• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • idamarie

skickar en kram till er alla! Hoppas det går framåt för er och att några till och med kanske fått ett plus!?

Jag/vi fick äntligen vår lilla Ellen till oss den 26e oktober. Efter allt kämpande! (känns kanske inte så ok att höra när man kämpat så länge som ni gjort! men det kanske ger lite tröst i att man kan bli gravid med IVF.)

Fortsätt kämpa och jag håller tummarna hårt för att det ska gå bra för er alla och att ni hittar det sättet som fungerar för er!

<3<3

• Tant Groda

Vi ruvar nu efter en ivf. Hade testdag igår, men var i ett mellan läge då de kunde inte om jag var gravid eller inte, så måste ta ett nytt blodprov på måndag igen.

• Kattflickan

Tant groda. Jag håller tummarna! Jag tror de vill ta om provet för att se att HCG ökar som det ska. Värdet kanske var lite lågt?

Grattis Ida-Marie!

Själv är jag i vecka 22 och Pluttan sparkar varje dag nu.

Millan

• Tant Groda

Jag hade ett hcgvärde på 31 och de ville ha 50. Läste att om man har över 25 är man troligen gravid och vissa test visar positivt från 20.
    Mest troligt är att antingen har det fäst men släppt (vilket är tråkigt, men som jag ändå ser som något positivt) eller så har ägget bara fäst lite senare än det skulle göra. Hade rätt tidig testad, redan på dag 12!

Idamarie grattis
    Kattfkickan grattis

• Kattflickan

Tant groda: Jag hoppas på att det bara fäst lite sent!

Det är positivt att det har fäst! Vilket kan visa kroppen hur det ska funka. Min syster gjorde Ivf och det färska ägget i hennes andra Ivf fäste lite men lossnade. Hon blev rätt knäckt. Men första frysinsättningen efter det blev hennes son. Troligen hade det första triggat igång hennes kropp. Har du några i frysen?

• Tant Groda

Jag har tyvärr inga i frysen. Endast två blev befruktade och ett fick jag och det andra slutade utveckla sig.
    Än har ingen mens kommit, men har ju väldigt lång cykel i normala fall. Så vet inte hur det blir nu egentligen. Äp var för 2 veckor sen och det borde ju räknas som äl. Jaja vi får se vad som händer. I vilket fall så har kroppen reagerat som den ska.

• Tant Groda

Tänkte bara berätta att jag är gravid! Fick reda på det i måndags. Väldigt chockartat

• Kattflickan

Grattis Tant Groda!!! Jättekul! Visst har ni försökt ett bra tag? 

Millan

• Tant Groda

Tror vi är inne på år 6 så det är bu ett antal år, men nu lyckades vi på första ivf försöket! Livrädd för att liten inte vill stanna. Men jag hoppas på det bästa!
    Tack

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???