• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Guldtand skrev 2025-04-03 21:04:37 följande:
    Fast man är ju inte otrevlig för man kallar henne äckel. Det är ju sanningen, eller hur? 
    Handlingen i sig är äcklig,och det vet även TS nu.
    Men det är en annan sak än att säga att hon är ett äckel som person.
  • molly50
    molly50 skrev 2025-04-03 21:13:34 följande:
    Handlingen i sig är äcklig,och det vet även TS nu.
    Men det är en annan sak än att säga att hon är ett äckel som person.
    Tillägg: Man får göra skillnad på sak och person.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 21:03:27 följande:
    Det låter som att du har kommit till insikt och det är en bra början.
    Ta det bara lugnt och se vart det eder.
    Kanske vill ha ha dig tilllbaka,kanske inte.
    Kanske kan ni vara vänner och försöka igen lite längre fram.
    Men ge det tid,oavsett vad som händer.

Jo, men det har jag.
    Ja, men absolut, får ta saker bit för bit. Jag hoppas och vill vara ärlig om han har frågor kvar eller dylikt att jag svarar ärligt. Men är rädd att han pressar att gör är korkad och flyr genom att ljuga. 

Hoppas att detta bara är hjärnspöken att jag kommer vara ärlig. Vill ju bemöta honom som han förtjänar och hade man inte haft något problem så är det ju svårt.

Men som sagt vill ju inte svika han med mer lögner iallafall.

• Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-03 20:59:22 följande:

oavsett vad det är för samtal han vill ha på söndag så är jag bara glad att han vill prata. Man har lite hopp, menar inte att vi blir ihop igen, det kanske aldrig kommer hända, men kanske lite mer kontakt/vänner om inte annat iallafall lite finare avslut på allt. 

Oavsett vad så ska vi iallafall inte gå in i ett förhållande innan jag har tagit itu med mitt flyktbeteende. 

Jättebra verkligen! Håller tummarna för att det går bra på söndag. 

Guldtand skrev 2025-04-03 21:05:48 följande:
    Fast då flyr du även för att ta in att du är ett äckel, eller hur?

Nej hon flyr inte, hon säger ju att beteendet innan inte varit okej alls. Men man kan få insikter och lära sig av sina misstag. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (J)
    Guldtand skrev 2025-04-03 21:40:47 följande:
    Fast det går ju lite hand i hand. Visst handlingen är inte lite utan mycket äcklig. Men hon har lurat 2 st personer vart otrogen i 8 månader 5 ggr i veckan, ljugit som bara den. Det är ett äckligt beteende, äcklig personlighet vilket gör henne till ett äckel.

Läste tidigare i tråden att anonymJ gav ett exempel så kallade ts henne för äckel? Varför har ts rätt att kalla henne för äckel?

Hon gjorde förmodligen så för mina exempel var väl såklart inte roliga att höra. Hon förklarar ju själv att hon flyr genom att ge igen och vara taskig. Jag bryr mig inte om det för längre. Inte nu efter det senaste hon skrivit. 

Hon vet att flyktbeteendet är ett problem. Verkar ha kommit till insikt med vad det är och varför hon gjort och gör som hon gör.

Att bara komma till insikt med det är ju skitbra. Det är många som inte ens får insikt. De bara fortsätter. 

• Anonym (J)

Skulle han vara irriterad på söndag ts så försök tänk att han är sårad. Ilska uppkommer ju av en annan känsla i grunden som i detta fallet ju är sorg. 

Det kan vara rätt bra att tänka så om någon är arg på en. Att liksom se bakom det. Och här vet man ju varför. 

Men jag tror inte han kommer vara så väldans arg. Varför skulle man vilja ses igen och igen liksom, för att bråka. Det får han ju inte ut något av. Tror mer han vill prata om allt. Men vad vet jag. Ta det som det kommer bara. 

• Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-04-03 20:36:55 följande:
    Hur ska jag kunna svara på hur de tänker,menar du?

Jag tänker inte ta en till sån här diskussion med dig där du hakar upp dig på saker. 
    Fast jag har inte frågat dig om hur de tänker.
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 21:40:23 följande:

Jättebra verkligen! Håller tummarna för att det går bra på söndag. 

Guldtand skrev 2025-04-03 21:05:48 följande:
    Fast då flyr du även för att ta in att du är ett äckel, eller hur?

Nej hon flyr inte, hon säger ju att beteendet innan inte varit okej alls. Men man kan få insikter och lära sig av sina misstag. 

Tack.

Ja, jag får be dig om ursäkt att jag kallade dig äcklig och var taskig och omogen mot dig. 

Det har ju med flykten att göra tyvärr vänder saker upp & ner och går till attack istället.

Men hoppas inte du tog åt dig för mycket och du är verkligen inte äcklig och du är ju bra mycket mognar än vad jag är så vet inte varför jag bara vill försöka trycka dit dig. Men leden  mitt beteende mot dig

• Fridolini
    Guldtand skrev 2025-04-03 21:40:47 följande:
    Fast det går ju lite hand i hand. Visst handlingen är inte lite utan mycket äcklig. Men hon har lurat 2 st personer vart otrogen i 8 månader 5 ggr i veckan, ljugit som bara den. Det är ett äckligt beteende, äcklig personlighet vilket gör henne till ett äckel.

Läste tidigare i tråden att anonymJ gav ett exempel så kallade ts henne för äckel? Varför har ts rätt att kalla henne för äckel?

Hade det vart tidigare i tråden så hade jag gått igång hur du skriver om mig. 

Men, ja du har rätt i att det är äckligt beteende och äckliga handlingar. Det är ingen ursäkt att man skyller på flyktbeteende men det är en orsak, så måste jobbas rejält på. Annars kommer liknade saker hända ingen.

Att jag kallade AnonymJ för äckel för som sagt att jag bara ville fly. Hon beskrev en handling som stämde exakt på hur det såg ut i mitt ex ögon. Jag ville inte se det så utan ville vara taskig och kalla henne massa saker. Som jag absolut inte menar.

Jag har som sagt mycket att jobba på flyktbeteendet, ärligheten och min mognad. Tidigare i tråden betedde jag mig som en snorunge även om jag inte såg det själv då

• Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 21:54:01 följande:

Skulle han vara irriterad på söndag ts så försök tänk att han är sårad. Ilska uppkommer ju av en annan känsla i grunden som i detta fallet ju är sorg. 

Det kan vara rätt bra att tänka så om någon är arg på en. Att liksom se bakom det. Och här vet man ju varför. 

Men jag tror inte han kommer vara så väldans arg. Varför skulle man vilja ses igen och igen liksom, för att bråka. Det får han ju inte ut något av. Tror mer han vill prata om allt. Men vad vet jag. Ta det som det kommer bara. 

Jo, nu förstår jag det och det blir bara värre om jag går till attack och är taskig. Så länge han inte klarar mig för hora/luder så kommer jag förstå honom och lyssna. Det mesta är ju även sant som han känner och har tycker.

Men eftersom han själv tog kontakt och vill träffas så hoppas jag även det är ett samtal framåt och att det inte bara är sådant. 

Men ja, han får säga vad han vill. Det är mer att om det el någon han vill veta mer om ang otroheten, Är rädd att jag ljuger om han pressar fram ett svar. Hoppas verkligen inte det utan hoppas att jag vågar svara ärligt i sådana fall och ta emot responsen av svaren.

Men tror jag har fattat, 

• molly50
    Fridolini skrev 2025-04-03 21:17:01 följande:

Jo, men det har jag.
    Ja, men absolut, får ta saker bit för bit. Jag hoppas och vill vara ärlig om han har frågor kvar eller dylikt att jag svarar ärligt. Men är rädd att han pressar att gör är korkad och flyr genom att ljuga. 

Hoppas att detta bara är hjärnspöken att jag kommer vara ärlig. Vill ju bemöta honom som han förtjänar och hade man inte haft något problem så är det ju svårt.

Men som sagt vill ju inte svika han med mer lögner iallafall.

Det 'r bra.

Ja,om ni ska kunna försöka igen så måste du vara ärlig med allt om han ska kunna återfå sin tillit för dig. Annars kan det bli svårt.
    Men du får väl se vad han säger på söndag när ni träffas.