• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • molly50
    Neapea87 skrev 2011-04-25 15:42:37 följande:
    Det förklarar ju varför DU inte skulle lägga dig i vad dina tonåringar har på sig. Det handlar inte bara om smak. Jag är uppvuxen med att det är rent och skärt folkvett att inte klä sig på vissa sätt. Det gör man liksom bara inte. Att klä sig i mysbyxor när man går och handlar signalerar lathet och dålig klass och stil. Alltså inget man gärna vill bli förknippad med.
    Att hela tiden oroa sig för vad andra tycker,tycker jag signalerar dålig självkänsla i alla fall...
  • Dreams Never Ends
    Laura03 skrev 2011-04-25 17:47:03 följande:
    En del klär upp sig till öronen men deras fula inre lyser så klart igenom så de snygga kläderna gör dem bara ännu fulare.
    Håller inte med dig. Har man ett fult inre syns det oavsett.
  • PruttPottan
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 15:54:19 följande:
    Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!
    För att inte tala på vuxna som klär sig så. Och feta..
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Laura03

The Rainer girl
    Det var ju det jag menade! Det är skit samma om man är rik snygg och har Armani, gucci eller prada kläder för har man ett fult inre så har man.

• Dreams Never Ends
    Laura03 skrev 2011-04-25 18:07:15 följande:
    The Rainer girl
    Det var ju det jag menade! Det är skit samma om man är rik snygg och har Armani, gucci eller prada kläder för har man ett fult inre så har man.
    Men att klä sig bra är aldrig en nackdel. Däremot klär man sig skabbigt får man en stämpel(inte för att jag gillar stämplar men det bestämmer inte jag) STämpel får man vare sig man vill det eller ej. Och jag vill inte bli klassad som en lodis.
  • Lady without tattoo
    Laura03 skrev 2011-04-25 17:47:03 följande:
    En del klär upp sig till öronen men deras fula inre lyser så klart igenom så de snygga kläderna gör dem bara ännu fulare.
    Mycket bra skrivet
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lady without tattoo
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 18:12:59 följande:
    Men att klä sig bra är aldrig en nackdel. Däremot klär man sig skabbigt får man en stämpel(inte för att jag gillar stämplar men det bestämmer inte jag) STämpel får man vare sig man vill det eller ej. Och jag vill inte bli klassad som en lodis.
    Varför bryr du dig? Jag högaktar de personer  som vågar klä sig som de vill.Och dessutom struntar i andras gnäll ang den klädsel personen valt
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Dreams Never Ends
    Lady without tattoo skrev 2011-04-25 18:24:58 följande:
    Varför bryr du dig? Jag högaktar de personer  som vågar klä sig som de vill.Och dessutom struntar i andras gnäll ang den klädsel personen valt
    Jag ser också upp till folk med olika stilar trots att jag tycker det ser förjävligt ut. SOm punkare, gothare osv.... Inte fint i mina ögon men dom vågar gå sin egen väg! Och dom ät stolta över det! Det är självrespekt! Dock är det lite mindre respektabelt att gå i fula mjukisar då vi lever i ett samhälle som har råd med bättre kläder. Att ha mjukisbyxor är ingen STIL för det har alla i garderoben.
  • Lady without tattoo
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 18:28:10 följande:
    Jag ser också upp till folk med olika stilar trots att jag tycker det ser förjävligt ut. SOm punkare, gothare osv.... Inte fint i mina ögon men dom vågar gå sin egen väg! Och dom ät stolta över det! Det är självrespekt! Dock är det lite mindre respektabelt att gå i fula mjukisar då vi lever i ett samhälle som har råd med bättre kläder. Att ha mjukisbyxor är ingen STIL för det har alla i garderoben.
    Vad du tycker är snyggt står inte som rättesnöre för hur alla skall tycka el klä sig.Så det så!
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Dreams Never Ends
    Lady without tattoo skrev 2011-04-25 18:30:12 följande:
    Vad du tycker är snyggt står inte som rättesnöre för hur alla skall tycka el klä sig.Så det så!
    Ursäkta? Läs inlägget igen och det handlar INTE om vad jag tycker är snyggt. Jag ser även upp till dom med fula kläder men mjukisbyxor är ingen stil.
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?