• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • Thalis
    molly50 skrev 2011-04-25 12:39:29 följande:
    Jo,men därifrån till att bli upprörd över hur andra klär sig är steget ganska långt.
    Och dessutom omöjligt att få sina svar genom att skapa en tråd här........
    Mamma till A, A, A och V.
  • molly50
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 12:41:09 följande:
    Jag är inte upprörd? Tungan ute
    Man kan i alla fall tolka det så när man läser din ts.
  • molly50
    Thalis skrev 2011-04-25 12:41:16 följande:
    Och dessutom omöjligt att få sina svar genom att skapa en tråd här........
    Ja,precis. Det bästa svaret får man om man frågar de som klär sig så direkt. Om man anser det vara förolämpande så är det väl lika förolämpande att fråga här i så fall.
  • Thalis
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 12:40:29 följande:
    Skulle gärna kunnat fråga, men det skulle förolämpa dom och dom skulle förmodligen inte ge mig ett vettigt svar, så varför ska jag gå fram och fråga då?
    För att få svar på dina frågor såklart!!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • FruLiNi
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-25 12:16:18 följande:
    Bara så att du vet så tycker Frulini också att mjukisbyxor är fult så fattar ej vrf du skrev sådär.
    Var har jag skrivit det?
  • hemljuvahem

Det hör väl till tonåren att klä sig som man vill.. (?) Varesig man blir fjortis, mainstreem eller punkare.

Hellre mjukisbyxor som är bekväma än en kjol kort som ett skärp.

• Ägget

Det kallas mode på samma sätt som killar med byxorna på trekvarten....

• Lattjo

Men hjälp vad mycket trådar det är nu om hur andra ser ut eller gör. Varför bryr så många sig om vad andra människor gör hela tiden? Skit i andra och skör dig själv!

• sockerbecca
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-25 11:39:02 följande:
    Jag tycker mer det låter som någon som blivit hjärntvättad av sina  religiösa fanatiker till föräldrar, och behöver hävda att det man fått sig intutat  är "det enda rätta".
    Det tycker jag inte är så långt ifrån vad jag skrev :)
    Sån avundsjuka som får en att istället benhårt hävda att det man utsattes för var rätt är man oftast inte medveten om.
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?