• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 19:02:48 följande:
    För din otrohet,ja. Men otrohet är lika illa oavsett ålder.
    Ja, absolut men om en man/kvinna som tex är 50+ och otrogen är ju aningen värre en någon som är 19
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 19:04:50 följande:
    Och om du tycker du blir dämd för din ålder så beror det kanske på att du säger att du är så mogen men visar på raka motsatsen.
    Fast jag har ju också sagt flera ggr att jag kanske inte är så mogen 
  • Raggartjejen
    Fridolini skrev 2025-03-31 19:11:37 följande:
    Ja, absolut men om en man/kvinna som tex är 50+ och otrogen är ju aningen värre en någon som är 19
    Varför?
    Otrohet sårar oavsett ålder.
  • Fridolini
    Raggartjejen skrev 2025-03-31 19:26:06 följande:
    Varför?
    Otrohet sårar oavsett ålder.
    ska väl ha mer sunt förnuft 
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 19:09:55 följande:
    Fast jag ljuger ju inte så mycket så jag behöver gå till en samtalsterapeut, det borde jag ju klara själv.

Men jag ska visa att jag inte ska ljuga, inte vara otrogen och vara ärlig oavsett hur svårt det kommer att bli
    Du ljög utan samvetskval nästan varje dag i 8 månader. Det är väl ändå fullt tillräckligt.

Om du tror att det kommer att bli så svårt att hålla dig ifrån att ljuga så behöver du kanske professionell hjälp med det ändå.
  • molly50
    Nej.varför skulle det vara det? Man sviker ju lika mycket när man är otrogen oavsett ålder.
    Man kommer inte lindrigare undan för att man är yngre.
    Och du påstår ju dessutom att du är vuxen.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-31 19:13:02 följande:
    Fast jag har ju också sagt flera ggr att jag kanske inte är så mogen 
    Det är ju bra om du inser det.
  • Anonym (Anita)
    Ja, du har en poäng där. Hjärnan anses i modern forskning färdigutvecklad först i 25-års ålder. Innebär det fyndet i så fall att otrohet hos medelålders är mer anmärkningsvärd?
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 20:19:37 följande:
    Du ljög utan samvetskval nästan varje dag i 8 månader. Det är väl ändå fullt tillräckligt.

Om du tror att det kommer att bli så svårt att hålla dig ifrån att ljuga så behöver du kanske professionell hjälp med det ändå.

Jag är ingen mytoman, så professionell hjälp behövs inte alls. 

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 20:31:57 följande:
    Nej.varför skulle det vara det? Man sviker ju lika mycket när man är otrogen oavsett ålder.
    Man kommer inte lindrigare undan för att man är yngre.
    Och du påstår ju dessutom att du är vuxen.
    För äldre borde ju ha mer sunt förnuft. Som sagt även om jag vet att det var fel så var väl jag inte mogen.