• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • äralltupptaget

Jag har fått ett glatt besked och ett tråkigt besked.
    Nästa vecka på onsdag hade kliniken fått ett återbud, så vi fick komma på våran 1:a träff då. Ska bli otroligt spännande och jag är förväntansfull !! Dock så har min man blivit inkallad till utlandstjänst, så han kommer åka v 17och komma hem midsommar, vilket gör att vi kanske inte hinner försöka innan sommaren... vilket känns piss.
    Men just nu så har jag bestämt mig att vara glad över att få komma på våran 1:a träff!
    Får vi vänta efter sommaren så får vi väl göra det... nog för att jag håller alla tummar och tår att vi hinner med 1 försök innan sommaren....

Längtar- hur går det för er ? Har ni fått någon info om hur lång tid det är kvar tills det är eran tur ?:)

• Anonym (Misan)
    äralltupptaget skrev 2013-03-12 09:04:50 följande:
    Jag har fått ett glatt besked och ett tråkigt besked.
    Nästa vecka på onsdag hade kliniken fått ett återbud, så vi fick komma på våran 1:a träff då. Ska bli otroligt spännande och jag är förväntansfull !! Dock så har min man blivit inkallad till utlandstjänst, så han kommer åka v 17och komma hem midsommar, vilket gör att vi kanske inte hinner försöka innan sommaren... vilket känns piss.
    Men just nu så har jag bestämt mig att vara glad över att få komma på våran 1:a träff!
    Får vi vänta efter sommaren så får vi väl göra det... nog för att jag håller alla tummar och tår att vi hinner med 1 försök innan sommaren....

Längtar- hur går det för er ? Har ni fått någon info om hur lång tid det är kvar tills det är eran tur ?:)
    Man kan frysa hans sperma så att du kan göra IVF även om han inte är i landet. Men det något jag endast skulle rekommendera kvinnor som är väldigt starka och har mycket stöttning av anhöriga och vänner.
  • äralltupptaget

Misa -  Okey, ja vi får se vad kliniken säger nästa vecka, ska bli väldigt intressant!

Jag är rätt stark som person och detta kommer jag klara galant! Det enda jag kan tänka mig blir problematiskt är när man gör ÄP, dom säger väl att man inte får köra bil efter det ? Om man får mycket " droger" ?
    Kliniken ligger 3½ timmes bilköring ifrån där vi bor.. men man får väl ta in på hotell en natt och bara vara :)

• idamarie

Ja man får morfin och lugnande tabletter vis äggplock så man blir lite snurrig :) jag sov hela vägen hem i bilen :) så om mannen ite är med så kanske en nära släkting eller vän vara bra att ha i närheten.

• äralltupptaget

någon kvar i detta forum?

Iaf så ska jag på mitt 1:a äggplock på måndag och jag är sjuuukt nervös, men hoppas på bra utdelning av finfina ägg och att detta går "hem" på 1:a försöket! :)

• idamarie

Åh lycka till! Håller tummarna! Hur blev det nu då? Får du ta in på hotell eller har du sällskap med dig på ÄP?

• äralltupptaget

Allt har löst sig , så ikväll åker vi båda till Umeå där Kliniken är, sover över hos min mans föräldrar och sedan imorgon kl 8 gäller det, sedan så åker vi hem direkt efter det och återkommer när insättningen blir.
    Det kunde bli antingen på onsdag eller lördag trodde sköterskan, men så klart svårt att säga helt klart innan äggen och allt är ute ur våra kroppar. :)
    Jag hoppas dock att det blir på lördag så man kan jobba hela veckan och sedan få det på lördag och bara ta det lugnt den helgen. Insättningarna är alltid på eftermiddagen sa hon, vilket är bra :)

Sedan på måndag v 18 åker han på jobb, så själva ruvartiden får jag klara mig själv men det ska nog inte vara några problem :) Känns bara så skönt att vi hann med ett försök innan sommaren, ifall vi inte lyckas så känns det som att man är mer förberedd och allt inför försök nr 2, samt att jag kan göra det själv om han är borta då också, dvs om vi får ägg till frysen :) :)

Ska skriva imorgon hur det gick på ÄP-et :):)  Är sjuuuukt nervös.

• Anonym

Är själv snart 30 och vi ska börja nu. Är rädd att det kommer ta tid så vi börjar även om det inte är "perfekt" tidpunkt.

Lycka till ni som försöker, hoppas det går bra och att ni får er bebis snart

• äralltupptaget
    Anonym skrev 2013-04-21 13:10:44 följande:
    Är själv snart 30 och vi ska börja nu. Är rädd att det kommer ta tid så vi börjar även om det inte är "perfekt" tidpunkt.

Lycka till ni som försöker, hoppas det går bra och att ni får er bebis snart
    Kul! Alltid lika spännande och se när man kör igång med allt.

Vi körde igång 2010 , då var jag 30 år gammal och vi hade varit gifta i lite mer än 1 år så tidpunkten för oss var perfekt. Dock då har tiden gått, med upp och nedförsbackar och nu är vi mitt uppe i vårat första IVF försök. Jag hoppas det går vägen !
  • Anonym
    äralltupptaget skrev 2013-04-21 13:30:21 följande:
    Kul! Alltid lika spännande och se när man kör igång med allt.

Vi körde igång 2010 , då var jag 30 år gammal och vi hade varit gifta i lite mer än 1 år så tidpunkten för oss var perfekt. Dock då har tiden gått, med upp och nedförsbackar och nu är vi mitt uppe i vårat första IVF försök. Jag hoppas det går vägen !
    Lycka till, det kommer säkert gå bra för er! förstår att det kan kännas tufft, men var stark och tänk positivt så blir det er tur snart
Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???