• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-02 20:09:17 följande:
    Som sagt tror inte du hade det själv som 19åring
    Jag hade då åtminstone konsekvenstänk nog att inte vara otrogen och såra andra.
    Men jag hade å andra sidan redan gått igenom ganska mycket i den åldern.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-02 20:11:32 följande:
     nä, måste jag hålla med er?
    Nej,det har ingen påstått. 
  • molly50
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 20:12:05 följande:
    Fast vad syftar du på egentligen? Vad tänker du att exet och kollegan möjligtvis skulle vilja att TS ska ta för konsekvenser mer än hon redan fått - de har ju tagit avstånd från henne nu, de vill inte ha med henne att göra
    Det vet inte jag utan det får de avgöra om de tycker att hon har fått nog.
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-02 20:06:25 följande:
    Tycker det bara är pinsamt att gå dit och skämmigt 
    Du kan göra det via nätet, så behöver du inte träffa någon i verkligheten. 
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-02 20:12:33 följande:
    Jaha men vad skulle jag kunna få för konsekvenser nör jag har förlorat allt?
    Det får du fråga ditt ex och din kollega. 
  • Anonym (J)

Ingenting är för pinsamt för vårdpersonal, de har nog hört det mesta. och de måste behandla patienterna med respekt. Du har ingenting att vara orolig för. 

Men känns det jobbigt att prata i verkligheten med någon så kan du alltid prata med någon via nätet. Deet kostar bara 100 kr per tillfälle. 

Och vill du bara prova En gång så går det bra. Ingen tvingar dig att fortsätta prata med den personen om du inte vill. 

• Anonym (J)

Hur går det med exet? Pratar ni? Vad säger ha , hur är han?

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-02 20:16:39 följande:
    Det kan jag lova att det inte är.
    Jag gick dessutom hos skolkuratorn redan i högstadiet så då var jag ju ännu yngre.
    Det hjälpte mig också.

Det är ju inte speciellt coolt att gå och hålla allt för sig själv heller eller att tro att andra ska fixa allt.
    Eller att man ska fixa det själv.

Jag har aldrig sagt att det är coolt och jag belastar inte mina vänner speciellt mycket heller. Jag håller mycket inombords och tar ut mina känslor mest genom träningen. 

Det handlar om att våga öppna upp sig om kanske för en annan känsliga saker och jag har svårt att göra det för mina allra bästa vänner så hur ska jag kunna göra det för främmande person, det låser sig och jag vill bara fly iväg då.

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-02 20:17:16 följande:
    För att du ändrar dina svar kanske.
    Som sagt, jag är en väldigt vilsen i allt just nu.