• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-05 16:26:48 följande:
    Fast det vet ju inte han, det säger du ju själv? Så hur tänker han? Varför ska han tro på något du säger?
    Klart att han inte litar fullt ut på henne i början speciellt.

Men om ts är ärlig med alla frågor han ställer, har insikt om varför hon gjort som hon har gjort och berättar det, visar ånger och att hon är beredd på att ändra sig, kan hon komma långt.

Hans tillit kommer ta tid att få upp igen. Om någonsin helt? Men om de tar det lugnt och gör det tillsammans så kan det gå. 
  • Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-05 18:02:34 följande:
    Klart att han inte litar fullt ut på henne i början speciellt.

Men om ts är ärlig med alla frågor han ställer, har insikt om varför hon gjort som hon har gjort och berättar det, visar ånger och att hon är beredd på att ändra sig, kan hon komma långt.

Hans tillit kommer ta tid att få upp igen. Om någonsin helt? Men om de tar det lugnt och gör det tillsammans så kan det gå. 
    Fullt ut? Han kan väl inte lita på något öht. Ja TS kanske svarar ärligt men det vet ju bara hon, hur ska HAN kunna veta det? Han kan ställa frågor på söndag men vad ska han få ut av det tänker han. Han vet ju inte vilka svar som är sanna. Kanske alla men det kan ju inte han veta. Så hur tänker han egentligen.
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-05 16:26:48 följande:
    Fast det vet ju inte han, det säger du ju själv? Så hur tänker han? Varför ska han tro på något du säger?

Det finns väl något han har tyckt om hos mig och han hoppas väl att jag har vart ärlig med det. Det är ju inte direkt att vi blir ihop imorgon eller någonsin. Vem vet vi kanske bara stannar till vänner eller bara får ett finare avslut. Det är mitt ex som har bollen där och jag har mycket att bevisa för honom men även för mig själv. 

Om vi ska bygg upp vår relation så ska vi inte bli ihop igen med en gång. Jag måste bygga upp tilliten. Han litar inte på mig vilket är förståeligt. Jag måsten våga vara ärlig i allt, det är en skör tråd en så länge.

Men någonstans betyder jag väl något för honom annars hade han väl inte viljat prata med imorgon

• Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-05 18:20:57 följande:
    Fullt ut? Han kan väl inte lita på något öht. Ja TS kanske svarar ärligt men det vet ju bara hon, hur ska HAN kunna veta det? Han kan ställa frågor på söndag men vad ska han få ut av det tänker han. Han vet ju inte vilka svar som är sanna. Kanske alla men det kan ju inte han veta. Så hur tänker han egentligen.

Någonstans betyder jag väl något för honom ännu. Han kan väl bara hoppas att jag är ärlig mot honom. Jag vet inte hur han helt tänker heller men detta är bara vad jag tror. Jag hoppas och vill vara så ärlig jag bara kan. Men jag har en otroligt flyktbeteende blir väldigt feg i pressande.

Men jag vet vem jag älskar, jag vet även om mina problem och det får jag verkligen jobba på. Om det är så jag vill och tror så har jag inte råd att ljuga mer. Jag måste ta mod till mig kock svara ärligt på obehagliga frågor. 

Han förtjänar ärlighet 

• Anonym (J)
    Som jag skrev tidigare, de får ju hjälpas åt och försöka få upp tilliten igen. Det kan ta tid. Men det tror jag ts är medveten om.
  • Anonym (J)

Men genom att ta är ärlig och pratar, pratar, pratar och svarar på alla frågor han har, kan hon kanske göra det möjligt. 

• Fridolini
    Förresten varför håller du på? Jag kommer försöka vara ärlig han har ingen tillit till mig så varför ljuga medvetet?
  • Anonym (J)

Hoppa det går bra idag! När ska ni ses? 

• Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 09:47:35 följande:

Hoppa det går bra idag! När ska ni ses? 

Tack. 

Bara en fråga är du 30 år idag eller 36 år? Du verkar vara olika gammal i olika trådar. 

Eller tramsar du bara i vissa?

• Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-05 20:37:09 följande:
    Som jag skrev tidigare, de får ju hjälpas åt och försöka få upp tilliten igen. Det kan ta tid. Men det tror jag ts är medveten om.
    Fast det kommer ju inte hända tills på söndag.