• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (Anno Nym) skrev 2025-04-07 09:57:50 följande:
    Boka en tid var?
    Bra att du tar tag i det.
    Vad tror du?
  • Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-06 20:24:38 följande:

Han menar att jag ska gå i terapi att vi ska göra detta tillsammans. med det sagt är det alldeles för tidigt att säga hur det här slutar. Han litar inte på mig nu, vilket är förståeligt men han tyckte det var bra att jag har erkänt att jag har problem med flyktbeteende vilket leder till feghet och oärlighet. 

Jag har viljan att ändra mig och är tacksam oavsett hur vi kommer ha det sen att han kommer vara för stöttning för mig. Han kommer också gå i terapi och kommer finnas för honom också oavsett vad gör vi en resa tillsammans. 

Sen för att jag ska bygg upp tillit så ska jag visa genom terapi mm att jag inte ska fly och heller inte ljuga 

Nej precis, han litar inte på vad du säger men ändå ville han höra vad du säger? alltså inte så genomtänkt från hans sida
  • Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 20:53:35 följande:
    Nej, och? Varför har du hängt upp dig på detta.
    Det har jag skrivit, att han tänker konstigt. Det verkar ganska meningslöst att han frågar henne saker eller diskuterar någonting med henne eftersom han ändå inte litar på något hon säger. Jag har inte hängt upp mig mer än vad du har gjort, det var du som började diskutera detta med mig och därför svarar jag. Själv då varför har du hängt upp dig på att fråga mig om det?
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:22:40 följande:
    Nej precis, han litar inte på vad du säger men ändå ville han höra vad du säger? alltså inte så genomtänkt från hans sida

Han har väl hopp på att jag inte är så sådan stort svin som jag har betett mig. 

Han ser väl något som också är fint och att jag är en fin människa som även kan erkänna har problem 

• Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 20:54:46 följande:
    Ligger med andra? Hon ska ju gå i samtal för sitt flyktbeteende. Är man i en vablig relation brukar man inte ligga med andra och oftast brukar man inte kunna ta det
    Ja, ligger med andra, det är ju det han är orolig över menar jag. Och det kommer antagligen bli svårt för honom att släppa den oron.
  • Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:29:05 följande:

Han har väl hopp på att jag inte är så sådan stort svin som jag har betett mig. 

Han ser väl något som också är fint och att jag är en fin människa som även kan erkänna har problem 

Fast han vet ju inte vad du erkänner. Du säger det ja men han litar ju inte på vad du säger, skrev du. Så varför skulle han tänka att det är någonting fint med dig när han inte vet om det är sant?
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:31:39 följande:
    Fast han vet ju inte vad du erkänner. Du säger det ja men han litar ju inte på vad du säger, skrev du. Så varför skulle han tänka att det är någonting fint med dig när han inte vet om det är sant?
    Någonstans tror han väl på mig nu och han ser att jag är beredd att ändra mig
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:29:36 följande:
    Ja, ligger med andra, det är ju det han är orolig över menar jag. Och det kommer antagligen bli svårt för honom att släppa den oron.

Och det är här jag ska bevisa att jag inte är sådant svin. 

• Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:37:46 följande:
    Någonstans tror han väl på mig nu och han ser att jag är beredd att ändra mig
    Nej, han litar inte på dig, sade han.  Tror han på dig men säger att han inte gör det, så är det ju han som ljuger?
  • Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:44:01 följande:

Och det är här jag ska bevisa att jag inte är sådant svin. 

Det är en sak att du bevisar det, en annan sak om han ändå kommer fortsätta undra.