• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • Kattflickan

Äralltupptaget: Förstår att det är jobbigt. Men varför går ni inte in på Ivf nu? De med PCOS brukar svara jättebra på behandling och få ut många ägg! Du skulle nog få mycket bättre resultat än mig. Är det inte bättre än att fortsätta pina dig själv på det här sättet. Ni har testat pergotime, det verkar ju inte funka. Vilken typ av sprutor skulle du få ta? Vad gör de?

Det är svårt att gå ner i vikt när man har PCOS. Har en nära vän som har det. Så var inte för hård mot dig själv.

Lycka till!

Kram!

• äralltupptaget

ja jag vet inte... vet inte vad och hur jag ska tänka.

Sprutorna är tydligen en spruta man själv tar i magen, typ som insulin, och det är en annan form av pergotime kan man säga. Som tydligen är mycket "starkare" vet inte exakt vad det heter.
    Har läst lite på ett forum att vissa har svarat jättebra på dessa, trots att inget resultat på vanliga pergotime kurer.

Hur ska man kunna plocka ägg till IVF om jag inte ens får ägglossning ? Hur får man ägg ?

Tyvärr kan jag vara rätt hård mot mig själv. Har köpt gymkort idag så på måndag då jävlar ska jag pumpa som f a n.  Satt mål att gå ner 5 kg till jul. det är väl inte så mycket, borde klara av det.
    Vet inte heller om det är så bra att köra igång på någon "superdiet" när man är i barn-svängen.
    Fast kroppen är nog "svammlig"  :(

Idag kläckte även en till arb.kompis ut att hon ska ha barn.. åhh.. kul för dom!!!
    Så nu är jag sist på jobbet, sist i kompis.gänget- sist i släkten... härligt!!!! N O T

• idamarie

När man genomför en IVF tar man medicin som framkallar ägglossning på konstgjord väg och på så sätt får man även fler ägg än vad man normalt får.. Jag tycker att du iallafall kan kolla upp och läsa på det! Blir ju bara jobbigt att må så dåligt som man gör när man inte får ett plus!

Varför vill du inte prova IVF? Är det av någon speciell anledning?

All lycka till er!

• äralltupptaget
    idamarie skrev 2012-08-31 18:23:54 följande:
    När man genomför en IVF tar man medicin som framkallar ägglossning på konstgjord väg och på så sätt får man även fler ägg än vad man normalt får.. Jag tycker att du iallafall kan kolla upp och läsa på det! Blir ju bara jobbigt att må så dåligt som man gör när man inte får ett plus! Varför vill du inte prova IVF? Är det av någon speciell anledning? All lycka till er!

För mig är det sista vägen att gå , ivf , sista stoppet innan man helt kan glömma barn , adoption är ej aktuellt för mig Känns även jobbigt , lång väg att gå samt psykisk jobbigt då det för mig är sista steget ...
  • Kattflickan

Om många lyckas med de medicinerande nämnde så prova det först. Men fortsätt inte med pergo, du blir bara besviken. Ni har ju gjort ett antal försök nu.

Se inte IVF som en sista utväg. Så många får barn via IVF idag. Jag antar att ni undersökt att inte din man har problem med spermierna också?

Om inte IVF funkar finns äggdonation.

I höstas kände jag djup ångest över min barnlöshet. Vissa dagar fick jag nästan panik. Jag pratade med en kurator som gav vissa bra råd. Hon gav mig rådet att försöka göra upp en plan. Om vi inte lyckades med IVF PGD, vad skulle vi göra då. Jo, äggdonation, om inte det lyckades, adoption.

När jag fick en plan och kände att min värld inte gick under om vi misslyckades med PGD så började jag må bättre. Att för mig acceptera äggdonation var inte svårt då det skulle innebära att vi slapp mitt genetiska problem.

PGD är inget för dig. Det är för de med ett allvarligt genetiskt problem.Man gör en IVF och sen analyseras de befruktade äggen för att hitta något friskt.

Hoppas det går bra för dig med nästa behandling..

• idamarie

Ok. Ja det känns ju jobbigt när man känner så. :( för mig kändes det bara som en möjlighet till att verkligen få barn! Annars hade vi inte fått det. Det du gör nu kan du väl även göra efter IVF? Då är ju chansen lika stor fortfarande eller? ( försöker bara se positivt på det) men sån är jag! Förlåt om det känns jobbigt!!

Kram

• äralltupptaget

Nä min man har inte fått testa sig , eftersom det är mig det är fel på. Jag går på vul efter varje pergotimekur så då ser dom om man han någon ägglossning på gång , om man har några " blåsor" vilket jag inte har haft , eller ja en blåsa så hon trodde chansen var liten. " hinnan " är även tunn vad nu det innebär...

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???