Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?

coffeeaddict slash workoutaholic skrev 2011-04-24 19:20:49 följande:
    Hehe, och när jag var tonåring på glada (galnaFlört) 90-talet så var det Adidasbyxor med knappar från foten och hela vägen upp på utsidan, så att någon kunde ta ett fast tag och slita av hela baksidan av byxan så att man stod där i sina underkläder och skämdes ;) I en fullsatt skolkafeteria hände detta mig. Mindre populärt i trettonårsåldern Skrattande
    Vet du, jag har kvar mina...och använder dem ett par gånger om året, ENDAST inomhus är bäst att tillägga. Skrattande

Har en son som jag har haft "mjukisbyxdiskussionen" med och vi har enats om en kompromiss:
    Endast två dagar/vecka och bara om de är rena. (Han har två par och hinner smutsa ner dem ofantligt fort.)
    Tidigare har han inte varit intresserad av mjukisbyxor men nu säger han att det är mode och att jag inte fattar någonting så jag vet precis vad han menar. Har ju själv varit tonåring. :)

MEN...aldrig smutsiga eller trasiga, då får han ta något annat. Som tur är gillar han jeans också och han har aldrig gillat häng )som ser förskräckligt ut.)  :)
  • chrissandra
    Thaleya skrev 2011-04-24 22:57:14 följande:
    Haha mcdonaldsfett :p

skämt åsido mjukisar är ju snyggt oftast. man kan ju ha snygga mjukisar som är rena! det utstrålar en sån där jag bryr mig inte attityd som är coolt, och sexigt. Sen är man så rörlig i mjukisar och sköna är dem.
    Mjukisar snyggt? Näe, inte alls, men smaken är som baken, eller hur?
  • chrissandra
    FruLiNi skrev 2011-04-25 10:44:32 följande:
    Där jag bor är det verkligen inte inne att gå ut i slitna mjukisbyxor. Inte ens bland teensen.
    Var bor du? *vill slippa mjukisbyxorna* :)
  • chrissandra
    FruLiNi skrev 2011-04-25 11:24:52 följande:
    Du är så välkommen såSkrattande Bor på Lidingö, det är en ö som ligger strax utanför Sthlm.
    OK!  *börjar bearbeta familjen*  Glad
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2011-04-26 02:29:12 följande:
    Med tanke på tråden om hur "hemskt" det är med de onda muslimerna som "tvingar" på sina kvinnor slöja, burka och niqab, och hur svenskar aaaldrig tvingar på någon något, så är den här tråden riktigt ironiskt roande.
    Att ens jämföra tvånget med att bära burka och niqab med oviljan att låta sina barn ha på sig smutsiga och håliga mjukisbyxor är bara löjligt.

Jag har inte läst någon annan tråd som TS har startat och därför inte blivit påverkad av mina tidigare värderingar vad gäller henne och hennes åsikter men i denna TS tycker jag nog inte att det är så konstigt att hon inte tycker det är OK att ha stora, håliga och fettiga mjukisbyxor utan att hon skulle låta sitt barn välja kläder själv så länge de var hela och rena.
    Inte ett dugg konstigt eller upprörande faktiskt.
  • chrissandra
    lillansmy skrev 2011-04-26 08:31:12 följande:
    Nu är dem i tvätten  så nu har ja några andra på mig :D rena men med hål i :P
    Du är myndig och får fatta egna beslut vad du har på dig, vill du gå i håliga mjukisbyxor så är det ditt val. Precis som du nyss valde att ha smutsiga.

Jag och många andra väljer annorlunda och så länge barnen bor hemma så är det hel och ren som gäller även här.
  • chrissandra
    lillansmy skrev 2011-04-26 09:03:10 följande:
    Jag tycker att barn i möjligaste mån, framförallt tonåringar ska få välja sina kläder själv. Man skapar sin stil i den åldern, och det är modernt med mjukisbyxan, så enkelt är det. Det hade väl varit värre om tjejerna hade haft urringning till naveln, eller?

Att välja kläder själv behöver inte likställas med att vara smutsig och trasig.

Vad gäller urringning till naveln så är det inte heller ett alternativ.
    Varken skitiga mjukisbyxor eller urringning till naveln alltså.

• chrissandra
    Sthlmsparlan skrev 2011-04-26 09:14:47 följande:
    Men det finns väl skitiga människor i alla åldrar? Varför just störa sig på tonåringar? Jag ser smutsiga tanter var och varannan dag här. DET, om något, är ofräscht. Men som jag sa i föregående inlägg, jag sköter mig själv och skiter i andra. Man har väl ett liv lixom..
    Jag tycker att det är äckligt med skitiga människor oavsett ålder och oavsett orsak.
  • chrissandra
    TheKimsis skrev 2013-02-27 06:04:00 följande:
    Antar att du inte har tänkt på att det är mycket bättre än små futtiga minikjolar?
    Fattar inte vad du menar?

Det finns väl andra alternativ än mjukisbyxor och futtiga minikjolar? 

Svar på tråden Ni som tillåter era tonåringar att gå ut med skabbiga mjukisbyxor?