• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 09:57:29 följande:
    Som sagt,det kan inte jag svara på.
    Du får väl se vad exet säger på söndag.
    Nej, men det var du som gjorde mig orolig. 
  • Anonym (J)

En psykolog arbetar ju med just känslor. Att slänga på luren är en känsla, en impulsiv handling. På grund av känslor. Det där hör ju nästan till 

• Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 10:22:51 följande:
    Det är de nog också vana vid. Men då har du åtminstone provat. 
    Ja men då kan det vara kört efter det. Men sen är det ju ett annat problem att när jag känner mig för pressat och kanske inte lyckas fly så kan jag börja tramsa och inte alls är seriös. Rädd att det bara kan bli så där
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-03 10:27:30 följande:
    Ja men då kan det vara kört efter det. Men sen är det ju ett annat problem att när jag känner mig för pressat och kanske inte lyckas fly så kan jag börja tramsa och inte alls är seriös. Rädd att det bara kan bli så där
     Nejdå. Förklarar du detta så går det bra. Och skulle du slänga på luren, ja men då kan du ju berätta varför efteråt / skriva till dem och förklara. 
  • Anonym (J)

Om ditt problem är flyktbeteenden och du slänger på luren, så tillhör det ju problemet. De kommer garanterat ha förståelse för det. Säger du att du beter dig så när du känner dig pressad eller tvingad, kommer de förmodligen gå extra försiktigt fram med dig. 

De är ju för för att hjälpa. Inte trycka upp dig mot en vägg och tvinga dig prata om saker. Du är där för Dig själv, och hur mycket hjälp du vill ha och tar emot det väljer du själv. 

• Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-04-02 20:28:18 följande:
    Det vet inte jag utan det får de avgöra om de tycker att hon har fått nog.
    Ja jag förstod på vad du skrev att du menar att kollegan och ex-sambon ska avgöra det. Därför frågade jag vad du syftar på? Om de inte skulle tycka att TS har fått nog? Vad tänker du att de skulle kunna ge för konsekvenser TS ska få mer? 
  • Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-04-03 09:57:29 följande:
    Som sagt,det kan inte jag svara på.
    Du får väl se vad exet säger på söndag.
    Vad tänker du att han skulle kunna säga att hon ska få för mer konsekvenser? Spöstraff? Eller vad är det du insinuerar egentligen. Han kan väl inte ge några fler konsekvenser än att lämna henne. Detsamma gäller kollegan.
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 11:33:24 följande:
    Vad tänker du att han skulle kunna säga att hon ska få för mer konsekvenser? Spöstraff? Eller vad är det du insinuerar egentligen. Han kan väl inte ge några fler konsekvenser än att lämna henne. Detsamma gäller kollegan.
    Men lägg av 
  • Anonym (J)

Hon menar att det är han som bestämmer om han kan ta det här eller inte och inte ts. Men det förstår ju ts också. 

• Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 11:23:19 följande:
    Ja jag förstod på vad du skrev att du menar att kollegan och ex-sambon ska avgöra det. Därför frågade jag vad du syftar på? Om de inte skulle tycka att TS har fått nog? Vad tänker du att de skulle kunna ge för konsekvenser TS ska få mer? 
    Fått nog, alltså. Att det räcker för att han ska kunna förlåta henne. Det är väl så man menar. Häng inte upp dig på ord hela tiden