• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • sockerbecca
    The Rain Girl skrev 2011-04-25 12:04:45 följande:
    Haha jahapp, lite väl överdrivna uppfattningar dock men..
    Kan svara i det inlägget om du vill veta exakt hur jag tänker, lite OT här.
    vilket inlägg var det? också intresserad :)
  • YezzCorner

Har bara läst ts, och jag blir mest av allt full i skratt.. hur orkar man bekyra sig så över andras klädval?! Det är med största sannolikhet inget som ungarna går runt i för all framtid, så vad har det för roll egentligen? Låt dem skämmas själva, det finns roligare saker att göra än att oja sig över joggingbyxor.. snart kommer det ju bli korta kjolar och shorts för hela slanten, men då ojar väl TS sig över DET i stället. Vissa är ju lite så att de letar fel.. detta verkar vara en sån person. Jag spekulerar nu, men det är intrycket jag får. Varför inte sköta sig och sin familj i första hand och hoppas att världen runtom gör detsamma?

Http://yezzcorner.com -Hästnörd i mammaförpackning
  • Miss Obsessive
    Tre små grodor skrev 2011-04-25 09:36:15 följande:
    Jag tycker nog mer synd om människor som ser ett problem i detta..
  • Neapea87
    lokisse skrev 2011-04-25 10:12:11 följande:
    fast nu är det ju sa att det är inte din smak som avgör.
    om mina teens skulle vilja ga i slappar kläder skulle inte jag lägga mig i det.
    jag gick själv runt i en trasig urtvättad nirvana tröja en hel sommar typ och mina älsklings jeans hade mer lappar än tyg och det stod olika texter med spritpenna pa bade brallorna och tröjorna och min dr martins ska vi inte tala om.
    Det förklarar ju varför DU inte skulle lägga dig i vad dina tonåringar har på sig. Det handlar inte bara om smak. Jag är uppvuxen med att det är rent och skärt folkvett att inte klä sig på vissa sätt. Det gör man liksom bara inte. Att klä sig i mysbyxor när man går och handlar signalerar lathet och dålig klass och stil. Alltså inget man gärna vill bli förknippad med.
    I have enough friends
  • Neapea87
    Samma gamla Burberry skrev 2011-04-25 10:05:14 följande:
    Felet är väl att föräldrarna också saknar stil..
    I have enough friends
  • Tigerhonan

Du har inte tänkt på att det är så mycket skönare att gå i mjukisar än tex vanliga jeans? Speciellt för de som är lite större också. Till och med jag som är över 20 tycker det är grymt mycket skönare att gå i mjukisar än med jeans. Dom sitter helt enkelt bättre på kroppen.

• poirot

Inte är det vackert men när man kommit upp i tonåren får man allt ta hand om sitt yttre själv!

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Alla bra nick är upptagna

Är det okej för din sambo att bestämma vilka kläder du ska ha på dig?

• Dreams Never Ends
    Alla bra nick är upptagna skrev 2011-04-25 16:03:10 följande:
    Är det okej för din sambo att bestämma vilka kläder du ska ha på dig?
    Handlar inte om att bestämma någon annans klädsel. Det handlar om när man inte sköter sitt yttre. Håliga och flottiga mjukisbyxor är inte okej.
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?