• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • äralltupptaget

vi var förra veckan till läkaren och pratade. Min man har lämna sperma prov och dom såg jättebra ut.
    Så nästa steg blir IVF. Jag är ivrig att komma igång men samtidigt känns det bra att bollen åter igen hamnat i rullning. Mellan varven känner jag att det är mycket väntande...

Så vi har fått göra en hälsoundersökning, med vikt längd blodprover, klamydiaprover, hiv och allt fan man nu skulle ta. Så när dessa provsvar kommer till läkaren skickar hon iväg remissen.

Känns skönt, men ändå nervöst. Jag har bara 1 försök på mig, som är gratis. och i det försöket är det ett med " färska ägg" och ett med nedfruset ägg... så måtte det ta på första !!!!!

Jag har börjat banta lite, eftersom jag har fått för mig att det kan maxa min chans.. och tyvärr finns det mycket att ta av :s 

Hur går det för dig då? Var länge sedan jag skrev i detta forum så man har glömt i vilken fas i utredningen alla var i..

• Anonym (Längtar)
    äralltupptaget skrev 2013-01-23 17:08:55 följande:
    vi var förra veckan till läkaren och pratade. Min man har lämna sperma prov och dom såg jättebra ut.
    Så nästa steg blir IVF. Jag är ivrig att komma igång men samtidigt känns det bra att bollen åter igen hamnat i rullning. Mellan varven känner jag att det är mycket väntande...

Så vi har fått göra en hälsoundersökning, med vikt längd blodprover, klamydiaprover, hiv och allt fan man nu skulle ta. Så när dessa provsvar kommer till läkaren skickar hon iväg remissen.

Känns skönt, men ändå nervöst. Jag har bara 1 försök på mig, som är gratis. och i det försöket är det ett med " färska ägg" och ett med nedfruset ägg... så måtte det ta på första !!!!!

Jag har börjat banta lite, eftersom jag har fått för mig att det kan maxa min chans.. och tyvärr finns det mycket att ta av :s 

Hur går det för dig då? Var länge sedan jag skrev i detta forum så man har glömt i vilken fas i utredningen alla var i..
    Vi är inne på adoption,vårt ärende ska upp i nämnden nästa månad !!!!!
  • äralltupptaget
    Anonym (Längtar) skrev 2013-01-31 11:20:52 följande:
    Vi är inne på adoption,vårt ärende ska upp i nämnden nästa månad !!!!!
    nää men gud vad spännande!!!! :)  Då är det nära till att ni blir föräldrar!! åh så kul!!!

dum fråga kanske, men får man "önska" vilket land man vill helst vill adoptera ifrån ?
  • Anonym (Längtar)
    äralltupptaget skrev 2013-01-31 21:18:50 följande:
    nää men gud vad spännande!!!! :)  Då är det nära till att ni blir föräldrar!! åh så kul!!!

dum fråga kanske, men får man "önska" vilket land man vill helst vill adoptera ifrån ?
    Ja, fast det är många års väntan kvar tyvärr men den som väntar på något gott !!!!!

Inte dumt alls och ja, du får välja land själv men sen kanske du inte "passar in" på alla länder för de har olika "krav" på de som adoptera...
  • Kattflickan

Längtar: Gick ni direkt på adoption utan att göra Ivf eller prova äggdonation?

Jag tycker det är synd att adoptionsprocessen tar sån tid. Det gjorde att det inte kändes som ett alternativ för mig.

Lycka till!

• Anonym (Längtar)
    Kattflickan skrev 2013-02-03 21:49:14 följande:
    Längtar: Gick ni direkt på adoption utan att göra Ivf eller prova äggdonation?

Jag tycker det är synd att adoptionsprocessen tar sån tid. Det gjorde att det inte kändes som ett alternativ för mig.

Lycka till!
    Det enda vi har gjort är två inserminationer med mannens spermier men båda misslyckades =(

• äralltupptaget

ni har inga funderingar på att pröva IVF ??

Hur lång tid är det för att få adoptera, nu menar jag från att man lämnat in alla papper och tills man har sitt barn hemma i Sverige ?

• Anonym (snart 32)

Grattis till er som blivit gravida själv försöker jag fortfarande att bli det och trodde att det hade lyckats denna gång men idag 10dagar försent kom tant röd på besök :(

• Anonym (Längtar)
    Anonym (snart 32) skrev 2013-02-24 22:02:32 följande:
    Grattis till er som blivit gravida själv försöker jag fortfarande att bli det och trodde att det hade lyckats denna gång men idag 10dagar försent kom tant röd på besök :(
    Förstår dig, här kämpar vi oxå fortfarande...
Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???