• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-03-30 23:54:08 följande:

De saker du kallar vidriga är när jag gav dig exempel på hur en otrohet kunde gå till så du skulle förstå hur du sårat din stackars kille. men inte ens det fick dig att tänka till. 

Fast vi alla är ju vuxna människor och jag bad dig flera ggr att inte skriva så detaljerat för jag fick bilder framföe mig så blev äckliga. Sa också då att jag förstår att mitt ex fick upp samma bilder och då förstod jag varför han äcklats av mig 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-03-30 23:54:52 följande:

Och nej, det har jag inte sagr/ säger jag att jag inte har det så är det så. Jag ljuger inte. Till skillnad mot dig. 

Fast du har sagt så, men det är lugnt fortfarande.

De enda jag har ljugit för är mitt ex och kollega vilket jag också erkänt.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-30 23:31:45 följande:
    Men snälla. jag har ju sagt flera ggr att jag har gjort fel.

Du däremot verkar inte kunna ta att du har misstolkat mig ang kallelser om svin Utan skyller ifrån dig på mig.

Jag har lika stor rätt att kalla någon för svin som någon har rätt att kalla mig för svin.
    Ja,men det verkar inte ligga någon insikt bakom det.

Jag har inte misstolkat dig. Jag har ju själv sett vad du har skrivit i andra otrohetstrådar.

Javisst,men då ska du inte försvara dig med näbbar och klor när du själv blir kallad för saker när du själv har gjort samma fel som andra otrogna.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-03-30 23:34:19 följande:
    Nej, jag sa att jag är mognare en anonymJ. Sä varför tar du upp alla?

ja, det får ju framtiden visa. Eller är du synsk eftersom du är så säker?
    Nej,det är du inte. Vi är flera här som har sagt att du beter dig på ett väldigt omoget sätt. Jag har inte sagt alla.

Nej,det är jag inte. Men jag har erfarenhet av att ha blivit bedragen.
    Och du har inte gjort ett misstag på fyllan utan du har varit otrogen ett längre tag.
    Och det kan vara betydligt svårare att förlåta.
    Det är inte som att du har dragit en liten vit lögn utan det är en betydligt större lögn som har förändrat livet för inte bara en,utan två andra.
    Det är en stor skillnad.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 13:22:15 följande:
    Ja,men det verkar inte ligga någon insikt bakom det.

Jag har inte misstolkat dig. Jag har ju själv sett vad du har skrivit i andra otrohetstrådar.

Javisst,men då ska du inte försvara dig med näbbar och klor när du själv blir kallad för saker när du själv har gjort samma fel som andra otrogna.
    det gör det visst men du tror att jag ljuger.

Ja, men har man vart otrogen så är man ett svin och vissa är större svin en andra. Det är jag nog inte ensam om att tycka.

Jag kanske behöver sätta folk på plats när dom går på mig för mycket.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-03-31 13:25:56 följande:
    Nej,det är du inte. Vi är flera här som har sagt att du beter dig på ett väldigt omoget sätt. Jag har inte sagt alla.

Nej,det är jag inte. Men jag har erfarenhet av att ha blivit bedragen.
    Och du har inte gjort ett misstag på fyllan utan du har varit otrogen ett längre tag.
    Och det kan vara betydligt svårare att förlåta.
    Det är inte som att du har dragit en liten vit lögn utan det är en betydligt större lögn som har förändrat livet för inte bara en,utan två andra.
    Det är en stor skillnad.
    Ja, jag är ju tydligen en bortskämd snorunge som en annan sa. Man känner sig väldigt liten till slut när alla säger att man är omogen.

Nej, och jag har också sagt att jag är ett svin. Men jag kan vara ärlig och försöker ju visa det nu
  • Raggartjejen
    Fridolini skrev 2025-03-31 14:18:14 följande:
    Jag kanske behöver sätta folk på plats när dom går på mig för mycket.
    Oj oj, när andra säger sina åsikter så ska de alltså sättas på plats?!
    Fridolini skrev 2025-03-31 14:21:40 följande:
    Ja, jag är ju tydligen en bortskämd snorunge som en annan sa. Man känner sig väldigt liten till slut när alla säger att man är omogen.

Det är jag som har kallat dig för bortskämd snorunge och jag lägger till egoistisk också  = denna tråd handlar bara om dig, dig, dig, dig, dig och dina känslor. 
    Det är bara du som existerar. 
  • Fridolini
    Raggartjejen skrev 2025-03-31 15:37:18 följande:
    Oj oj, när andra säger sina åsikter så ska de alltså sättas på plats?!
    Fridolini skrev 2025-03-31 14:21:40 följande:

Det är jag som har kallat dig för bortskämd snorunge och jag lägger till egoistisk också  = denna tråd handlar bara om dig, dig, dig, dig, dig och dina känslor. 
    Det är bara du som existerar. 
    Det verkar behövas iallafall.

Men lilla du, jag är varken egoistisk, bortskämd eller en snorunge. Vad har du fått de ifrån?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (J) skrev 2025-03-31 00:08:04 följande:

Har du inte en vän du kan prata med istället än med främlingar på nätet?

En relationsterapeut och en psykolog har sagt till mig att vänner är så bra att prata med. Dels är de partiska och dels kan de sprida känslig information som skadar personer.
  • Raggartjejen
    Fridolini skrev 2025-03-31 16:00:55 följande:
    Det verkar behövas iallafall.

Men lilla du, jag är varken egoistisk, bortskämd eller en snorunge. Vad har du fått de ifrån?
    Läs alla dina inlägg så förstår du!