• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Raggartjejen skrev 2025-03-31 16:44:55 följande:
    Läs alla dina inlägg så förstår du!
    Fast det orkar jag inte.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 14:18:14 följande:
    det gör det visst men du tror att jag ljuger.

Ja, men har man vart otrogen så är man ett svin och vissa är större svin en andra. Det är jag nog inte ensam om att tycka.

Jag kanske behöver sätta folk på plats när dom går på mig för mycket.
    Men om du läser vad du själv skriver så framstår du inte som särskilt ärlig.

Den enda otrohet så kanske skulle kunna förlåtas är en engångsgrej på fyllan och där den som varit otrogen visar ånger.
    Annars är all sorts otrohet lika illa.

Eller så visar du lite mer ödmjukhet och slutar gå i sådant försvar.
    Då framstår du i lite bättre dager.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 14:21:40 följande:
    Ja, jag är ju tydligen en bortskämd snorunge som en annan sa. Man känner sig väldigt liten till slut när alla säger att man är omogen.

Nej, och jag har också sagt att jag är ett svin. Men jag kan vara ärlig och försöker ju visa det nu
    Men börja då visa att du inte är det.
    Genom att sitta och tycka synd om dig själv och gå i försvar så framstår du som både omogen och oärlig.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-31 16:13:56 följande:
    En relationsterapeut och en psykolog har sagt till mig att vänner är så bra att prata med. Dels är de partiska och dels kan de sprida känslig information som skadar personer.
    I så fall är de väl inga riktiga vänner?
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 18:49:31 följande:
    Men om du läser vad du själv skriver så framstår du inte som särskilt ärlig.

Den enda otrohet så kanske skulle kunna förlåtas är en engångsgrej på fyllan och där den som varit otrogen visar ånger.
    Annars är all sorts otrohet lika illa.

Eller så visar du lite mer ödmjukhet och slutar gå i sådant försvar.
    Då framstår du i lite bättre dager.
    Nej, det kanske jag inte gör och jag måste även jobba på
    min ärlighet. Men det är så mycket lättare många ggr att ljuga än att vars ärlig för att komma undan vissa obehagliga situationer.

Jag vet inte varför jag egentligen försvarar mig. Men det kanske är för att jag är den nu som jag inte vill vara och vill bara fly från allt 
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 18:51:12 följande:
    Men börja då visa att du inte är det.
    Genom att sitta och tycka synd om dig själv och gå i försvar så framstår du som både omogen och oärlig.
    Men jag tycker iinte synd om mig själv. tror jag mer blir dömd för min ålder och att jag vart otrogen
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 18:58:05 följande:
    Nej, det kanske jag inte gör och jag måste även jobba på
    min ärlighet. Men det är så mycket lättare många ggr att ljuga än att vars ärlig för att komma undan vissa obehagliga situationer.

Jag vet inte varför jag egentligen försvarar mig. Men det kanske är för att jag är den nu som jag inte vill vara och vill bara fly från allt 
    Ja,det behöver du verkligen göra. Du kanske borde ta hjälp av en samtalsterapeut.
    Annars lär du såra många mer människor framöver.
    Och är det inte så´n du vill vara så måste du jobba på det.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 18:59:51 följande:
    Men jag tycker iinte synd om mig själv. tror jag mer blir dömd för min ålder och att jag vart otrogen
    För din otrohet,ja. Men otrohet är lika illa oavsett ålder.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 18:59:51 följande:
    Och om du tycker du blir dämd för din ålder så beror det kanske på att du säger att du är så mogen men visar på raka motsatsen.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 19:02:01 följande:
    Ja,det behöver du verkligen göra. Du kanske borde ta hjälp av en samtalsterapeut.
    Annars lär du såra många mer människor framöver.
    Och är det inte så´n du vill vara så måste du jobba på det.
    Fast jag ljuger ju inte så mycket så jag behöver gå till en samtalsterapeut, det borde jag ju klara själv.

Men jag ska visa att jag inte ska ljuga, inte vara otrogen och vara ärlig oavsett hur svårt det kommer att bli