• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • idamarie

Beror nog på vilket landsting man tillhör! Vi gick ju privat men fick våra "gratis" försök man får genom landstinget ändå. Själva plocket och insättningen gjorde vi på Carl von linne kliniken i Uppsala.

Tror kön var ungefär lika lång här i landstinget men kände att privat var trevligare bemötande och bättre förståelse.

• idamarie

300 kr per besök och sen är det ju högkostbadspris som gäller både på sjukhusbesök och medicinen man ska ta under behandlingen. Har för mig att de har höjt på medicinen och att det nu ligger på 2200kr innan man får det gratis. Besök ligger det runt 1000kr har jag för mig. Men kan ju vara olika i varje landsting. Med andra ord blev det inte dyrare privat det gick bara fortare att komma upp i högkostnadspriset :) men kolla med privata först så att det faktiskt gäller att ni får "gratis" försöken som man får genom landstinget. Vi har 2försök här har jag för mig men det ser olika ut i landstinget!

All lycka till Er som fortfarande kämpar! Det är en enorm styrka man bär på under denna period!!

• äralltupptaget

Jag tillhör norrbottenslandsting, och här tror jag att det är 1250:- innan man får högkostandskort.

Iaf så går jag privat nu, och där kostar ett besök drygt 270-280 kr så 4-5 besök och du har "gratis" sjukvård...

Men om man inte lyckas på första försöket, och måste ta ett till, och bara har ett gratis,   vad kostar allt då?

• Tant Groda

Äralltupptaget: fungerar det inte på första så tror jag att du måste söka dig till privat (om du inte redan går privat). Kostnaden skiljer sig mellan klinik till klinik. Så det är värt att kolla upp klinikerna innan. Sen är det inte bara kostnaden som är avgörande. Olika kliniker har olika resultat och bemötande. Dock (tror jag) behöver du inte göra om någon utredning, utan de skickar journalerna!

• äralltupptaget

så vad kostar det då , 2 a försöket eller 3:e om man nu har 2 gratis

Handlar det om 2000 eller 8000 eller 25 000 ?

Vill bara veta i runda slängar

• Kattflickan

Enligt Linné klinikens prislista kostar en Ivf behandling 25000 kr. Trepack, dvs. tre behandlingar kostar 52000 kr. Billigt tycker jag som kollat på äggdonation och PGD utomlands. Då kostar en behandling minst 60000 kr.

• äralltupptaget

fy fan vad jag är besviken...

Nu var det 4:e pergotimejävla kuren jag tog, var på VUL i onsdags och inte ett skit.. ja en blåsa på 11 mm .. ska dit igen på måndag och se om något har hänt
    Jag är såå besviken och har grinat varje kväll i duschen, så inte min man ska se mig  :(
    Han vet att jag tycker det är jättejobbigt men jag vill inte grina framför han... inte då iaf..  usch känner mig som ett vrak.. kommer det aldrig att funka ?

Min gynekolog sa att  hon tyckte nästa steg var sprutor...  om nu ens det hjälper en..
    och att jag som vanligt borde gå ner lite i vik pga pcos-helvetet .. jag blir så less...

fy fan vilken pissvecka, jag känner för att döööö

var bara tvungen att skriva av mig lite.....

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???