• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • chrissandra
    Sthlmsparlan skrev 2011-04-26 09:14:47 följande:
    Men det finns väl skitiga människor i alla åldrar? Varför just störa sig på tonåringar? Jag ser smutsiga tanter var och varannan dag här. DET, om något, är ofräscht. Men som jag sa i föregående inlägg, jag sköter mig själv och skiter i andra. Man har väl ett liv lixom..
    Jag tycker att det är äckligt med skitiga människor oavsett ålder och oavsett orsak.
  • Stinky

Lycka till med att försöka bestämma över tonåringars klädval, TS. Du vet väl själv hur man var i den åldern?
    Fast ungdomarna kan se ut som små, experimentiella minigrisar på stan, så brukar de oftast utvecklas till "normala" vuxna till slut. Sen kommer de förmodligen skämmas över stilen om sisådär 10-15 år, såsom vi tidigare generationer gjort. 

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • molly50
    Stinky skrev 2011-04-26 09:50:14 följande:
    Lycka till med att försöka bestämma över tonåringars klädval, TS. Du vet väl själv hur man var i den åldern?
    Fast ungdomarna kan se ut som små, experimentiella minigrisar på stan, så brukar de oftast utvecklas till "normala" vuxna till slut. Sen kommer de förmodligen skämmas över stilen om sisådär 10-15 år, såsom vi tidigare generationer gjort. 
    Enligt vad TS själv har skrivit i andra trådar så är hon tonåring själv. Det gör denna tråd än mer märklig.
  • lokisse
    Stinky skrev 2011-04-26 09:50:14 följande:
    jag som var sa fiiin i mina trasiga jeans och slitna skumma lappade tröjor fran uff.
    Nej det tror jag inte!
  • Helle333
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 15:54:19 följande:
    Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!
    Jag tycker det ser värre ut med alla killar som har brallorna nere på halva röven, tjejerna som har så låga byxor så halva stringen syns, de där nya pyjamasliknande asfula hela kläderna.
    När jag var tonåring var det inne på Adidasmjukisbyxor, nu är det inne med mjukisbyxor i vanligt bomullstyg. Härligt tycker jag efter att ha tröttnat på att se alla halvnakna fjortisar på stan.
  • Stinky
    molly50 skrev 2011-04-26 10:25:48 följande:
    Enligt vad TS själv har skrivit i andra trådar så är hon tonåring själv. Det gör denna tråd än mer märklig.
    Aha! Nåja, hon kommer att skämmas över sin tonårsperiod, hon med. *lovar*
    lokisse skrev 2011-04-26 10:28:12 följande:
    jag som var sa fiiin i mina trasiga jeans och slitna skumma lappade tröjor fran uff.
     Du minns fel!
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • rellekickan

bry dig inte om vad folk har på sig! sköt ditt eget o sluta kritisera andra om hur de går klädda :/. 
    vill dom ha mjukis byxor så låt dom ha de, 

• lokisse
    Stinky skrev 2011-04-26 10:31:09 följande:
    Aha! Nåja, hon kommer att skämmas över sin tonårsperiod, hon med. *lovar*
    lokisse skrev 2011-04-26 10:28:12 följande:
     Du minns fel!
    aldrig!! Drömmer

jag vet inte hur mycke pengar och tid jag la ner pa att fa till mina outfits. det syddes och lappades och sandpapprades, skrevs dikter och texter fran braiga latar med spritpenna och pulades och grejades i timmar innan jag var nöjd
    Nej det tror jag inte!
  • Stinky
    lokisse skrev 2011-04-26 10:35:05 följande:
    aldrig!! Drömmer

jag vet inte hur mycke pengar och tid jag la ner pa att fa till mina outfits. det syddes och lappades och sandpapprades, skrevs dikter och texter fran braiga latar med spritpenna och pulades och grejades i timmar innan jag var nöjd
    Huh!
  • lokisse
    Stinky skrev 2011-04-26 10:40:15 följande:
    Huh!
    du mig inte första?

vi behöver nog en tolk. jag skriver som en kratta!
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?