blåbäret0

Man lär sig något nytt varje dag, inte visste jag att man såg ut som en prostituerad med utslitna mjukisar :D

• Frontline
    Blåbäret0 skrev 2013-02-27 10:02:33 följande:
    Man lär sig något nytt varje dag, inte visste jag att man såg ut som en prostituerad med utslitna mjukisar :D
    Trådens startades i april 2011 så det var då det
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • LunaLunatic
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 15:54:19 följande:
    Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!
    Du tycker detta är fel och det stör dig.
    Jag tycker ditt alias är fel och det stör mig.

Kan vi inte bara ge fan i att störa oss? 
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic

Men herregud, postar och sen ser man att trådkraken snart fyller 2 år!

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Blåbäret0

Frontline;
    Vilken tur, då kan jag gå förbi affären hem från träningen nu utan att få erbjudande om att sälja sexuella tjänster :D

Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?