• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • Majsan70
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 18:47:41 följande:
    Ursäkta? Läs inlägget igen och det handlar INTE om vad jag tycker är snyggt. Jag ser även upp till dom med fula kläder men mjukisbyxor är ingen stil.
    Säger DU ja! Du är ju uppenbarligen indoktrinerad att så är fallet, men det är ju tur att inte DU är bestämmande i fallet. Herregud låt folk ha på sig vad sjutton de vill...joggisar är skönt o vill de gå klääde skönt skall de få göra det.
  • Mischao

Oj då. Jag går i princip alltid i mjukisbyxor på mina lediga dagar. De dagar jag jobbar gillar jag att klä upp mig och sminka mig men de dagar jag inte jobbar utan bara går hemma/åker till affären/ute på promenad så älskar jag att åka iväg i mjukisbyxor och håret uppsatt i en knut. Finns ju inget skönare och de flesta människor i min omgivning gör likadant. Så länge byxorna är hela och rena och inte är i nån uppseendeväckande färg tycker jag inte det är nån fara

• Marietta
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 15:54:19 följande:
    Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

P.g.a mitt medberoende så vart jag också sådär en period i mitt liv. Vart slö och apatisk... Fruktansvärt. Har inget råd att ge dig. Kanske dom tröttnar på dessa kläder till slut och slänger dom?
  • Marietta
    Mischao skrev 2011-04-25 19:12:32 följande:
    Oj då. Jag går i princip alltid i mjukisbyxor på mina lediga dagar. De dagar jag jobbar gillar jag att klä upp mig och sminka mig men de dagar jag inte jobbar utan bara går hemma/åker till affären/ute på promenad så älskar jag att åka iväg i mjukisbyxor och håret uppsatt i en knut. Finns ju inget skönare och de flesta människor i min omgivning gör likadant. Så länge byxorna är hela och rena och inte är i nån uppseendeväckande färg tycker jag inte det är nån fara

Jag brukade gå i mjukisbyxor som barn. Jag har haft perioder av depression o.s.v. då har dom åkt på igen. Tyvärr vet man ju vissa som anse det vara sexigt med fjortislinnen med mjukisbyxor till. Det blir ju lite pinsamt... Då jag klädde mig i såna kläder som barn så blir det pinsamt... Jag blir lite irriterad bara. Kan det vara att de sett på porrfilmer där de haft såna kläder? Vad jag hatar är såna som är som besatta av sex jag vill bara slå något hårt i en vägg när jag tänker på dessa skadade individer.
  • Eisa
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 18:47:41 följande:
    Ursäkta? Läs inlägget igen och det handlar INTE om vad jag tycker är snyggt. Jag ser även upp till dom med fula kläder men mjukisbyxor är ingen stil.
    Måste man ha en "stil" då? Huvudsaken man har roligt och är snäll.
  • Marietta
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 15:54:19 följande:

Känner en tjej som brukade klä ner sig totalt sen satt hon och tittade på porr i flera timmar. Klart man vart jävligt irriterad på ett sånt beteende då man var ihop med en porrskadad kille som drogs in i hennes hormissbruk. Sedan menade han på att om jag är svartsjuk är det för att jag vill knulla andra? När han mer eller mindre satte på henne framför mina ögon. Vart ju jävligt obehagligt stämning då. Kände mig anklagad av denna människa.
  • lillansmy

Jag hade alltid mjukisar, ju fulare mamma tyckte det var desto mer gillade jag det, det var skönt! Mjukt och mysigt :) Jag bryr mig inte om vad andra har på sig, det kanske inte du heller borde TS? Kan tala om att jag sitter i skitiga mjukisar i soffan, som jag haft i två dagar med massa hundhår, tassavtryck, katthår och en och annan fläck av olika slag. Och än värre är att nu ska jag gå UT med hunden!!!

• Laura03

Ts borde tvångsgå i mjukisbyxor en vecka eller två. Tights är ännu fulare om man ser cameltån eller mummelbyxor som det även kallas.

• Shandi

Kan hålla med om att det inte alltid ser för vackert ut med nedsmutsade mjukisbrallor och trasiga hoods, men varför ska man ens orka bry sig? Är man bara ute och springer på stan så spelar väl det ingen roll, upp till var och en. Då tycker jag det är jävla mycket värre med märkeshysterin som varit, då ungdomar betalar tusenlappar för en ful tröja bara för att den har ett speciellt märke på sig, för att de ska bära status framför sina kompisar....  Det är något föräldrar borde ta tag i!

• Laura03

Hoppas verkligen inte Ts sätter mjukisbyxor på sina barn heller.

Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?