• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Röstar på partiet)
    Anonym (GF) skrev 2025-02-04 13:32:26 följande:
    Med tanke på all kriminalitet och drogmissbruk så har även USA misslyckats. Trots att både partierna haft makten. Att tro att Trump ska lyckas är naivt, det tåget har gått. Alltför många i högt uppsatt ställning tjänar grova pengar på det. 
    Jag pratade om den kriminalitet vi har valt att dra på oss i Sverige.
    Inget annat.

Som bara ett exempel är jag 100% övertygad att Trump väldigt snabbt skulle kunna åstadkomma tydligt positiva resultat gällande att bekämpa den fruktansvärda nya kriminaliteten i Sverige.

Jag är fortsatt lika övertygad gällande just det ämnet som jag talade om.
    Anonym (JK) skrev 2025-02-04 13:54:17 följande:
    Du förstår väl att det inte är meningen att tullarna ska införas?!

Hotet om tullar är till för att få andra länder till förhandlingsbordet.

Du kan lägga till Kanada på den listan.

Redan när Trump blev vald började de förbereda för en förstärkning av gränsen mot USA för att stoppa fentanyl-smugglingen. eftersom att Trump hade lovat att införa tullar om inte Kanada gjorde mer för att stoppa drogerna.

Deras utökade gränsbevakning bekräftades igår efter samtal mellan Trump och Trudeau 
    Ja man måste vara både blind och döv (eller fullständigt vänsterbliven?) för att inte se att Trumps handlingskraft redan har börjat ge faktiska resultat. Förändringar har redan börjat ske.

Jag, liksom alla, tycker inte att Trump är bra på allt.
    Men han visar handlingskraft och snabbhet som världens politiker skulle behöva lära av.
    Hur handlingskraftiga är Svenska politiker? T ex gällande kriminaliteten och samhällsproblemen? Har vänster- eller högerpolitiker varit handlingskraftiga, har de handlat så snabbt som allvaret kräver och åstadkommit några tydliga resultat? Hur många år har det gått utan att Svenska politiker har lyckats göra några betydande förändringar?
  • Padirac
    Anonym (JK) skrev 2025-02-04 13:54:17 följande:
    Du förstår väl att det inte är meningen att tullarna ska införas?!

Hotet om tullar är till för att få andra länder till förhandlingsbordet.

Du kan lägga till Kanada på den listan.

Redan när Trump blev vald började de förbereda för en förstärkning av gränsen mot USA för att stoppa fentanyl-smugglingen. eftersom att Trump hade lovat att införa tullar om inte Kanada gjorde mer för att stoppa drogerna.

Deras utökade gränsbevakning bekräftades igår efter samtal mellan Trump och Trudeau 
    Enligt uppgifter var Canada's åtgärder vid gränsen beslutade och kommunicerade i december, dvs redan innan Trump tillträdde och gjorde sina spektakulära utspel om den 51a delstaten

Padirac skrev 2025-02-04 15:30:48 följande:
    Enligt uppgifter var Canada's åtgärder vid gränsen beslutade och kommunicerade i december, dvs redan innan Trump tillträdde och gjorde sina spektakulära utspel om den 51a delstaten

Ja, du har rätt. Som redan beskrivits i tråden började saker och tinga röra på sig både här och där redan när man insåg att det fanns en god chans (eller stor risk) att Trump skulle vinna valet.

Säga vad man vill, tycka vad man vill om Trump, men det är imponerande på vilket sätt han verkligen har fått saker att hända.
    Och med denna handlingskraft kommer säkerligen mer hända.

Osökt kommer jag återigen in på att vi alla skulle önska åtminstone lite mer handlingskraft från våra Svenska politiker.
    Hoppas våra Svenska gammelpolitiker, oavsett partifärg, finner lite inspiration och åtminstone en liten gnutta mod att äntligen börja se till att saker händer!
  • Anonym (GF)

Det stämmer. Men det passar ju inte in i vissas narrativ. 
  • Tow2Mater
    Dags att öka pengarna till NATO!

Men i ljuset av Rysslands aggression på Europas östra flank och Donald Trumps insisterande på att europeiska stater måste sluta dra nytta av amerikansk försvarsvälvilja samtidigt som de gör så lite själva, har nya, högre andelar av BNP diskuterats. En bråkdel högre utgiftsgolv på 2,5 procent har diskuterats, EU har föreslagit 3 procent, och president Trump säger att han nu tittar på fem procent från kalla kriget-nivån från europeiska medlemmar.

www.breitbart.com/europe/2025/02/04/to-prevent-war-we-must-spend-more-says-nato-boss-to-underpaying-european-allies/
  • KillBill

Precis Det är Joe Biden som gjorde den överenskommelse som gjorde att Trump väntar med att införa tullar.   Donald Trump är ett skämt.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (JK)

Ja?!

Trump behövde alltså inte ens formellt ta över presidentskapet så börjar exempelvis Kanada anpassa sig till det han hotat med redan under valkampanjen. Fixar de inte fentanyl-smugglingen (och illegala invandrare) så blir det strafftullar.
    -

• Padirac
    Anonym (JK) skrev 2025-02-04 19:16:18 följande:
    Ja?!

Trump behövde alltså inte ens formellt ta över presidentskapet så börjar exempelvis Kanada anpassa sig till det han hotat med redan under valkampanjen. Fixar de inte fentanyl-smugglingen (och illegala invandrare) så blir det strafftullar.
    -
    Du menar att Trumps utspel om att införliva Canada som usa's 51 delstat bara var 'hot air' som en uppblåst Trump behövde för att visa sig stark för maga-stackarna som han blåst?

Du begriper säkert att Canada och USA har ett löpande samarbete och överenskommelser som inte beror på Trump. Även om Trump själv och hans magaföljare tror och vill att allt cirkulerar runt den narcissistiske brottsdömde bedragaren och sexbrottslingen så händer saker utan hans medverkan. Tro't om du vill Tomte
  • Padirac
    Anonym (JK) skrev 2025-02-04 19:16:18 följande:
    Ja?!

-
    Du vet att Trump sa att strafftullar skulle upphöra när Canada blev usa's 51a delstat. Men det var kanske bara struntprat?
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?