• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-06 17:40:14 följande:
    Precis, han kommer inte få någon tillit tills idag så det är inget svar till varför han ska tro på något hon säger idag. Vilket var vad jag diskuterade om.
    Som sagt, hon får hjälpa honom med tilliten. 
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-06 12:42:50 följande:
    Han kanske vill träffas just för att han inte tänker så bra. Att han bara hoppas, som du trodde.

Han litar inte speciellt mycket på mig.

Han vet inte ens om jag någonsin har älskat honom. Sa stt det jag har sagt till honom är sant men som det är i alla relationer så stör man sig på småsaker. Jag är väldigt konflikträdd så istället för att ha tagit upp saker så använde jag mitt flyktbeteende. Ja, väldigt fel och fegt men jag såg inte detta själv då utan har ju nyligen fått upp ögonen själv.

Tyckte jag var ärlig med allt han frågade om, kändes som han ville tro på det iallafall. 

Men han vet inte själv om han någonsin kommer våga lita på mig igen, förtidigt att veta, men att han höll med om att jag verkligen behövde ta samtal. 

Han sa att han är beredd att ha kontakt med mig i om jag tar samtal och att jag är ärlig i allt mot honom. Men han var också tydlig med att oavsett så vet han ej hur allt blir. Det får ta den tid det tar med det sagt så kanske vi bara blir någon form av vänner. 

Han sa att mycket beror på hur jag bygger upp tilliten men han kommer också ta samtal för det han har drabbats för. 

Ja, han var hård mot mig men tyckte det var bra st r jag ska ta samtal

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-06 13:53:15 följande:
    Ja,du måste försöka om du ska kunna ställa allt tillrätta.
    Annars lär han få svårt att lita på dig.
    Om du har svårt att hålla dig till sanningen så är det kanske en bra idé att prova samtalsterapi ändå.
    Ja, han har svårt att lita på mig och krävde att jag skulle gå i samtal. Men han kan inte garantera någonting han behöver känna tillit och våga lita på mig igen.

Oavsett så får vi väl se hur det här går. Skäms, så otroligt hur jag har betett mig mot honom. 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 15:13:16 följande:
    Jag har aldrig skrivit 36? Blandar du ihop mig med nån annan? Många som kallar sig för J nämligen  
    Mm, man brukar säga så😉 Det är väl du som har legat med din granne?😉
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 15:15:03 följande:
    Men hon går ju jobba upp tilliten. Om han någonsin får fullständig tillit igen.

Det är HANS val om han ger henne en chans igen. 
    Ja, just nu har han ingen tillit alls till mig 
  • Fridolini
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 15:16:22 följande:
    Kan ju också vara att han vill ses för att skälla ut henne ut en men samtidigt är det ju inget som ger honom något så inte särskilt troligt. 
    Nja, fick väl en hel del skäl i början men han lugnade ner sig och hade ganska vettiga samtal
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-06 19:20:22 följande:
    Ja, han har svårt att lita på mig och krävde att jag skulle gå i samtal. Men han kan inte garantera någonting han behöver känna tillit och våga lita på mig igen.

Oavsett så får vi väl se hur det här går. Skäms, så otroligt hur jag har betett mig mot honom. 
    Då tycker jag du ska göra det för att visa att du tar honom på allvar.
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-06 19:29:06 följande:
    Då tycker jag du ska göra det för att visa att du tar honom på allvar.
    Ja jo, fpr väl göra det. 
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-06 19:32:26 följande:
    Ja jo, fpr väl göra det. 
    Gör det. Det är i alla fall ett steg på vägen.
  • molly50

Och även om ni inte skulle bli tillsammans igen så kan det ju vara bra att gå i terapi så du inte gör samma sak igen om du inleder en ny relation.