• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • äralltupptaget

Jag jobbar med att , på förmiddagen köra ut matbackar i olika maskiner på företag, sedan på eftermiddagen med att göra service på kaffemaskiner samt leverera varor...

• äralltupptaget

jo det är skittungt, men jag har blivit sjukskriven nu till den 7:e sedan ska jag få förlängt , samt att jag fått godkänt på gravidpenning, så jag kommer inte jobba mer :)

• Kattflickan

Ja, gör inte som jag. Tänkte jobba fram till två veckor innan BF. Barnet kom tre veckor innan BF.Jag jobbade dan innan och var helt slut efter att dottern fötts pga att jag stressat för mycket på jobbet. Hade behövt mina två veckor hemma innan bebben kom.

• äralltupptaget

Var inne på sjukhuset i fredags då jag blött lite , eller mer som rosa flytningar. SÅ då såg dom att tappen bara var 1.5 cm, den skulle tydligen vara 3 cm,  så , vips vad det är så kommer bebisen snart.. lika väl som den kan ligga kvar till januari. Ska dit på en extra koll nästa vecka.

Så jag blev lite stressad över att inte ha hunnit fixa till allt här hemma, med säng, skötbord osv.. så nu har jag satt fart.. fast i snigelfart då dom sa att jag skulle ta det lugnt. Men bara att ha tvättat kläderna, ställt i ordning vagnen osv.. gör mig lite lugnare :)

• idamarie

åh hoppas bebisen vill vara kvar ett tag till iaf! Du får verkligen ta det lugnt och inte stressa för mycket. Min kompis fick 8v för tidigt och det gick bra det med iofs. Hon är t om större än min tjej som är 3månader (5mån) äldre!

och du det där med vad som behövs hemma i början....det ordnar sig med det med! Om ni får för tidigt så kommer bebisen att ligga inne ett tag och då finns tid för att handla om inte annat så behövs det inte så mycket i början. Ombyten, blöjor, täcken och nått att sova i är väl det som är viktigast! All lycka till er nu!

• äralltupptaget

tack!

Var på en återkontroll och då hade tappen växt till sig, så nu såg allt lite bättre ut, men jag tar det lugnt nu iaf..

Jag vill helst inte ha en decemberunge.. om jag ska vara ärlig .. kanske ett i-landsproblem ....

• äralltupptaget

på nyårsafton 12 minuter över 12-slaget kom våran lilla Wilma som ett skott! ( eller snarare en nyårsraket hehe )

13 dagar för tidigt men sååå välkommet ! :)

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???