• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 11:57:10 följande:

Hon menar att det är han som bestämmer om han kan ta det här eller inte och inte ts. Men det förstår ju ts också. 

Ja, det tog ett tag vad att förstå vad Molly menade. Jag förstår det nu. Jag, hoppas oavsett vad det är för relation att jag inte förlorar han helt. Allt hänger ju faktiskt på mig att vara helt ärlig när jag pratar med honom och inte flyr frågor dylikt som han kanske vill prata mer om.

Det enda jag hoppas att  inte sja få mig och tror något för att sen såra mig som en hämd
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 12:58:05 följande:
    Men det kan ju vara bra att göra det för att visa ditt ex att du är beredd att ta tag i dina problem.
    Jo, det är väl det. Kanske ska berätta för honom på söndag att jag kanske är beredd att ta sådana samtal.
  • Anonym (Anno  Nym)
    Fridolini skrev 2025-04-03 16:37:13 följande:
    Jo, men det blir ju att man ska brottas med en feghet och i det vet jag inte vem som vinner.
    Hur går det för dig med allt?
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 12:59:55 följande:
    Ja,det var ju inte min avsikt. Men du måste ju lyssna på ditt ex nu när ni ska prata och respektera det han vill.
    Absolut, det är han som har bollen. 
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-03 17:14:11 följande:
    Ja, det tog ett tag vad att förstå vad Molly menade. Jag förstår det nu. Jag, hoppas oavsett vad det är för relation att jag inte förlorar han helt. Allt hänger ju faktiskt på mig att vara helt ärlig när jag pratar med honom och inte flyr frågor dylikt som han kanske vill prata mer om.

Det enda jag hoppas att  inte sja få mig och tror något för att sen såra mig som en hämd

Ja det är ju det. Det kan väl lätt bli så tyvärr att den som blivit bedragen liksom känner att den ?har rätt till att också få vara otrogen? och då utan klagomål från den andre. Men då har den ju inte kommit över det. 

Förhoppningsvis hamnar ni aldrig där om ni bearbetar det här ordentligt och tar det sakta fram. Om han nu vill försöka igen. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 16:19:05 följande:
    Jag vet. Men det var inte så Molly menade som du tog det.
    Jag berättar bara vad hon skrev. Om hon menade någonting annat än vad hon skrev så är det inte mitt fel. Så skyll inte på mig att jag har miasförstått.
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 16:40:43 följande:
    Fridolini skrev 2025-04-03 16:38:14 följande:
    Jo, eller så blir flykten och struntar då att skriva eller kontaktar dom senare

Det behöver inte bli så. Tar ni det väldigt försiktigt så tror jag inte du ska behöva bli pressad och känna att det blir obekvämt. 

Och blir det så, så är det så. Du kan alltid ta upp det igen senare. 

Då har du iallafall gett det en chans. 

Jo, det första steget kanske är det värsta och att det blir lättare och lättare. Det som är synd att man har förnekat det så länge och gjort illa folk. Är ju inte sådan människa man vill vara
  • Fridolini
    Anonym (Anno Nym) skrev 2025-04-03 17:21:36 följande:
    Hur går det för dig med allt?
    Ja, jo, vi får väl se hur allt går