• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:45:36 följande:
    Nej, han litar inte på dig, sade han.  Tror han på dig men säger att han inte gör det, så är det ju han som ljuger?
    Han har inte så mycket tillit nu nej, vilket är förståligt. Det är ju jag som sabbat och ljugit en massa för honom.

Men han är väl beredd att ge mig en chans att börja lita på mig.

Oavsett hur allt slutar så är jag kanel lyckligt lottad att få den chansen, i andras ögon så förtjänar jag nog inte det
  • Anonym (Audrey)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:49:36 följande:
    Han har inte så mycket tillit nu nej, vilket är förståligt. Det är ju jag som sabbat och ljugit en massa för honom.

Oavsett hur allt slutar så är jag kanel lyckligt lottad att få den chansen, i andras ögon så förtjänar jag nog inte det

Du har mycket att jobba på och bevisa att du gör allt för att ändra dig. Jag tycker du har mognat i processen, i och med att du tagit steget att erkänna dina problem, och att otroheten ligger på dig. Det är superviktigt att han ska förstå att felet inte ligger hos honom.

Eftersom du har tagit på dig skulden, erkänt den och är villig att jobba på dig själv, tror jag han märker av den sidan. Det är nog därför han är villig att låta dig visa att du är beredd att jobba på dina problem och flyktbeteenden. Det är därför han var redo att lyssna på dig.

Jag antar att han avvaktar och låter tiden utvisa om han är redo att lita fullt ut på dig. Därför är det viktigt att du visar att du tänker göra allt som krävs, för att få honom lita på dig fullt ut. Just nu litar han nog bara på att du vill det, men är osäker på om du i längden kommer jobba på att förändras. 

Att han lyssnar på dig utan att lita på dig helt är inte så konstig. Han har fortfarande känslor för dig, och hoppas på att du talar sanning när du är beredd att jobba på dina problem. Han vill troligen också se dig öga mot öga, för att se om du visar ånger.

Han låter som en superfin kille. Jag hoppas du har förstånd att uppskatta det han gör nu, och verkligen jobbar på att bli en lika bra tjej. Förhoppningsvis låter ni det ta tid så du inte riskerar att såra honom igen. 

• Anonym (Audrey)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:46:39 följande:
    Det är en sak att du bevisar det, en annan sak om han ändå kommer fortsätta undra.
    Så är det ju för många som gått igenom en otrohet. Vissa klarar av att leva med det och andra inte. Det kommer nog ta tid innan han litar fullt på ts. Det viktigaste är om han är villig att försöka få tillit eller inte. Sen får tiden utvisa om han klarar av det eller inte. För det kommer bli tufft.
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:46:39 följande:
    Det är en sak att du bevisar det, en annan sak om han ändå kommer fortsätta undra.
    Genom att jag bevisar så börjar han kanske lite på det också
  • Anonym (123456)
    Anonym (Audrey) skrev 2025-04-07 14:29:18 följande:
    Så är det ju för många som gått igenom en otrohet. Vissa klarar av att leva med det och andra inte. Det kommer nog ta tid innan han litar fullt på ts. Det viktigaste är om han är villig att försöka få tillit eller inte. Sen får tiden utvisa om han klarar av det eller inte. För det kommer bli tufft.
    Ja det är ju precis det som var min poäng från början, det kommer bli svårt för honom.
  • Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-07 13:49:36 följande:

Och då återstår ju fortfarande att det var igår meningslöst för honom att lyssna på något sånt och tycka det är fint eller vad du skrev. För han tror ju ändå inte på vad du säger nu.
  • Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-07 14:37:38 följande:
    Genom att jag bevisar så börjar han kanske lite på det också
    Lite kanske men fullt ut blir svårt som sagt. Stor risk att han alltid någonstans kommer fortsätta oroa sig och fundera över vad du gör eller kommer att göra.
  • Fridolini
    Anonym (Audrey) skrev 2025-04-07 14:24:37 följande:

Du har mycket att jobba på och bevisa att du gör allt för att ändra dig. Jag tycker du har mognat i processen, i och med att du tagit steget att erkänna dina problem, och att otroheten ligger på dig. Det är superviktigt att han ska förstå att felet inte ligger hos honom.

Eftersom du har tagit på dig skulden, erkänt den och är villig att jobba på dig själv, tror jag han märker av den sidan. Det är nog därför han är villig att låta dig visa att du är beredd att jobba på dina problem och flyktbeteenden. Det är därför han var redo att lyssna på dig.

Jag antar att han avvaktar och låter tiden utvisa om han är redo att lita fullt ut på dig. Därför är det viktigt att du visar att du tänker göra allt som krävs, för att få honom lita på dig fullt ut. Just nu litar han nog bara på att du vill det, men är osäker på om du i längden kommer jobba på att förändras. 

Att han lyssnar på dig utan att lita på dig helt är inte så konstig. Han har fortfarande känslor för dig, och hoppas på att du talar sanning när du är beredd att jobba på dina problem. Han vill troligen också se dig öga mot öga, för att se om du visar ånger.

Han låter som en superfin kille. Jag hoppas du har förstånd att uppskatta det han gör nu, och verkligen jobbar på att bli en lika bra tjej. Förhoppningsvis låter ni det ta tid så du inte riskerar att såra honom igen. 

Tack, känner väl själv att jag har mognat något. Men jag är medvetet om att jag har hårt arbete framför mig men oavsett vad ska jag bevisa för honom men också för mig själv. Ja, när vi pratade i söndags så var det jag ville förmedla att detta inte är hans fel.

Ja, men det är förståligt och det pratade vi också om. Det kommer ju ta tid för honom med tilliten igen. Han vågar ju inte heller svara på hur mycket han kommer kunna lita på mig, men jag ska försöka göra allt. Absolut, det med öga mot öga har sagt själv och han tycker de är skönt att se mig skämmas. 

Ja, han är jättefin på alla sätt, oavsett hur det slutar så ska jag jobba så han får det han förtjänar

• Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 15:09:48 följande:
    Och då återstår ju fortfarande att det var igår meningslöst för honom att lyssna på något sånt och tycka det är fint eller vad du skrev. För han tror ju ändå inte på vad du säger nu.
     Sådär hakar du upp alla ord.

Vi kommer inte bli ihop snarast eller någonsin. Det får framtiden visa. Men eftersom han tar sig tid så vill han ju inte bara skita i allt heller
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 15:11:28 följande:
    Lite kanske men fullt ut blir svårt som sagt. Stor risk att han alltid någonstans kommer fortsätta oroa sig och fundera över vad du gör eller kommer att göra.
    Där får vi isåfall komma överens och den tilliten får ju jag jobba på. Tex skulle vi bli ihop så skulle jah meddela i allt jag gör och vad jag är så länge han vill de
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:22:40 följande:
    Nej precis, han litar inte på vad du säger men ändå ville han höra vad du säger? alltså inte så genomtänkt från hans sida

Det är så det funkar när man försöker få upp tilliten igen, det tar tid. han behöver försöka lita på henne ändå. Och med tiden gör han kanske det. det beror på henne nu. 

Han tänker inte konstigt överhuvudtaget. 

• Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-07 13:45:36 följande:
    Nej, han litar inte på dig, sade han.  Tror han på dig men säger att han inte gör det, så är det ju han som ljuger?

Men hallå?

vad håller du på med 

• Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 17:15:27 följande:

Men hallå?

vad håller du på med 

Bara trams, håller han på med
  • Anonym (Anno  Nym)
    Fridolini skrev 2025-04-07 10:07:14 följande:
    Vad tror du?

Psykologen, gynekologen?

• Fridolini
    Anonym (Anno Nym) skrev 2025-04-07 20:20:41 följande:

Psykologen, gynekologen?

klart det är terapi. Har du hört någon går på samtal med gynekologen?
  • Anonym (Anno  Nym)
    Fridolini skrev 2025-04-07 21:00:57 följande:
    klart det är terapi. Har du hört någon går på samtal med gynekologen?
    Var det inte du som hade oskyddad sex på jobbet med minst en annan kille?