• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-01-25 10:50:51 följande:
    Man måste nog vara helt ideologiskt blind och man ...
    Du är också den sista som ska kalla en annan människa för "ideologiskt blind"

Mannen som dömdes för att ha sprutat pepparsprej på en polis dömdes till 80 månaders fängelse för detta och har suttit av 48 månader.

Han dömdes inte till livstid så förr eller senare skulle han komma ut så rimligheten i straff och detta frisläppande kokar ned till rimligheten av straffets längd.

Tow2 har visat dig ett motsvarande fall där en person under ett upplopp slår en polis i huvudet med en hammare. Den personen dömdes till 46 månaders fängelse. Du har ignorerat det inlägget.

I ett annat snabbt fram-googlat fall dömdes en kvinna för assault på en federal polis till 17 månaders fängelse. Detta angrepp var utan pepparsprej och hammare.
    -

-

Det är alltså inte övertydligt att ett straff på 48 månader skulle vara orimligt för pepparsprej på en polis givet dessa andra två exempel.

Presidenter har alltid valt att benåda folk de tycker har dömts "unfair" - till orimligt långa fängelsestraff. Mest berömd för detta är Obama och hans benådning av droghandlare som han tyckte dömdes orättvist hårt.

Trump har kallat dessa domar för "unfair". Det är inte uppenbart att han har fel.
  • KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-01-25 12:35:43 följande:
    Polisen som pepparsprayades dog dagen efter i en hjärtattack. 

Våldsverkaren har inte ens suttit av 60% av sitt straff och den korrumperade presidenten friger honom  och andra som också låg bakom en av de största attackerna mot det amerikanska demokratiska systemet genom tiderna. Presidenten kallar våldsverkarna för gisslan och patrioter.. 

Den som försvarar detta är ideologiskt blind.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Mentat
    Anonym (JK) skrev 2025-01-25 12:35:43 följande:
    Du är också den sista som ska kalla en annan människa för "ideologiskt blind"

Mannen som dömdes för att ha sprutat pepparsprej på en polis dömdes till 80 månaders fängelse för detta och har suttit av 48 månader.

Han dömdes inte till livstid så förr eller senare skulle han komma ut så rimligheten i straff och detta frisläppande kokar ned till rimligheten av straffets längd.

Tow2 har visat dig ett motsvarande fall där en person under ett upplopp slår en polis i huvudet med en hammare. Den personen dömdes till 46 månaders fängelse. Du har ignorerat det inlägget.

I ett annat snabbt fram-googlat fall dömdes en kvinna för assault på en federal polis till 17 månaders fängelse. Detta angrepp var utan pepparsprej och hammare.
    -

-

Det är alltså inte övertydligt att ett straff på 48 månader skulle vara orimligt för pepparsprej på en polis givet dessa andra två exempel.

Presidenter har alltid valt att benåda folk de tycker har dömts "unfair" - till orimligt långa fängelsestraff. Mest berömd för detta är Obama och hans benådning av droghandlare som han tyckte dömdes orättvist hårt.

Trump har kallat dessa domar för "unfair". Det är inte uppenbart att han har fel.
    Biden benådade sin egen son utan att vänstern ylar om "korruption". Men de ser säkert helt opartiskt på saken... Flört
  • Anonym (Buff)
    Mentat skrev 2025-01-25 13:54:48 följande:
    Biden benådade sin egen son utan att vänstern ylar om "korruption". Men de ser säkert helt opartiskt på saken... Flört
    Sieg Heil för bövelen!
  • Anonym (Janneman)
    Anonym (Buff) skrev 2025-01-25 06:06:49 följande:
    Svenska kNugen kan väl också benåda? Eller?
    Nej, kungen kan inte benåda, han har fråntagits all makt. Han får bara klippa snören.

Regeringen i Sverige benådar inte heller någon. Här i landet håller vi isär den lagstiftande och dömande makten. Om regeringen ogillar en dom så får de ändra lagen.

Det vänder sig i magen på mig när jag hör att Trump benådar en pöbelhop som bröt sig in i den demokratiskt utsedda ledningen för landet.
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-01-25 13:54:48 följande:
    Till skillnad mot högern som försvarar Trumps benådning av grovt kriminella så försvarar inte "vänstern" att Biden benådade sin son..
  • Anonym (Folk)

Han gör de som de bäst för usa!

• KillBill
    Anonym (Folk) skrev 2025-01-25 14:22:50 följande:

Han gör de som de bäst för usa!

Varför skulle det vara bra för USA att benåda personer som låg bakom de kanske värsta  attackerna mot det amerikanska demokratiska systemet genom tiderna, personer som inte drog sig för att misshandla poliser?

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?