• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-01-26 10:13:22 följande:
    Du döljer vem som gjort uttalandena och du länkar inte till källan. Hur vet du att detta är autentiskt och inte manipulerat? Trovärdigheten med den här typen av inlägg är lika med noll. 
    Så ditt försvar för "vänstern firar inte" är att jag av artighet och kanske forumregler har anonymiserat ett gäng användare på blueskye?

Men varsågod. Hon med orginalinlägget på bluesky som alla vänster svarar på är något slags nyhetsankare på MSNBC - som ligger längst till vänster av stora amerikanska media.

www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/hunter-biden-pardon-cases-trump-rcna182437

https://bsky.app/profile/katiephang.bsky.social

.
    KillBill skrev 2025-01-26 10:20:44 följande:
    Domstolar tolkar lagen och utdömer straff baserat på omständigheterna och kontexten kring varje fall. De fångar som dömts för att ha misshandlat poliser och som nu benådats av Trump, begick sina brott i samband med stormningen av den amerikanska kongressen. Denna handling utgjorde ett allvarligt hot mot den amerikanska demokratin.
    Så du kan inte säga att det är uppenbart orimligt att straffet för att spruta pepparsprej på en polis sätts till 48 månader ...
  • KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-01-29 11:03:12 följande:
    Så ditt försvar för "vänstern firar inte" är att jag av artighet och kanske forumregler har anonymiserat ett gäng användare på blueskye?

Men varsågod. Hon med orginalinlägget på bluesky som alla vänster svarar på är något slags nyhetsankare på MSNBC - som ligger längst till vänster av stora amerikanska media.

www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/hunter-biden-pardon-cases-trump-rcna182437

https://bsky.app/profile/katiephang.bsky.social

.
    KillBill skrev 2025-01-26 10:20:44 följande:
    Domstolar tolkar lagen och utdömer straff baserat på omständigheterna och kontexten kring varje fall. De fångar som dömts för att ha misshandlat poliser och som nu benådats av Trump, begick sina brott i samband med stormningen av den amerikanska kongressen. Denna handling utgjorde ett allvarligt hot mot den amerikanska demokratin.
    Så du kan inte säga att det är uppenbart orimligt att straffet för att spruta pepparsprej på en polis sätts till 48 månader ...
    Detta inlägg förändrar ju inget i sak. Du  döljer vem som gjort uttalandena och du länkar inte till källan. Hur vet du att detta är autentiskt och inte manipulerat? Trovärdigheten med ditt inlägg är lika med noll. 

Nej det var inte orimligt att dömas rill ett långt fängelsestraff efter att ha stormat USAs kongress och misshandlat en polis. Detta var en attack mot den amerikanska demokratin och sådan bör bestraffas hårt. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (JK)
    KillBill skrev 2025-01-29 19:59:10 följande:
    Detta inlägg förändrar ju inget i sak. Du  döljer vem som gjort uttalandena och du länkar inte till källan. Hur vet du att detta är autentiskt och inte manipulerat? Trovärdigheten med ditt inlägg är lika med noll. 

Nej det var inte orimligt att dömas rill ett långt fängelsestraff efter att ha stormat USAs kongress och misshandlat en polis. Detta var en attack mot den amerikanska demokratin och sådan bör bestraffas hårt. 
    Klart det inte ändrar någonting i sak för dig. Inte ens när du får en länk till när TV-ankaret själv i sin show försvarar beslutet - som du påstår att vänstern inte gjorde. Du kollar inte ens genom länkarna va? 

Och personen satt fyra år i fängelse för brottet. Helt i linje med andra överfall på federala poliser och gränsvakter och till och med i överkant jämfört med en del andra överfall. Det finns alltså inget uppenbart felaktigt i detta.
  • Anonym (JK)

Nog för att vi alla vet att du tramsar men bara för att ...

-
    Washington Posts Bluesky-konto, identifierbart och kontrollerbart för den som "tvivlar"

• Anonym (GF)
    Anonym (JK) skrev 2025-01-31 08:34:52 följande:
    Klart det inte ändrar någonting i sak för dig. Inte ens när du får en länk till när TV-ankaret själv i sin show försvarar beslutet - som du påstår att vänstern inte gjorde. Du kollar inte ens genom länkarna va? 

Och personen satt fyra år i fängelse för brottet. Helt i linje med andra överfall på federala poliser och gränsvakter och till och med i överkant jämfört med en del andra överfall. Det finns alltså inget uppenbart felaktigt i detta.
    Så du menar att om det var demokrater som stormat Kapitolium så hade Trump benådat dom?

Där har du svaret. Benådningen är politisk, inte juridisk. 
  • KillBill
    Anonym (GF) skrev 2025-01-31 09:21:05 följande:
    Så du menar att om det var demokrater som stormat Kapitolium så hade Trump benådat dom?

Där har du svaret. Benådningen är politisk, inte juridisk. 
    Så sant.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Jaha)

Hade kanske varit bättre med en senil president med en bra stab runt sig när alternativet är en jävla galning som omger sig med en massa ja-sägare.

Allvarligt så hoppas jag att någon eller några plockar bort främst Trump och sedan därefter Putin. Är väl det mest akuta. Sedan bör man väl börja rensa i Kina
    Världen och allas ekonomi bygger på att vi funkar tillsammans
    Tyvärr vill ju inte deltaga.'
    Jag tror att både Trump och Putin stoppar ett finger i röven och sedan får smaka på det.
    Ok att ryssarna inte kunnat välja demokratiskt (uppenbarligen inte heller amerikanerna) Men hur i hela helvete kan en nation rösta fram en sådan president?
    Är ju som någon "banan-republik" i Afrika eller Sydamerika.

• Tow2Mater
    Anonym (Jaha) skrev 2025-01-31 22:35:58 följande:

Hade kanske varit bättre med en senil president med en bra stab runt sig när alternativet är en jävla galning som omger sig med en massa ja-sägare.

Allvarligt så hoppas jag att någon eller några plockar bort främst Trump och sedan därefter Putin. Är väl det mest akuta. Sedan bör man väl börja rensa i Kina
    Världen och allas ekonomi bygger på att vi funkar tillsammans
    Tyvärr vill ju inte deltaga.'
    Jag tror att både Trump och Putin stoppar ett finger i röven och sedan får smaka på det.
    Ok att ryssarna inte kunnat välja demokratiskt (uppenbarligen inte heller amerikanerna) Men hur i hela helvete kan en nation rösta fram en sådan president?
    Är ju som någon "banan-republik" i Afrika eller Sydamerika.

Du har 84 sidor att läsa. Borde ta dig ett par timmar.
  • Faile
    Zoldaten76 skrev 2025-01-28 22:24:25 följande:
    så du menar att Trump fuskade i valet men inte biden. 
    Biden vann valet på över 80 miljoner röster. mest av alla genom tiderna och han fyllde knappt idrottshallar på sina rallies. Trump fyllde stadior. och Trump fuskade..hahaha  Den får du svårt att bli trovärdig på.

Sen har ju trump tydligen räddat snart över 80000 barn i child trafficking men det kanske du inte och ni haters inte tycker om..

Trump är det bästa som hänt världspolitiken och äntligen får vi njuta av det för det kommer till oss med.
    jag får njuta och ni haters får gnälla. Men det ändrar inte ett smack sörru🤣
    Jag försöker hålla mig uppdaterad om båda sidorna men det här har jag missat. När har han gjort det? 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Kalle Johansson
    Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?