• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • lillansmy
    chrissandra skrev 2011-04-26 08:47:13 följande:
    Du är myndig och får fatta egna beslut vad du har på dig, vill du gå i håliga mjukisbyxor så är det ditt val. Precis som du nyss valde att ha smutsiga.

Jag och många andra väljer annorlunda och så länge barnen bor hemma så är det hel och ren som gäller även här.
    Jag tycker att barn i möjligaste mån, framförallt tonåringar ska få välja sina kläder själv. Man skapar sin stil i den åldern, och det är modernt med mjukisbyxan, så enkelt är det. Det hade väl varit värre om tjejerna hade haft urringning till naveln, eller?
  • chrissandra
    lillansmy skrev 2011-04-26 09:03:10 följande:
    Jag tycker att barn i möjligaste mån, framförallt tonåringar ska få välja sina kläder själv. Man skapar sin stil i den åldern, och det är modernt med mjukisbyxan, så enkelt är det. Det hade väl varit värre om tjejerna hade haft urringning till naveln, eller?

Att välja kläder själv behöver inte likställas med att vara smutsig och trasig.

Vad gäller urringning till naveln så är det inte heller ett alternativ.
    Varken skitiga mjukisbyxor eller urringning till naveln alltså.

• lillansmy
    chrissandra skrev 2011-04-26 09:08:29 följande:

Men får de ha hela och rena mjukisar då? Det verkar ju inte TS tycka e okej iaf...
  • Topcom

Men gaah, har man inget viktigare för sig än att störa sig på tonåringar som har fula mjukisbyxor? Om man stör sig på det, har man lite för mycket fritid. Dessutom, jag lovar dig, föräldrarna har inget att säga till om, vill tonåringen ha fula mjukisbyxor, då har hen det. Töööööööööööntigt att ens bry sig. Och att dra in föräldrarna till råga på allt? Det är inte föräldrarnas problem.

• lillansmy
    Sthlmsparlan skrev 2011-04-26 09:12:57 följande:
    Men gaah, har man inget viktigare för sig än att störa sig på tonåringar som har fula mjukisbyxor? Om man stör sig på det, har man lite för mycket fritid. Dessutom, jag lovar dig, föräldrarna har inget att säga till om, vill tonåringen ha fula mjukisbyxor, då har hen det. Töööööööööööntigt att ens bry sig. Och att dra in föräldrarna till råga på allt? Det är inte föräldrarnas problem.
  • Topcom
    chrissandra skrev 2011-04-26 09:08:29 följande:

Men det finns väl skitiga människor i alla åldrar? Varför just störa sig på tonåringar? Jag ser smutsiga tanter var och varannan dag här. DET, om något, är ofräscht. Men som jag sa i föregående inlägg, jag sköter mig själv och skiter i andra. Man har väl ett liv lixom..
  • Selma1966

Kom just tillbaka från besök i en liten ort i Lappland. Uppmärksammade att var och varannan man i 20-30-årsåldern bar sådana byxor. Verkade vara högsta mode. Jag ruggade när jag tänkte att min man kunnat se ut så om han inte flyttat därifrån i tid... Men ungdomsmode är svårt att ändra... På 70-80-talet kom ett par olika omgångar av mode med hemsydda revärer, ditsydda lappar och uppslitna revor på annars hela byxor. Såg för jävligt ut, enligt äldre släktingar, men kul hade vi... Jag räknar med att sonen kommer göra något liknande när det är dags

• lokisse
    chrissandra skrev 2011-04-26 08:47:13 följande:
    Du är myndig och får fatta egna beslut vad du har på dig, vill du gå i håliga mjukisbyxor så är det ditt val. Precis som du nyss valde att ha smutsiga.

Jag och många andra väljer annorlunda och så länge barnen bor hemma så är det hel och ren som gäller även här.
    hade min mamma tvingat pa mig hela jeans hade jag komigt hem med trasiga sa det hade blivigt dyrt i längden.
    Nej det tror jag inte!
  • JuliaåRonjasmammis
    Thalis skrev 2011-04-26 07:45:39 följande:
    Oj, du kommer väl snart att få ett meddelande från moderator om att ditt kommentar plockats bort eftersom den inte har en trevlig ton.
    Skrev ett liknande inlägg som togs bort
    Mhm, risken finns... *vet av erfarenhet*Drömmer
    Don't mess with my integrity!
  • Mariohn

Mjukisbyxor är alltså det Ts reagerar på? Som om inte tonåringar väljer själva vad de ska ha på sig. 

Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?