• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • Kattflickan

Tack tant groda! Hoppas ni snart kör igång med er IVF och lyckas på första försöket!

• Tant Groda

Vi kör igång på onsdag, eller vi ska på mötet då. Tror att man kör igång så fort man kan. Hoppas kan man alltid göra iaf

• äralltupptaget

hur går det ?

Här går det som vanligt, åt helvete.
    Fick mens i tisdags och kommer börja min 4:e kur med pergotime på lördag... suck..

Jag har kommit i en period där jag är så jävla less... ska det vara så svårt...

• Kattflickan

Tant Groda: Hur har det gått?

Äralltupptaget: Förstår att det känns tröstlöst! Du har inte funderat att gå över till Ivf?

• Tant Groda

Kattflickan: Vi ska börja spruta vid mensen i september och har fått den korta perioden. Så än är det bara att vänta. Känns väldigt bra och nervöst!

• Kattflickan

Men då går det ju fort! Jag har kört långa metoden och den tog typ tre veckor längre tid. Jag håller tummarna!

• äralltupptaget
    Kattflickan skrev 2012-08-16 22:58:18 följande:
    Tant Groda: Hur har det gått?

Äralltupptaget: Förstår att det känns tröstlöst! Du har inte funderat att gå över till Ivf?
    klart man har funderat , men det känns att jag verkligen vill "ge upp" hoppet om att kunna bli gravid själv innan jag bestämmer mig.. Jag vill köra stenhårt på pergotime och verkligen " bomba " kroppen att försöka bli gravid :)

IVF tar tid med massa köer osv.. vet inte hur lång kö det är här uppe i Norrland men antagligen l å n g kö eftersom sjukvården är kass.

Går det fortare privat ?
    Hur lång tid tog det för dig, från att du bestämde dig för att pröva det?

• idamarie

Vi gick privat för utredning av Ivf. Det tog kanske ett halvår och nu är ju jag gravid i v 30. Det tog sig på första försöket men det är ju inte alltid att det gör det. Vi blev överraskade att det blev så för oss. Jag skulle råda dig att iallafall kolla upp det och stå i kö så länge ni ändå kör på som vanligt!

Jag önskar er all lycka!!

• Kattflickan

Jag gjorde ju Ivf med PGD inom landstinget så det är nog svårt att jämföra. Vi fick remissen i oktober och gjorde första ivf'en i februari. Den misslyckades och vi gjorde Ivf nr 2 i maj- juni och den lyckades.

Privat för Ivf är det väl oftast rätt kort väntetid?

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???