• Dreams Never Ends

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!

• Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?
  • Lady Dahmer

Tonåringar bestämmer själv över sina kläder.

Förövrigt så rockar mjukisbyxor. Nej det är inte snyggt, men måste det vara det? Måste jag vara snygg? Varför?

Nä, fuck that skit. Jag är hellre bekväm.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Thalis
    Lady Dahmer skrev 2011-04-25 22:46:09 följande:
    Tonåringar bestämmer själv över sina kläder.

Förövrigt så rockar mjukisbyxor. Nej det är inte snyggt, men måste det vara det? Måste jag vara snygg? Varför?

Nä, fuck that skit. Jag är hellre bekväm.

Har du hål i byxorna?
    Hahahahaha du är bara för skön!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Neapea87
    molly50 skrev 2011-04-25 17:55:33 följande:
    Att hela tiden oroa sig för vad andra tycker,tycker jag signalerar dålig självkänsla i alla fall...
    Jag OROAR mig inte för vad andra tycker. Men nu är det så att i det här samhället uppfattas man på ett visst sätt ganska mycket beroende på hur man klär sig. Det spelar inte så stor roll om man har billiga kläder från H&M och Gina Tricot, bara man klär sig snyggt och respektabelt, i hela och rena kläder (hur länge nu H&M-kläder håller sig hela...), så uppfattas man som en seriös, världsvan, trevlig och sofistikerad person. Så länge man även använder ett någorlunda vårdat språk förstås. Det är det som gör det. Kläderna och språkbruket.

En person som klär sig slappt, billigt, trashigt, slampigt, etc. känns omöjlig att ta seriöst vid första anblick. Sedan är det ännu värre om de öppnar munnen och det visar sig att de inte kan prata ordentligt heller. Och om det trots allt händer att man för ett samtal med en dåligt klädd person och det visar sig att de är allmänbildade och kan uttrycka sig väl, då kan man bara tycka synd om dem för att de inte visar det utåt... Allting handlar om det första intrycket och det är ingenting jag personligen har bestämt.

Att jag väljer att klä mig och sminka mig snyggt och välvårdat har ingenting med dålig självkänsla att göra. Först och främst tycker jag inte att det är snyggt med t.ex. mysbyxor, piercingar i ansiktet, trasiga nätstrumpbyxor och för korta kjolar eller neonfärger. Sedan så vet jag att jag SJÄLV inte tar människor seriöst om de går klädda så och därför tror jag inte att någon skulle ta mig seriöst om jag gick klädd så. Och jag vill gärna bli tagen seriöst. Även om det inte är något som helst fel på min självkänsla.
    I have enough friends
  • Neapea87
    lillansmy skrev 2011-04-25 21:10:37 följande:
    Jag hade alltid mjukisar, ju fulare mamma tyckte det var desto mer gillade jag det, det var skönt! Mjukt och mysigt :) Jag bryr mig inte om vad andra har på sig, det kanske inte du heller borde TS? Kan tala om att jag sitter i skitiga mjukisar i soffan, som jag haft i två dagar med massa hundhår, tassavtryck, katthår och en och annan fläck av olika slag. Och än värre är att nu ska jag gå UT med hunden!!!
    Fräscht... Kräks
    I have enough friends
  • Hulabaloo

Jag har gått med mjukisar non-stop i ett år ungefär. Kul? Nej. Nödvändigt? Ja. Jag har hemsk eksem på benen, jeansen gör ont som taggtråd och en kjol gör att benen syns, vilke får andra människor att må illa. (Jag har blivid sagt att skyla dem då dem ger kväljningar, sa en kvinna i en restaurang när jag hade en fin kortare klänning på mig.) Jag bölade i flera timmar och bestämde mig för att inte lida för utseendest skull, då jag redan lider av eksemet och att se männiksor äcklade blickar är tråkigt, onödigt och det blir bara värre. Strumpbyxor kan jag inte ha då jag boksatvligen kliar så dem går sönder. Tygbyxor går igenom, det kom lite saker ut genom tyget vilket såg ofrächt ut.

Vad finns kvar? Mina högt hatade och älskade mjukisar..Så döm inte snälla alla som inte ser så "fina" ut.. =)

• Dorian Ertymexx

Med tanke på tråden om hur "hemskt" det är med de onda muslimerna som "tvingar" på sina kvinnor slöja, burka och niqab, och hur svenskar aaaldrig tvingar på någon något, så är den här tråden riktigt ironiskt roande.

Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • kattenihatten
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-26 02:29:12 följande:
    Med tanke på tråden om hur "hemskt" det är med de onda muslimerna som "tvingar" på sina kvinnor slöja, burka och niqab, och hur svenskar aaaldrig tvingar på någon något, så är den här tråden riktigt ironiskt roande.
    Mitt i prick.

Jag kan inte förstå att man ens orkar bry sig i vad folk har på sig för kläder.....finns det inte värre saker att förfasa sig över, om man nu känner att man måste få göra ett utspel?
  • Waldo
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 15:54:19 följande:
    Vad är felet på föräldrar som tycker att det är OK för ens barn att klä sig precis hur som helst? Jag ser mängder med ungdomar stå i gäng på stan med stora mjukisbyxor, ibland håliga, urtvättade och med mcdonaldsfett på.

Pratar ni inte ens med era tonåringar om detta? Jag skulle låtit mitt barn välja kläder själv huvudsaken hon/han var hel och ren och inte heller såg ut som en uteliggare/prostituerad.

Detta är aldrig OK! Jag tycker så synd om dom!
    Du är ingen tonårsförälder förstår jag?

Jag föreslår att du återkommer i denna diskusionen när du är det
  • FruLiNi
    Thalis skrev 2011-04-25 23:26:17 följande:
    Har du hål i byxorna?
    Hahahahaha du är bara för skön!
    Och jag trodde att det var mensfläckar! Det hade varit riktigt skabbigtSkrattande
  • Misery

Min son har ibland mjuksibyxor som är hela och inte urtvättade. Skulle aldrig låta honom gå ut i trasiga skitiga mjukisbyxor. 
    Jag är själv inget fan an mjukisbyxor och skulle aldrig gå ut med såna på mig. Men vad andra har på sig struntar jag i och säger inget men tänker desto mer.
    Tycker det ser sunkigt ut men folk verkar inte bry sig om hur dem ser ut heller. 

Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?