• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • molly50
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 12:24:17 följande:
    Men asså dom får gärna gå så, men egentligen? Det är ingen "klädstil" utan bara trash man tar på sig.
    Du skriver att de gärna får gå så. Men då förstår jag inte varför du skapade denna tråd överhuvudtaget. Förvånad
  • MammaG

När min son kommer upp i tonåren kommer han att få klä sig som han vill. Just skitig behöver han kanske inte vara, men han kommer att få ha den stil han väljer

• Dreams Never Ends
    molly50 skrev 2011-04-25 12:27:06 följande:
    Du skriver att de gärna får gå så. Men då förstår jag inte varför du skapade denna tråd överhuvudtaget. Förvånad
    Därför jag ville veta varför man vill gå så och varför man tycker att dte är okej och vett och etikett.
  • Black roses

Ts... Att du inte har förmågan att försöka förstå, det är tämligen uppenbart, och jag kan bara besvara dig med detta.. Vänta tills den dagen du har en, eller flera tonåringar själv, så får du nog erfara att ju mer man försöker styra dem, ju mer kommer de göra rakt motsatt till vad du vill...
    Och ett litet varningens ord... Ju mer du försöker styra dem, ju större blir deras revolt...

Tro inte annat än att de flesta tonårsföräldrar vill faktiskt att deras barn ska se hela och rena ut, men tyvärr skiter barnen högaktningsfullt i vad deras föräldrar vill... 

• MammaG
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 19:28:43 följande:
    Nej men jag ÄR en tonåring.
    Är du säker? För du resonerar som om du vore 85. Det skulle bekymra mig mer om min framtida tonåring har en syn på saker som en gammal gubbe än om han gick ut i mjukisbyxor
  • Fiyali

De söker ju en identitet i tonåren. Varför lägga sig i hur de klär sig, så länge kläderna inte innehåller förolämpningar?
    Rasistiska/fascistiska/nazistiska/i övrigt provocerande budskap(såvida de inte uppmanar till medmänsklighet i någon form) budskap går bort. Nu förstår jag i och för sig inte var de skulle ha fått de budskapen ifrån och skulle de få de, så hade det blivit mer än klädstilen vi jobbade med.

• Thalis
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 12:29:05 följande:
    Därför jag ville veta varför man vill gå så och varför man tycker att dte är okej och vett och etikett.
    Nästa gång får du gå fram till gänget och fråga dem!
    Förresten vem är du för att diktera vad folk bör ha för kläder?
    Mamma till A, A, A och V.
  • molly50
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 12:29:05 följande:
    Jo,men därifrån till att bli upprörd över hur andra klär sig är steget ganska långt.
  • Dreams Never Ends
    Thalis skrev 2011-04-25 12:34:10 följande:
    Nästa gång får du gå fram till gänget och fråga dem!
    Förresten vem är du för att diktera vad folk bör ha för kläder?
    Skulle gärna kunnat fråga, men det skulle förolämpa dom och dom skulle förmodligen inte ge mig ett vettigt svar, så varför ska jag gå fram och fråga då?
  • Dreams Never Ends
    molly50 skrev 2011-04-25 12:39:29 följande:
    Jo,men därifrån till att bli upprörd över hur andra klär sig är steget ganska långt.
    Jag är inte upprörd? Tungan ute
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?