• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • Kattflickan

Vid en äggdonation gör en annan kvinna en IVF-stimulering. Äggen plockas ut, befruktas med din mans spermier och sätts in i dig. Tror att du då får ta en del hjälpmediciner för att inte stöta bort ägget. Men det finns väl inget som säger att det är nåt fel på dina ägg? De har bara svårt att lossa. Som jag har hört är de med PCOS bra kandidater för IVF. Dessutom kommer du att vara fertil längre än genomsnittet. Jag önskar att jag hade PCOS istället för lågt AMH. Jag kommer gå in i ett för tidigt klimakterium.

• Tant Groda

Äralltupptaget: tycker de ska testa din man också. I vårt fall var det ju fel på oss båda.

• idamarie

I vårt fall var det också fel på oss båda och det försvårar ju chanserna mer! Be om en koll på din man!

• äralltupptaget

Men jag förstår fortfarande inte hur en ivf skulle funka på mig , när jag inte får någon ägglossning , trots hjälpmedel...jag kanske är trög men jag får som inte ihop det. Det har aldrig varit på tal om att kolla min man , men han har 2 barn sedan tidigare så dom borde funka :) Fast man kanske skulle ställa frågan iaf , ska på vul imorgon igen

• idamarie

Fråga hu stor chansen är för er att göra en IVF. Det borde ju de som utreder er ha koll på! :) vad jag förstår är det nog andra mediciner man tar vid IVF sen plockar de ju ut äggen från dig och befruktar de på utsidan sen stoppar de tillbaka det befruktade i dig. Man ska alltså inte ha sex när man går igenom den behandlingen. (om man inte använder skydd) men kolla så får du nog veta om det är en möjlighet för er!

Kram

• äralltupptaget

Idag fick jag iaf en liten gnutta hopp!

Jag var på mitt 2:a VUL och då såg hon en stor blåsa på 19 mm som hon trodde kunde bli något.
    Även slemhinnan var tjock och fin, så nu jävlar ska här bakas barn *hehe*
    Ska få ta ett blodprov nästa vecka för att se om det var ägglossning eller ej.

som sagt, jag ser inte ljuset i tunneln men jag ser tunneln iaf :)

Vågar som inte bli allt för glad och hoppas att " nu blev det min tur" man blir lätt besviken, men det kändes lite mer hoppfullt efter dagens VUL.

Kram på er alla här, så jävla skönt ibland att bara spy galla och skriva av sig!!! Det gör mycket att bara få vara ledsen och "anti"

• äralltupptaget
    idamarie skrev 2012-09-03 21:18:23 följande:
    Åh vilket framsteg!

Lycka till!!
    tack!

Dock så jobbar min man borta inatt, så det blir inget sex ikväll, men vi körde på morgonen . Han kommer hem imorgon så jag hoppas att det " räckte" med "morgonskjutet" på morgonen, ifall jag har ägglossning idag ...
    Skulle kännas som en jävla miss annars!!! :(
    Men jag hoppas , och hoppas!!! :)
    Har läst att spermier kan leva upp till 3 dagar i en,så det känns ju ändå littte bättre , man kanske har en chans trots att vi inte kan ha sex ikväll..

• äralltupptaget

Då fick jag ta ett blodprov idag och väntar med spänning om jag har haft ägglossning eller ej.
    antagligen inte...  :(

• äralltupptaget

och idag , dag nr 35 kom menshelvetet..  jävla piss!

Så nästa steg är sprutor ... fy fan... men men bara bota ihop och köra.

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???