Inlägg från: äralltupptaget |Visa alla inlägg
  • äralltupptaget

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

jag hakar på här i forumet!

31 år har jag hunnit bli. Min man är 5 år äldre. Försökt i 1 år..  Vill ha barn.NU :)
    Har varit på utredning där dom sa att jag har PCOS så nu ska jag invänta ett tag och sedan ska jag väl börja med pergotime..
    Verkar vara vanligt detta med pergotime, många som ätit det

• äralltupptaget
    HimmelHav skrev 2011-06-02 23:54:32 följande:
    Längtar: förstår hur du känner, man orkar liksom inte säga mer än Suck!

Äralltupptaget: välkommen! Ja det är rätt vanligt med Pergo. Själv har jag ätit 4 kurer nu, har 3 till framöver.

hur lång är en kur ?  ( dagar)

Fått några biverklningar ?

detta med att sina kompisar väntar bar, håller med. Mina 2 bästa vänner vätar barn, pang sa det så var dom gravida efter ´4-5 månaders försök SUCK! Jag blir så satans avensjuk ! Jag blir sjukt stressad!!!

• äralltupptaget
    HimmelHav skrev 2011-06-04 16:50:07 följande:
    En kur är fem dagar, som man tar en gång per menscykel. Jag började med Pergo i februari, försökt bli med bebis i 1,5 år nu.

De bieffekter jag märkt är ömmande bröst (varje gång) och mycket tjockare flytningar. Annars inget som jag kommer på...

Var på fest igår där YTTERLIGARE en vän som väntar smått outade sig! Just nu känner jag dessvärre bara stress - ingen glädje- av att möta tjejer med bäbis i magen. Sorgligt men så är det. Guuuu vilket efterlängtat knyte vi kommer få! (måste fortsätta hoppas!)
    okey,. men hur många gånger kan man äta det då? har läst att man kan öka på dosen.. om dinget händer ..

stessad stressad .. :(
  • äralltupptaget
    Anonym (Längtar) skrev 2011-06-07 09:34:20 följande:
    Menshelvetet kom precis, hur länge ska man orka egentligen?????
    håller med, man blir så uppgiven... :( 
  • äralltupptaget
    Anonym (Längtar) skrev 2011-06-09 08:14:21 följande:
    Ja, det är bara förnamnet. Idag är mannen och lämnar sitt sista spermaprov, är det lika dåligt som de andra två så ställer vi oss i kö för adoption, har redan anmält oss till föräldrarkursen =(
    Hur länge har ni försökt ?
  • äralltupptaget
    Kiwi10 skrev 2011-06-09 22:41:49 följande:
    Hej jämlikar!!!

Fyller 30 i sommar och har sedan jag slutade med p-piller dec 2007 försökt bli gravid. Många ledsna tårar har fallit på min kind och jag vet precis vad ni menar med att det är Skitjobbigt med alla vänner som bara föder barn och blir gravida..........

Vi har gjort två ivf försök men inte ens ett enda befruktat ägg har vi fått ut....

Just nu är vi uppe i en spermiedonationskarusell. Ska in på VUL imorogn.

Vi avslutade vår föräldrautb i maj månad =) Adoptionen ligger i baktnken..
    :(
  • äralltupptaget
    Anonym (lider med er) skrev 2011-06-20 10:43:27 följande:

Åh jag lider med er. Fick själv kämpa i 8 år innan vi till slut lyckades bli gravida med hjälp av pergotime och tipset nedan... Nu är vår son 1½ och vi väntar en liten runt 1 augusti. Den här gången lyckades vi själva.

Jag har inte läst hela tråden utan jag ville bara lämna ett litet tips... det är lite pinsamt därför vill jag vara anonym. Båda våra barn har blivit till med hjälp av sprutor! Maken misstänkte att det inte var tillräckligt bra "sprutt" när han fick utlösning och skaffade en stor spruta. När vi såg att jag hade ägglossning så testade vi att värma upp varandra och sedan sprutade han i sprutan först. Vi lät lite lite luft vara kvar så att trycket skulle bli större och sedan tryckte vi in det i mig. Det blir ganska hårt tryck men det lyckades på första försöket!! Och med tvåan samma sak. Kanske funkar det inte på alla men kan hjälpa någon. Jag har inte vågat berätta för någon och vet inte hur bra det är men är man tillräckligt uppvärmd så tror jag inte att det kan skada.

Lycka till!

har aldrig hört talas om detta...
    Mitt problem är att jag inte har ägglossning.. man gör dessa jävla ägglossningstester varje dag men inte fan visar det + någon gång.. jag skulle bli helt överlycklig bara jag fick ett "bevis" på att kroppen KAN bli gravid :(

Får man fråga hur länge du åt Pergotime?
  • äralltupptaget
    Anonym (lider med er) skrev 2011-06-21 10:21:36 följande:

Jag åt pergotime i fem månader, under den femte blev jag gravid. Hade ägglossning vissa månader innan men väldigt oregelbundet. Ibland på dag 12 och ibland dag 2o men det blev regelbundet med pergotime.

Gick till en privatklinik som var landstingsansluten för att få hjälp eftersom landstinget tyckte att jag skulle gå ner i vikt först och jag har svårt att lyckas gå ner i vikt.

Hoppas det ordnar sig för dig.

får man fråga vad du vägde och hur lång du är ?
    Dom sa även till mig att i första hand försöka gå ner lite i vikt och vänta tills det gått minst 1,5 år... men jag "fick som göra som jag ville" sa hon. Jag visste inget om pergotime då så jag sa att jag ville kolla lite på nätet, info, om det...
    jag fick inte tillbaka min mens fören efter 8 månade när jag slutat med p-piller, sedan dess har den varit ganska oregelbunden ( tappade mensen helt när jag käkade p-piller)  kollar med ÄL-stickor varje dag men aldrig fått ett plus på testet....
    NU funderar jag på om jag ska börja käka pergotime efter semestern, måste föst kolla hur mannen jobbar så det "klaffar" in
  • äralltupptaget
    Anonym (lider med er) skrev 2011-06-21 15:42:13 följande:

Jag har rätt mycket övervikt. Tror att jag vägde mellan 95-100 kg då och är 161 cm. Vikten har inte varit något problem under mina graviditeter, jag tror att kroppen anpassar sig. Förra gången gick jag upp totalt 8 kilo och denna gång ligger jag på +3 nu i vecka 35.

okey jag är 158 och väger 77, ganska kraftigt byggd men ja.. man ska väl inte skylla ifrån sig, jag är också överviktig.

Får jag fråga dig, nu när jag äntligen hittat någon jag kan relatera till här på forumet, vad sa dom på privatkliniken ? Tjatade dom nått om att du skulle gå ner i vikt?
    Fanns det några större risker att käka pergo när man var överviktig? Hur länge hade ni försökt innan du fick pergo ?
  • äralltupptaget

Här är det bara finfint!

Hade ÄL förra tosdagen, för första gången sedan jag slutade med p-piller 2010, hoppas på ett plus!!!!
    Har dock hade ont i magen, typ mens-på-gång-ont, så jag tror inte det "tog" men ännu ingen mens så jag håller tummarna in i det längsta!!! :)

Har försökt få tag på min BM för att boka tid för att köra igång mer Pergotime till hösten , tänkte boka redan nu innan semestern, men har inte fått tag på henne :(
    Nåväl, nu är det sommar och sol och bad, så man får lite annat att tänka på ( förutom när man ser kvinnor med stora fina magar ... ) 

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???