• Anonym (Vind)

Alkohol och barnens kompis hemma. Ok eller inte?

Hur hade ni reagerat om ert barn varit bjuden på middag hos en kompis, eller sovit över hos en kompis, och kompisens föräldrar druckit lite alkohol? Nu talar jag inte om att fyllna till, utan att ta en öl till maten, en drink till fredagschark eller nåt glas vin till pastan. Är ni okej med det?

• Svar på tråden Alkohol och barnens kompis hemma. Ok eller inte?
  • Lynx123

Den som är ansvarig för barnen måste kunna köra dem till sjukhus vid behov. Så länge ingen blir berusad.det okej.

• cosinus
    Anonym (Man) skrev 2024-11-06 18:23:14 följande:
    Så det var ett problem att du eventuellt skulle behöva ta en 15minuters promenad?
    Nej absolut inte. Det hade jag ju räknat med om min dotter skulle velat hem under natten. Det eller cykel.
  • Anonym (Nej)

Nej, jag hade inte varit ok med det. Om man har ansvar för andras barn ser man till att vara helt nykter, både om det händer något och för att föregå med gott exempel.

• Anonym
    Lynx123 skrev 2024-11-06 19:55:16 följande:

Den som är ansvarig för barnen måste kunna köra dem till sjukhus vid behov. Så länge ingen blir berusad.det okej.

Utan körkort med stulen bil?
  • Anonym (Lilly)

En öl eller ett glas vin är väl okej!

• Anonym (Lilly)

Livet är kort,njut av ett glas!

• Anonym (Vind)

Vi har ingen bil. Ska vi inte ha övernattande kompisar menar du?
  • Anonym (Lilly)
    Anonym skrev 2024-11-06 20:00:36 följande:
    Utan körkort med stulen bil?
    Jag har inte ens körkort,alla föräldrar har inte bil!!
  • Anonym (Lilly)

Ja,helt okej,så länge ingen är i närheten av att vara full.

• EpicF

Eller ta taxi. 

Alla vuxna har inte kört, och inte ens alla med körkort har bil. Och då finns taxi. Väldigt bra uppfinning.

Man ringer ett nr, får en bil till dörren och blir körd dit man ska mot en slant. Effektivt och bra om man saknar körkort eller bil. Eller av andra orsaker inte kan köra  
Svar på tråden Alkohol och barnens kompis hemma. Ok eller inte?