• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-02 20:44:31 följande:

Hur går det med exet? Pratar ni? Vad säger ha , hur är han?

Vi ska träffas på söndag och prata lite. jag ville inte var för på och göra honom illa. Utan allt är hur han vill nu.
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-02 20:44:31 följande:

Hur går det med exet? Pratar ni? Vad säger ha , hur är han?

Vi ska träffas på söndag och prata lite. jag ville inte var för på och göra honom illa. Utan allt är hur han vill nu.
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-02 22:06:37 följande:

Där har du ju ett stort problem. 

Säger du precis detta (att du inte kan öppna dig och vill fly) till en psykolog så kommer den förstå. Du har ju flyktbeteenden hela tiden, otrohet, lögner, tar ut allt på träningen, osv osv.

Det kommer bli en tung tung ryggsäck på din rygg till slut som blir för tung. Bra om du försöker öppna ryggsäcken och plicka ut en ska i taget, i långsamt försiktigt tempo, för ett proffs. De skulle aldrig tvinga dig heller. 

Ja, det kanske skulle behövas. Men när
    man har flyktbeteenden  så blir det otroligt läskigt att öppna upp sig oavsett i vilken takt man tar det, då jag har flytt från mycket väldigt länge. 

Men ja, det behövs ju. Det är ju pga av detta beteendet som jag har betett mig som en skit mot mitt ex och kollega. jag har vart och är en feg skit. Har vart lättare att fly en att ta itu med problemen. 

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-02 22:13:18 följande:
    Men det är inte bra att hålla saker inombords. Det kan leda till att det till slut brister och att man hamnar i en kris.

Jag förstår dig. Men kom ihåg att de aldrig får döma dig. Det finns bara där för att lyssna och hjälpa dig.
    Och skulle de döma dig så har du rätt att få byta.

Det har jag gjort länge och men försöker fly ifrån det. Tyvärr har detta problem att jag flyr från saker & ting gjort att man har betett sig som en skit.

Sårat mitt ex och även kollega. Hade man inte var så jävla feg och flyr från problemen utan tagit tag i det så hade jag förmodligen aldrig varit otrogen, ljugit och sårat dom. 

Ja, som sagt dom förtjänar verkligen bättre och det gör ont att min feghet gör att jag beter mig som en skit Och har gjort dom som illa.

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-02 22:13:50 följande:
    Jag förstår det. Därför kan det vara bra att prata med någon.
    Jo, du kanske har rätt i det. 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-02 22:16:01 följande:

Men du kan ju börja med att tex fundera på vad flyktbeteendet kommer ifrån. Der blir ju ofta så av en anledning.

Kommer man på den så har man ju redan där kommit långt 

Ja, men det vet jag redan, eller tro mig veta iallafall 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-02 22:16:01 följande:

Men du kan ju börja med att tex fundera på vad flyktbeteendet kommer ifrån. Der blir ju ofta så av en anledning.

Kommer man på den så har man ju redan där kommit långt 

• Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-02 23:34:54 följande:

Ja, det kanske skulle behövas. Men när
    man har flyktbeteenden  så blir det otroligt läskigt att öppna upp sig oavsett i vilken takt man tar det, då jag har flytt från mycket väldigt länge. 

Men ja, det behövs ju. Det är ju pga av detta beteendet som jag har betett mig som en skit mot mitt ex och kollega. jag har vart och är en feg skit. Har vart lättare att fly en att ta itu med problemen. 

Eftersom ditt ex vill ses på söndag gissar jag på att han kanske ändå kan tänka sig att ge dig en chans till. Vet när riktigt varför han annars skulle vilja ses. 

För hans (och eventuellt er) skull skulle du ju också kunna gå och prata med en psykolog. Då ser han att du menar allvar och vill ändra på dig. Du blir mer trovärdig då. Sen vore det ju bra för dig själv också, så du får hjälp med att få bort det där flyktbeteendet. 

• Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-02 23:54:12 följande:
    Det är jättebra att du har en aning om vad det kan bero på. Redan där har du ju kommit långt. 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 05:51:36 följande:

Eftersom ditt ex vill ses på söndag gissar jag på att han kanske ändå kan tänka sig att ge dig en chans till. Vet när riktigt varför han annars skulle vilja ses. 

För hans (och eventuellt er) skull skulle du ju också kunna gå och prata med en psykolog. Då ser han att du menar allvar och vill ändra på dig. Du blir mer trovärdig då. Sen vore det ju bra för dig själv också, så du får hjälp med att få bort det där flyktbeteendet. 

Jag vet inte heller mera en att han vill prata. Men absolut om han begär det eller liknade så gör jag det.