• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-03 06:41:56 följande:
    Jo, kanske det. Men kanske behöver den där sparken i baken att få det gjort också.  Tror att det är tack bare gnom jag kommer göra det i sådan fall. 
    Ja jo, men det är väl värt det för att ge honom tilliten som behövs? Frågar han dig själv blir det ju inte alls samma sak 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 06:43:54 följande:
    Ja jo, men det är väl värt det för att ge honom tilliten som behövs? Frågar han dig själv blir det ju inte alls samma sak 
    Mm, nej klart. Får se vad samtalet går ut på söndag men det är ett ämne jag nog behöver ta upp med honom om det skulle gå bra
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-02 23:02:32 följande:
    Men fanken menar du? Om jag har blivit lämnad av båda så kan man ju omöjligt få mer konsekvenser?
    Det jag menar är att de avgör vilka konsekvenser de vill ge dig. Det är inte upp till dig.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 09:49:58 följande:
    Det jag menar är att de avgör vilka konsekvenser de vill ge dig. Det är inte upp till dig.
    Jojo, men om jag har förlorat allt så finns det ju inga mer konsekvenser att ge?Eller hur
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-02 23:45:11 följande:

Det har jag gjort länge och men försöker fly ifrån det. Tyvärr har detta problem att jag flyr från saker & ting gjort att man har betett sig som en skit.

Sårat mitt ex och även kollega. Hade man inte var så jävla feg och flyr från problemen utan tagit tag i det så hade jag förmodligen aldrig varit otrogen, ljugit och sårat dom. 

Ja, som sagt dom förtjänar verkligen bättre och det gör ont att min feghet gör att jag beter mig som en skit Och har gjort dom som illa.

Det är jättebra att du börjar inse att du har betett dig illa och varför.
    Då kan du börja ta tag i problemet.
    Du kan ju inte heller själv må bra av det här.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-02 23:50:42 följande:
    Jo, du kanske har rätt i det. 
    Ja,och som Anonym (J) har skrivit så kan du göra det online. 
    Det finns hemsidor där man kan få prata med psykologer t ex.
    Då behöver du inte träffa någon fysiskt. Det kan kanske kännas lite lättare.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-03 09:51:53 följande:
    Jojo, men om jag har förlorat allt så finns det ju inga mer konsekvenser att ge?Eller hur
    Som sagt,det kan inte jag svara på.
    Du får väl se vad exet säger på söndag.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 09:53:02 följande:
    Det är jättebra att du börjar inse att du har betett dig illa och varför.
    Då kan du börja ta tag i problemet.
    Du kan ju inte heller själv må bra av det här.
    ja, jo men jag sa inte att jag skulle göra det nu med en gång.  Nej, det kan jag väl inte säga att man gör direkt 
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 09:54:37 följande:
    Ja,och som Anonym (J) har skrivit så kan du göra det online. 
    Det finns hemsidor där man kan få prata med psykologer t ex.
    Då behöver du inte träffa någon fysiskt. Det kan kanske kännas lite lättare.
    ja, risk att man slänger på luren också 
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-03 10:20:39 följande:
    ja, risk att man slänger på luren också 
    Det är de nog också vana vid. Men då har du åtminstone provat.