Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • Dreams Never Ends

Skojar ni med mig?
    Vadå sköt ditt så sköter jag mitt-attityden?
    Det handlar om att hur kan man tycker dte är OK? Jag frågar en fråga?
    Varför VILL man se ut som en uteliggare?

• Dreams Never Ends
    Lady without tattoo skrev 2011-04-24 16:01:16 följande:
    Fråga personen som är klädd så ist..direkt öga mot öga.
    Det skulle vara oförskämt , därför frågar jag på ett forum.
    Skulle jag fråga ngn som gick klädd så skulle jag inte få ett seriöst svar då personen i fråga skulle känna sig förolämpad. Det är en FÖRÄLDERS uppgift att prata med barnet om detta inte min.
  • Dreams Never Ends
    Insatt skrev 2011-04-24 16:04:01 följande:
    Hur har du tänkt dig att man ska styra en sådan sak? Du vet, många tonåringar ser för jävliga ut (fult smink, fult färgat hår, konstiga frisyrer) och antagligen inte för att föräldrarna vill det men vad ska man göra?
    Jag tror dom kommer tacka sina päron i efterhand om dom blir förbjudna att använda smink ifall dom sminkar sig som en clown med klumpig mascara och 100 lager foundation, klet kladd och allt!

Jag har själv varit i "den perioden" och min mamma tog bort allt smink. Jag blev förbannad och surade några dagar men sedan gick det över!
  • Dreams Never Ends
    Noxigen skrev 2011-04-24 16:06:20 följande:
    Fråga dig istället hur fan vi såg ut som tonåringar? Och vad dom äldre tyckte om oss.
    Jag har alltid klätt mig fint, och inte använt överdrivet mycket smink och det räcker! Man behöver inte överdriva som många tonåringar gör!
  • Dreams Never Ends
    Lady without tattoo skrev 2011-04-24 16:11:39 följande:
    Tar du ut missnöjet från din barndom här ist? På andra ungdomar.
    Det är verkligen inget missnöje att gå klädd illa Obestämd Vad menar du?
  • Dreams Never Ends
    lövet2 skrev 2011-04-24 16:11:37 följande:
    Vad är det för fel med mjukisbyxor? Jag går själv alltid i mjukisbyxor, så varför skulle jag förbjuda mina ungdomar? Obestämd
    allmänt skrev 2011-04-24 16:11:45 följande:
    Men.. vad skall man göra då? Brotta ner dom på marken, slita av dem kläderna och våldsklä dem i kostymbyxor med pressveck?

Jag blir ju mer förvånad över unga tonårstjejer som ser ut som de gjort en raid i mormors garderob. Preppy, eller nått. Är det nångång man kommer undan med att "klä ut sig" så är det väl just i tonårsen. (Och tacka skyarna för det, folk skall ha så jävla mycket åsikter om hur andra ser ut, när man är 15 så bryr man sig tack o lov inte)

Är du samma (sorts) tjej som tycker det är förkastligt när en mamma inte fönat håret och applicerat lösögonfransarna korrekt innan hon lämnar på dagis också eller?
    Nej jag är en avslppnad person. Jag går i mjukisar och osminkad hemma. KAN gå och handla i mjukisar också men visar mig helst inte ute i det.

Varför skulle jag vara "en sån" bara för att jag tycker att det är föräldrarnas ansvar att tonåringarna klär sig hela och rena och ser välvårdade ut?
  • Dreams Never Ends
    allmänt skrev 2011-04-24 16:59:41 följande:
    Jag tyceker också att det är ofräscht med flottiga skitiga kläder. Men det gör väl inget om man är ofräsch ibland.
    Jag går ut ofixad ofta. Men går inte PÅ STAN så. Handla på sin höjd.

Man är inte mindre värd om man klär sig skabbigt, men det ser osmakligt ut och kan bli svårt att få jobb med dessa klädval.
  • Dreams Never Ends
    coffeeaddict slash workoutaholic skrev 2011-04-24 17:07:39 följande:
    Äh, de jobb som har klädkoder har också ofta kläder till hands inom yrket som man får när man börjar sitt arbete. Fasen vad trist det hade varit om alla som söker jobb såg exakt likadana ut. Är det verkligen ett sådant samhälle som vi vill leva i?! Där uttryckandefrihet och bekvämlighet alltid ska förtryckas av "koder" dvs följa strömmen och inte våga sticka ut och vara sig själv?
    Det handlar inte om klädstilar. Inte alls faktiskt! Jag kan tycka att många klädstilar är fula, men klankar inte ner på dom för det! För klädstilar är individuellt och det är fantastiskt roligt att se alla olika människor på stan! :)

Dock är mjukisbyxor litegrann ett mys-hemma-plagg och som tex pyjamasbyxor (som man heller inte hänger på stan i).... Det är DET det handlar om
  • Dreams Never Ends
    Lady without tattoo skrev 2011-04-24 17:09:08 följande:
    Är du vackrare om du tar på dig ett konstgjort skal när du går ut? Vad försöker du dölja..?
    Vad fan snackar du om?

ALLA tycker om mjukisbyxor, men det är ett lodis-plagg om man springer runt i det ute.
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?