• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Jaha)
    Konstatera skrev 2024-11-07 02:28:27 följande:

Dessutom ska tilläggas attt Trump är en otroligt välförtjänt vinnare. Vi har just bevittnat den största indivuduella bedriften av en presidentkandidat sedan Napoloeon Bonaparte. Killen vinner en gång, förlorar ett val för att sedan vinna igen. Bara där är han historisk. Därtill har Trump haft hela etablismenaget emot sig, åtalats, varit föremål för mordförsök, haft 90% av media emot sig men likväl har Mr Orange vunnit övertygande. 

Säg en politiker som stått för en större bedrift. 

Bedrift? Eller framröstad av en inkompetent befolkning?
    Det är bu bara att titta på vad han lyckats ställa till med redan.
    Människan (? livsformen) är ju helt utanför kartan för vad som gäller för en normal person.
    Om han höll galenskaperna inom USA:s gränser - deras problem men ....
    Att påstå sig avsluta kriget i Ukraina, införa importtullar, och var kommer deras varor ifrån .... kanske mest Kina? 
    Såga av grenen du sitter på, hell yeah.
    Om man sedan vill döpa om Mexikanska Golfen visar ju bara hur man viktar sitt fokus på vad som är viktigt.

Han är ett hot mot freden och ekonomin i hela världen.  Tror och hoppas att han tvingas bort som president inom mandatperioden. Tyvärr valde ju amerikanska folket en senil gubbjävel innan och nu, ännu en gång en självupptagen galning.
  • KillBill
    Anonym (JK) skrev 2025-01-31 09:00:42 följande:

Nog för att vi alla vet att du tramsar men bara för att ...

Washington Posts Bluesky-konto, identifierbart och kontrollerbart för den som "tvivlar"

Jag uttalar mig om reaktionerna i Sverige.  För övrigt är inte Demokraterna ett vänsterparti utan är i en svensk kontext ett mitten/högerparti. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

Vem fan försvarar detta? USA är med despoten Trump på väg att bli en politisk  bananrepublik..

• KillBill

Svenskar bör agera genom att bojkotta varor från USA! 

• Anonym (Hm)
    KillBill skrev 2025-02-02 14:12:23 följande:

Trump är dum på riktigt..

Kan inte annat än instämma.
  • Mentat
    KillBill skrev 2025-02-02 14:13:39 följande:

Svenskar bör agera genom att bojkotta varor från USA! 

Finns det någon som köper bourbon? Smakar apa, jämfört med äkta skotsk whisky.
    Jag vet inte riktigt vilka varor i vardagen som kommer från USA som jag ens skulle kunna bojkotta?
  • Anonym (Kille)
    KillBill skrev 2025-02-02 14:12:23 följande:

Trump är dum på riktigt..

Tariffer fungerade ju så bra under depressionen (förvärrade depressionen) samt under Nixon. Har han inga ekonomer som han kan rådgöra med? Eller struntar han i vad dom säger? Handlar det enbart om populism. Han kan förstås hävda att tarifferna var så framgångsrika i ett senare läge och hans kult skulle svälja det utan reflektion.

Såg någon kommentera något med att det kommer att bli 4 år med "vad var det jag sa" Håller inte med, då räknar man med en viss medvetenhet. Trump-kulten sväljer allt han säger. 
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-02-02 18:20:09 följande:
    Finns det någon som köper bourbon? Smakar apa, jämfört med äkta skotsk whisky.
    Jag vet inte riktigt vilka varor i vardagen som kommer från USA som jag ens skulle kunna bojkotta?
    Importen av sprit från USA uppgår till flera hundra miljoner SEK per år och då är Sverige bara en liten marknad. Om Europa, Kanada, länder i Sydamerika bojkottar sprit från USA kommer det bli kännbart i delstater som är viktiga för Trump och republikanska partiet.  Intresset för att köpa Tesla bilar sjunker och vid ett handelskrig kommer säker många svenska bli mer patriotiska och bojkotta varor från USA på bred front..
  • Xenia

Trump är hämndlysten, aggressiv, lögnaktig, hycklande och inkompetent. Ändå vann han valet. Antar att hans väljare är likadana eller mycket lättrogna.

De ca 25% sin röstade på honom struntar totalt i demokratin också.

Det verkar inte rättssäkert att presidenten har så stor makt och att han kan straffa de som bara gjort sitt jobb med avsked.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?