• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 15:28:20 följande:
    Nej precis du har inget svar, antagligen för att det finns några mer konsekvenser som de kan ge henne. De kan lämna henne och utesluta henne ur sina liv, något mer än så kommer inte hända.
    Du missförstod henne
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 15:26:00 följande:
    Nej, nu handlade det om att de två skulle avgöra om TS skulle få fler konsekvenser än vad hon redan fått. Det båda har lämnat henne, så vad återstår?
    Suck, nej. Så var det intr 
  • Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 15:29:18 följande:
    Du missförstod henne
    TS skrev att hon har fått konsekvenserna - hon har förlorat alt. De har båda lämnat henne. Hur har väl fått konsekvenserna då undrar TS. Då svarar Molly50 att kollegan och hennes ex-sambo får avgöra om det ska bli mer konsekvenser. Molly50 har även skrivit till till mig att de får avgöra om TS har fått nog. Så nej jag har inte missförstått någonting. Molly50 har skrivit att de där två ska avgöra om TS ska få fler konsekvenser.
  • Anonym (123456)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 16:04:28 följande:
    TS skrev att hon har fått konsekvenserna - hon har förlorat alt. De har båda lämnat henne. Hur har väl fått konsekvenserna då undrar TS. Då svarar Molly50 att kollegan och hennes ex-sambo får avgöra om det ska bli mer konsekvenser. Molly50 har även skrivit till till mig att de får avgöra om TS har fått nog. Så nej jag har inte missförstått någonting. Molly50 har skrivit att de där två ska avgöra om TS ska få fler konsekvenser.
    * HON har väl fått konsekvenserna då undrar TS
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-03 16:04:28 följande:
    Jag vet. Men det var inte så Molly menade som du tog det.
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 10:23:35 följande:

En psykolog arbetar ju med just känslor. Att slänga på luren är en känsla, en impulsiv handling. På grund av känslor. Det där hör ju nästan till 

Jo, men det blir ju att man ska brottas med en feghet och i det vet jag inte vem som vinner.
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 10:55:02 följande:
     Nejdå. Förklarar du detta så går det bra. Och skulle du slänga på luren, ja men då kan du ju berätta varför efteråt / skriva till dem och förklara. 
    Jo, eller så blir flykten och struntar då att skriva eller kontaktar dom senare
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-03 16:37:13 följande:
    Jo, men det blir ju att man ska brottas med en feghet och i det vet jag inte vem som vinner.
    Fridolini skrev 2025-04-03 16:38:14 följande:
    Jo, eller så blir flykten och struntar då att skriva eller kontaktar dom senare

Det behöver inte bli så. Tar ni det väldigt försiktigt så tror jag inte du ska behöva bli pressad och känna att det blir obekvämt. 

Och blir det så, så är det så. Du kan alltid ta upp det igen senare. 

Då har du iallafall gett det en chans. 

• Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 10:57:17 följande:

Om ditt problem är flyktbeteenden och du slänger på luren, så tillhör det ju problemet. De kommer garanterat ha förståelse för det. Säger du att du beter dig så när du känner dig pressad eller tvingad, kommer de förmodligen gå extra försiktigt fram med dig. 

De är ju för för att hjälpa. Inte trycka upp dig mot en vägg och tvinga dig prata om saker. Du är där för Dig själv, och hur mycket hjälp du vill ha och tar emot det väljer du själv. 

Ja,jo, detr en själv man brottas med 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 11:56:48 följande:
    Men lägg av 
    Visst att anonym123456 bara verkar vilka tramsa mycket. 
    Men jag tolkade faktist också så