• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • Maskot

När barnen blir lite äldre har man inget mandat att välja kläder åt dem längre! Det spelar ingen roll vad en förälder tycker är snyggt eller passar- det är bara att gilla läget!

• lokisse
    Neapea87 skrev 2011-04-25 03:00:14 följande:
    Jag kanske är för gammalmodig för att vara så ung som jag är. Men jag tycker inte det är okej att gå utanför dörren i mjukisbyxor. Någonsin. Jag tycker inte heller det är okej att gå i exempelvis flipflops, Crocs (finns det något fulare?!) eller sarong annat än till stranden eller i sin egen trädgård (Crocs bör man begränsa helt till den egna trädgården). På stan passar det sig verkligen inte. Jag har en lång lista med exempel på vad jag inte tycker passar sig i klädväg, men jag drar bara några av de värsta för annars skulle väl majoriteten här inne gå i taket...
    fast nu är det ju sa att det är inte din smak som avgör.
    om mina teens skulle vilja ga i slappar kläder skulle inte jag lägga mig i det.
    jag gick själv runt i en trasig urtvättad nirvana tröja en hel sommar typ och mina älsklings jeans hade mer lappar än tyg och det stod olika texter med spritpenna pa bade brallorna och tröjorna och min dr martins ska vi inte tala om.
    Nej det tror jag inte!
  • Anna Paulita

Jag kan hålla med om att det ser illa ut och jag kan förfasas för modet hos tonåringar, urtvättade och trasiga mjukisbyxor med minimala linnen och push up bh är ju uppenbarligen modernt, eller strumpbyxor med tshirt. Alltid i kombination med tygskor.

Jag hoppas att min dotter blir lite mer medveten om kläder än så, men om hon inte blir det kommer jag förslka "styra henne" att "välja rätt". Men jag komme rinte stånga mig blodig för att få min vilja igenom, jag misstänker att det är som att ha ett litet barn på vissa fronter, att man måste välja sina fighter.

• delirium

Har ni inget viktigare att bry er om? 

• FruLiNi

Där jag bor är det verkligen inte inne att gå ut i slitna mjukisbyxor. Inte ens bland teensen.

• TrailerTrash

Jag är mest nyfiken på hur TS vet att det är mcdonaldsfett på byxorna?

• Ref

Många tonåringar kör på den lite noncharlanta stilen "jag har på mig vad jag vill och bryr mig f*n inte vad du tycker" Det är lite coolt att ha smutsiga, trasiga byxor. Och som förälder så tror jag som många skrev att man väljer sina fajter. Det finns nog med konflitker ändå..

• agtiwi

Själva mjukisbyx-grejen är ju på modet nu. Majoriteten ungdomar här omkring går iaf omkring i det. Sen tycker jag allt att de kan vara rena, mcd-fett och annat smuts är ju inte vidare fräscht.

• chrissandra
    FruLiNi skrev 2011-04-25 10:44:32 följande:
    Där jag bor är det verkligen inte inne att gå ut i slitna mjukisbyxor. Inte ens bland teensen.
    Var bor du? *vill slippa mjukisbyxorna* :)
  • FruLiNi
    chrissandra skrev 2011-04-25 11:16:38 följande:
    Var bor du? *vill slippa mjukisbyxorna* :)
    Du är så välkommen såSkrattande Bor på Lidingö, det är en ö som ligger strax utanför Sthlm.
Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?