• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 15:28:20 följande:
    Nej precis du har inget svar, antagligen för att det finns några mer konsekvenser som de kan ge henne. De kan lämna henne och utesluta henne ur sina liv, något mer än så kommer inte hända.
    Hur ska jag kunna svara på hur de tänker,menar du?

Jag tänker inte ta en till sån här diskussion med dig där du hakar upp dig på saker. 
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-03 17:21:05 följande:
    Jo, det är väl det. Kanske ska berätta för honom på söndag att jag kanske är beredd att ta sådana samtal.
    Det är jättebra! 
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-03 17:28:43 följande:
    Absolut, det är han som har bollen. 
    Ja,så är det.
  • molly50
    Guldtand skrev 2025-04-03 19:14:35 följande:
    Varför är du så vänlig mot ts för? Hon är bara ett äckel och nu inser hon att hon är en fegis och då ska allt vara ok?

Ett äckel ska väl behandlas äckel
    Men hon verkar också ha kommit till insikt om vad hon har gjort.
    Och då tänker i alla fall jag inte vara otrevlig.
  • Fridolini
    Guldtand skrev 2025-04-03 19:10:18 följande:
    Du är bara ett äckel skyll dig själv 
    Men du, det har jag sagt och erkänt. Men det snacket har vi haft tillräckligt med här. Att fortsätta kalla mig äckel leder ju ingenstans med det sagt så vet jag redan att jag är det och att jag har mycket att jobba på.

Det är verkligen ingen ursäkt att jag har flyktbeteende men pga det så har jag gjort väldigt dumma saker och sårat fina människor.

Jag ber dig snäll att inte hålla på med mer kallelser, jag har hört det här och det räcker. Det är en helt annan sak vad min ex säger så hans känslor behöver komma ut. Men även har slutat att uttrycka sig på det sättet även om jag vet vad han tycker och känner med all rätt. 
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-03 20:40:28 följande:
    Ja,så är det.

oavsett vad det är för samtal han vill ha på söndag så är jag bara glad att han vill prata. Man har lite hopp, menar inte att vi blir ihop igen, det kanske aldrig kommer hända, men kanske lite mer kontakt/vänner om inte annat iallafall lite finare avslut på allt. 

Oavsett vad så ska vi iallafall inte gå in i ett förhållande innan jag har tagit itu med mitt flyktbeteende. 

• molly50
    Fridolini skrev 2025-04-03 20:59:22 följande:

oavsett vad det är för samtal han vill ha på söndag så är jag bara glad att han vill prata. Man har lite hopp, menar inte att vi blir ihop igen, det kanske aldrig kommer hända, men kanske lite mer kontakt/vänner om inte annat iallafall lite finare avslut på allt. 

Oavsett vad så ska vi iallafall inte gå in i ett förhållande innan jag har tagit itu med mitt flyktbeteende. 

Det låter som att du har kommit till insikt och det är en bra början.
    Ta det bara lugnt och se vart det eder.
    Kanske vill ha ha dig tilllbaka,kanske inte.
    Kanske kan ni vara vänner och försöka igen lite längre fram.
    Men ge det tid,oavsett vad som händer.