• Fridolini

Jobb

Jag har vart otrogen mot min sambo i ca 8 månader nu. Jag förstår att ni som är trogna inte tror att man älskar sin partner och att ni tycker att det är ett grisigt beteende. Men jag kan inte vara utan min sambo men jag vill heller inte släppa min kollega, då jag även kan få mig ett knull på jobbet. Det får mig att känna mig busig och snuskig på samma gång, vilket jag gillar.

Men min sambo verkar börja misstänka något då han har börjat konfrontera mig. känns jobbigt att ljuga för honom men som ni förstår så är det mycket konsekvenser som blir om det kommer fram. 

Någon som är i samma sits? Hur känns det för er och hur har det gått? 

Känns som alla bara tänker på den som är/blivig bedragen. vilket jag tycker är fel

• Svar på tråden Jobb
  • Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-06 19:34:49 följande:

Och även om ni inte skulle bli tillsammans igen så kan det ju vara bra att gå i terapi så du inte gör samma sak igen om du inleder en ny relation.

Jo, men det är ett läskigt steg. Men ja, får väl testa! 
  • Anonym (123456)
    Anonym (J) skrev 2025-04-06 17:53:41 följande:
    Som sagt, hon får hjälpa honom med tilliten. 
    Jag diskuterar som sagt om när de skulle prata idag, inte längre fram. Att han vet ju inte vad som är sant och inte. IDAG.
  • Anonym (123456)
    Fridolini skrev 2025-04-06 19:08:10 följande:

Han litar inte speciellt mycket på mig.

Han vet inte ens om jag någonsin har älskat honom. Sa stt det jag har sagt till honom är sant men som det är i alla relationer så stör man sig på småsaker. Jag är väldigt konflikträdd så istället för att ha tagit upp saker så använde jag mitt flyktbeteende. Ja, väldigt fel och fegt men jag såg inte detta själv då utan har ju nyligen fått upp ögonen själv.

Tyckte jag var ärlig med allt han frågade om, kändes som han ville tro på det iallafall. 

Men han vet inte själv om han någonsin kommer våga lita på mig igen, förtidigt att veta, men att han höll med om att jag verkligen behövde ta samtal. 

Han sa att han är beredd att ha kontakt med mig i om jag tar samtal och att jag är ärlig i allt mot honom. Men han var också tydlig med att oavsett så vet han ej hur allt blir. Det får ta den tid det tar med det sagt så kanske vi bara blir någon form av vänner. 

Han sa att mycket beror på hur jag bygger upp tilliten men han kommer också ta samtal för det han har drabbats för. 

Ja, han var hård mot mig men tyckte det var bra st r jag ska ta samtal

Vadå ta samtal? Alltså om han inte vill acceptera att du kanske ligger med andra så kommer han aldrig få ro, eftersom han inte vet om du är ärlig eller ej. Iallafall kommer det bli väldigt svårt. Så han tänker ju inte speciellt effektivt.
  • molly50
    Fridolini skrev 2025-04-06 19:56:48 följande:
    Jo, men det är ett läskigt steg. Men ja, får väl testa! 
    Ja,det kan som sagt vara bra även om du skulle inleda en ny relation med någon annan än honom.
  • Fridolini
    Anonym (123456) skrev 2025-04-06 20:04:43 följande:
    Vadå ta samtal? Alltså om han inte vill acceptera att du kanske ligger med andra så kommer han aldrig få ro, eftersom han inte vet om du är ärlig eller ej. Iallafall kommer det bli väldigt svårt. Så han tänker ju inte speciellt effektivt.

Han menar att jag ska gå i terapi att vi ska göra detta tillsammans. med det sagt är det alldeles för tidigt att säga hur det här slutar. Han litar inte på mig nu, vilket är förståeligt men han tyckte det var bra att jag har erkänt att jag har problem med flyktbeteende vilket leder till feghet och oärlighet. 

Jag har viljan att ändra mig och är tacksam oavsett hur vi kommer ha det sen att han kommer vara för stöttning för mig. Han kommer också gå i terapi och kommer finnas för honom också oavsett vad gör vi en resa tillsammans. 

Sen för att jag ska bygg upp tillit så ska jag visa genom terapi mm att jag inte ska fly och heller inte ljuga 

• Fridolini
    molly50 skrev 2025-04-06 20:09:11 följande:
    Ja,det kan som sagt vara bra även om du skulle inleda en ny relation med någon annan än honom.
    Jag förtjänar väl ingen realation just nu med någon
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-06 19:22:05 följande:
    Mm, man brukar säga så😉 Det är väl du som har legat med din granne?😉
    Nej det är det verkligen inte 
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-06 20:00:04 följande:
    Jag diskuterar som sagt om när de skulle prata idag, inte längre fram. Att han vet ju inte vad som är sant och inte. IDAG.
    Nej, och? Varför har du hängt upp dig på detta.
  • Anonym (J)
    Anonym (123456) skrev 2025-04-06 20:04:43 följande:
    Ligger med andra? Hon ska ju gå i samtal för sitt flyktbeteende. Är man i en vablig relation brukar man inte ligga med andra och oftast brukar man inte kunna ta det
  • Anonym (J)
    Fridolini skrev 2025-04-06 19:08:10 följande:

Han litar inte speciellt mycket på mig.

Han vet inte ens om jag någonsin har älskat honom. Sa stt det jag har sagt till honom är sant men som det är i alla relationer så stör man sig på småsaker. Jag är väldigt konflikträdd så istället för att ha tagit upp saker så använde jag mitt flyktbeteende. Ja, väldigt fel och fegt men jag såg inte detta själv då utan har ju nyligen fått upp ögonen själv.

Tyckte jag var ärlig med allt han frågade om, kändes som han ville tro på det iallafall. 

Men han vet inte själv om han någonsin kommer våga lita på mig igen, förtidigt att veta, men att han höll med om att jag verkligen behövde ta samtal. 

Han sa att han är beredd att ha kontakt med mig i om jag tar samtal och att jag är ärlig i allt mot honom. Men han var också tydlig med att oavsett så vet han ej hur allt blir. Det får ta den tid det tar med det sagt så kanske vi bara blir någon form av vänner. 

Han sa att mycket beror på hur jag bygger upp tilliten men han kommer också ta samtal för det han har drabbats för. 

Ja, han var hård mot mig men tyckte det var bra st r jag ska ta samtal

Vad skönt att det gick bra att prata med honom. Han verkar ju inte helt stängd för att försöka igen, men samtidigt vågar han ju (såklart) inte lova något än. Men helt förståeligt.

Pratade ni nåt om att ses igen och när?