• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-01 22:39:13 följande:
    Kan inte svara på det
    Eller så vill du inte.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-01 22:40:31 följande:
    Ja, men det är det väl.
    Precis. Så blanda inte in ålder i det här.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-01 22:31:57 följande:
    Du har ju hela tiden påpekat att du är vuxen.  Då borde du väl ha haft sunt förnuft också då.
    Nu känns det bara som att du letar ursäkter för vad du har gjort.
    vuxen ja, men jag är inte speciellt gammal. Men oavsett så har jag ju gjort fel
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-01 22:32:39 följande:
    Det var nog den sämsta ursäkt jag har hört. Du var ju så vuxen. ^^
    Tydligen är jag inte det enligt er 
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-01 22:34:03 följande:
    Men du är ju vuxen och borde kunna klara av att ta de konsekvenser du får.
    Jag har ju tagit dom
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-01 22:43:03 följande:
    Jag var inte mycket äldre än du när jag gick i terapi,kan jag tala om för dig.
    Jag trodde,precis som du,att jag var så tuff och cool och vuxen och skulle klara det på egen hand.
    Men jag insåg att det inte var fel att våga ta hjälp.(Även om jag också hade vänner och familj. Men jag ville ju inte lägga allt på dem heller.)
    Snarare tvärtom. Och det fick mig att växa och hitta tillbaka till mig själv och den jag verkligen är.
    Vågar du prova så kanske du minskar risken för att sätta dig i liknande situationer igen.
    Hmm, men tror inte det kommer hjälpa mig 
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-01 23:01:53 följande:
    vuxen ja, men jag är inte speciellt gammal. Men oavsett så har jag ju gjort fel
    Men du ska ändå räknas som vuxen,enligt papperet,i alla fall.
    Så kanske dags att börja visa det också.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-01 23:04:37 följande:
    Tydligen är jag inte det enligt er 
    Det är du själv som säger att du är vuxen.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-01 23:05:33 följande:
    Jag har ju tagit dom
    Det är vad du tycker. Ditt ex verkar inte hålla med.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-01 23:07:16 följande:
    Hmm, men tror inte det kommer hjälpa mig 
    Det vet du inte innan du har provat.
    Jag trodde inte heller det skulle funka innan jag gav det en chans. Men det gjorde det.
    De kan hjälpa en med saker som ens vänner inte kan. De kan ge en verktyg att hantera sina känslor t ex.