• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Dr Nail
    Anonym (Buff) skrev 2025-01-26 17:58:42 följande:
    Då blir det ju tydligt att 15% är fejkröster som Trump fifflat dit, precis som han gjorde med sitt egna val förra året. 
    Hur vet du att det är fejk? Konkreta bevis, tack?
  • Dr Nail
    Postman skrev 2025-01-26 19:59:31 följande:
    På nåt sätt måste ju amerikanerna sett nåt annat än vad vi har fått se tänker jag. Det är ju ändå väldigt många som har röstat på Trump. Mycket verkar också grunda sig i stor invandring, kriminalitet, rasism och annat. Många verkar upprörda över det. 
    Sen så är ju amerikanerna inte direkt kända för sin höga IQ heller.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (jury) skrev 2025-01-26 19:40:57 följande:

Svårt att förstå detta enorma missnöje med Biden att man betraktar det som en katastrof där allt annat kan vara bättre. Arbetslösheten var lägsta på 40 år, aktiemarknaden slog alla rekord och gynnar alla pensionssparare, inflationen toppade några år pga Covid och Ukraina, som ju inte var Bidens fel, men redan var tillbaka till mer normal nivå med tydliga reallönestigningar. Hans politik gynnade faktiskt vanligt folk/låginkomsttagare mer än någon annan presidents sedan Roosevelt. 

Om folk tycker detta är en katastrof, undrar man hur dom kommer att reagera när realiteterna omkring Trumps ekonomiska politik uppenbarar sig. Speciellt dom som röstat åt honom trots att dom lever av redan nu sparsamma federala bidrag.

Undrar hur nöjda dom kommer att bli med honom.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-01-26 15:40:05 följande:
    Om alla politiska partier är eniga i en fråga, kan man anta att denna uppfattning har ett brett stöd bland befolkningen.
    Nej det kan man inte. Vilket framväxten av missnöjespartier visar.
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-01-26 09:04:06 följande:
    Du har fel i sak. Den svenske domaren och professorn baserar sin kritik på grundläggande juridiska principer när de påpekar det orimliga i att en president, i förtid, benådar våldsverkare som stormat parlamentet och misshandlat poliser.
    Domaren och professorn baserar uppenbarligen inte sin kritik på grundläggande amerikanska juridiska principer. Vilket gör att deras åsikter inte är mer värd än en X:ande blomsterförsäljares åsikter.
  • Zoldaten76
    Anonym (Buff) skrev 2025-01-26 17:58:42 följande:
    Då blir det ju tydligt att 15% är fejkröster som Trump fifflat dit, precis som han gjorde med sitt egna val förra året. 
    så du menar att Trump fuskade i valet men inte biden. 
    Biden vann valet på över 80 miljoner röster. mest av alla genom tiderna och han fyllde knappt idrottshallar på sina rallies. Trump fyllde stadior. och Trump fuskade..hahaha  Den får du svårt att bli trovärdig på.

Sen har ju trump tydligen räddat snart över 80000 barn i child trafficking men det kanske du inte och ni haters inte tycker om..

Trump är det bästa som hänt världspolitiken och äntligen får vi njuta av det för det kommer till oss med.
    jag får njuta och ni haters får gnälla. Men det ändrar inte ett smack sörru🤣
  • Anonym (GF)
    Postman skrev 2025-01-26 19:59:31 följande:
    På nåt sätt måste ju amerikanerna sett nåt annat än vad vi har fått se tänker jag. Det är ju ändå väldigt många som har röstat på Trump. Mycket verkar också grunda sig i stor invandring, kriminalitet, rasism och annat. Många verkar upprörda över det. 
    25% ungefär har röstat på honom. 
  • Hugful80
    Dr Nail skrev 2025-01-26 23:41:08 följande:
    Sen så är ju amerikanerna inte direkt kända för sin höga IQ heller.

Genomsnittlig IQ i USA är i linje med andra utvecklade länder

Enligt internationella IQ-studier, såsom de av Richard Lynn och David Becker, ligger den genomsnittliga IQ:n i USA runt 97?100, vilket är i samma nivå som många europeiska länder, t.ex. Storbritannien (100), Frankrike (98), och Tyskland (100).

USA har en hög andel Nobelpristagare och framstående forskare

USA har fler Nobelpristagare än något annat land i världen (över 400 pristagare), vilket tyder på en stark akademisk och vetenskaplig tradition.

Amerikanska universitet som Harvard, MIT och Stanford är världsledande inom forskning.

Innovation och teknologisk utveckling

Många av världens största och mest innovativa teknikföretag (Google, Apple, Microsoft, Tesla, etc.) har grundats i USA.

Landet har spelat en nyckelroll i utvecklingen av internet, rymdteknologi, medicinska genombrott och AI.

Hög akademisk excellens

USA har några av de bästa universiteten i världen enligt QS World University Rankings och Times Higher Education.

Forskning inom naturvetenskap, teknik, medicin och ekonomi är starkt bidragande till global kunskap.

Demografisk och socioekonomisk variation påverkar resultat i IQ-tester

IQ är inte en absolut måttstock på intelligens, och den påverkas av utbildningssystem, socioekonomiska faktorer och kulturella förhållanden.

USA har en stor befolkning med varierande socioekonomiska bakgrunder, vilket kan påverka genomsnittliga testresultat jämfört med mindre homogena nationer.

Slutsats:
    Det är en fördomsfull och felaktig generalisering att påstå att amerikaner generellt har låg IQ. De faktiska mätningarna visar att USA ligger i nivå med andra högutvecklade länder, och deras framgång inom vetenskap, teknologi och innovation motsäger påståendet

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-01-26 10:13:22 följande:
    Du döljer vem som gjort uttalandena och du länkar inte till källan. Hur vet du att detta är autentiskt och inte manipulerat? Trovärdigheten med den här typen av inlägg är lika med noll. 
    Så ditt försvar för "vänstern firar inte" är att jag av artighet och kanske forumregler har anonymiserat ett gäng användare på blueskye?

Men varsågod. Hon med orginalinlägget på bluesky som alla vänster svarar på är något slags nyhetsankare på MSNBC - som ligger längst till vänster av stora amerikanska media.

www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/hunter-biden-pardon-cases-trump-rcna182437

https://bsky.app/profile/katiephang.bsky.social

.
    KillBill skrev 2025-01-26 10:20:44 följande:
    Domstolar tolkar lagen och utdömer straff baserat på omständigheterna och kontexten kring varje fall. De fångar som dömts för att ha misshandlat poliser och som nu benådats av Trump, begick sina brott i samband med stormningen av den amerikanska kongressen. Denna handling utgjorde ett allvarligt hot mot den amerikanska demokratin.
    Så du kan inte säga att det är uppenbart orimligt att straffet för att spruta pepparsprej på en polis sätts till 48 månader ...
  • KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-01-29 11:03:12 följande:
    Så ditt försvar för "vänstern firar inte" är att jag av artighet och kanske forumregler har anonymiserat ett gäng användare på blueskye?

Men varsågod. Hon med orginalinlägget på bluesky som alla vänster svarar på är något slags nyhetsankare på MSNBC - som ligger längst till vänster av stora amerikanska media.

www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/hunter-biden-pardon-cases-trump-rcna182437

https://bsky.app/profile/katiephang.bsky.social

.
    KillBill skrev 2025-01-26 10:20:44 följande:
    Domstolar tolkar lagen och utdömer straff baserat på omständigheterna och kontexten kring varje fall. De fångar som dömts för att ha misshandlat poliser och som nu benådats av Trump, begick sina brott i samband med stormningen av den amerikanska kongressen. Denna handling utgjorde ett allvarligt hot mot den amerikanska demokratin.
    Så du kan inte säga att det är uppenbart orimligt att straffet för att spruta pepparsprej på en polis sätts till 48 månader ...
    Detta inlägg förändrar ju inget i sak. Du  döljer vem som gjort uttalandena och du länkar inte till källan. Hur vet du att detta är autentiskt och inte manipulerat? Trovärdigheten med ditt inlägg är lika med noll. 

Nej det var inte orimligt att dömas rill ett långt fängelsestraff efter att ha stormat USAs kongress och misshandlat en polis. Detta var en attack mot den amerikanska demokratin och sådan bör bestraffas hårt. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?