• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-01-25 14:22:17 följande:
    Till skillnad mot högern som försvarar Trumps benådning av grovt kriminella så försvarar inte "vänstern" att Biden benådade sin son..
    Vänstern:

• hmm77

Nu har trump bestämt att det bara ska vara 2 kön i USA och en flagga och det är USA-flaggan. pride och black matter flaggorna ska bort. mycket bra hoppas det kommer till sverige

• Anonym (GF)
    hmm77 skrev 2025-01-26 10:00:40 följande:

Nu har trump bestämt att det bara ska vara 2 kön i USA och en flagga och det är USA-flaggan. pride och black matter flaggorna ska bort. mycket bra hoppas det kommer till sverige

Du gillar inte yttrandefrihet?
  • KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-01-26 09:45:45 följande:
    Vänstern:
    Du döljer vem som gjort uttalandena och du länkar inte till källan. Hur vet du att detta är autentiskt och inte manipulerat? Trovärdigheten med den här typen av inlägg är lika med noll. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-01-26 09:24:30 följande:
    Och sedan kan du resonera kring kvinnan som dömdes till 17 månader för att ha misshandlat en polis

Och mannen som dömdes till två år och tre månaders fängelse + tre års övervakning för att ha misshandlat en polis.

Och mannen som dömdes till fem års fängelse  tre års övervakning för att ha misshandlat en polis - och då hade han dessutom riktat en pistol mot polisen.

Och mannen som dömdes till 1 års fängelse för att ah misshandlat en gränspolis och bland annat bitit denne.

.
    Och så jämför du det med att sitta 4 år i fängelse för att ha sprutat pepparsprej på en polis och så säger du om 4 år är rimligt eller orättvist.
    Domstolar tolkar lagen och utdömer straff baserat på omständigheterna och kontexten kring varje fall. De fångar som dömts för att ha misshandlat poliser och som nu benådats av Trump, begick sina brott i samband med stormningen av den amerikanska kongressen. Denna handling utgjorde ett allvarligt hot mot den amerikanska demokratin.
  • Mentat
    Anonym (GF) skrev 2025-01-26 10:01:43 följande:
    Du gillar inte yttrandefrihet?
    Just detta har inte ett smack med yttrandefrihet att göra. Det handlar om flaggor på USA:s ambassader och konsulat, dvs officiella sammanhang. Om du vill hänga ut en prideflagga ur fönstret är det inget som berörs av det här
  • KillBill

Det är allvar nu. Sverige och EU måste agera kraftfullt mot Trump hot mot Danmark och Grönland. 

• Dr Nail
    KillBill skrev 2025-01-26 13:16:17 följande:

Det är allvar nu. Sverige och EU måste agera kraftfullt mot Trump hot mot Danmark och Grönland. 

Fast han säger att Grönlands befolkning vill egentligen tillhöra USA? Kan det stämma? Han kanske vill befria dem.
  • KillBill
    Dr Nail skrev 2025-01-26 13:55:14 följande:
    Fast han säger att Grönlands befolkning vill egentligen tillhöra USA? Kan det stämma? Han kanske vill befria dem.
    Nej det kan inte stämma. 

• Dr Nail
    KillBill skrev 2025-01-26 14:39:01 följande:
    Nej det kan inte stämma. 
    Det är politikerna. Vad säger folket? De kanske ska ha en demokratisk folkomröstning om att fortsätta tillhöra Danmark eller att gå in i USA?
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?