• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • ClumsySmurf
    Xenia skrev 2025-01-26 17:17:00 följande:

Så Trump tror han kan ändra verkligheten genom en lag. Läs på om intersexuella.

Kan han bestämma vilka flaggor som privata företag och människor ska hissa?

hmm77 skrev 2025-01-26 10:00:40 följande:

Nu har trump bestämt att det bara ska vara 2 kön i USA och en flagga och det är USA-flaggan. pride och black matter flaggorna ska bort. mycket bra hoppas det kommer till sverige

Är det två kön eller ner med flaggorna du klagar på?

• Xenia
    Postman skrev 2025-01-26 17:29:44 följande:
    Jag skrev med några amerikaner på en chatt som hade röstat på trump. Det var helt vanliga människor med vanliga yrken och alla sa att de var sjukt trötta på Biden, att han var en katastrof och att de behövde nåt nytt, någon som det var mer fart på. Nu hade de bara två att välja på och då verkade det vara pest eller kolera typ. Kanske inte hela förklaringen men del i alla fall. 
    På vilket sätt var Bidens  regim så katastrofal?

Sedan hoppade ju Biden av. Men Harris dög inte heller, nej hon var ju kvinna.
  • Dr Nail
    Padirac skrev 2025-01-26 16:16:22 följande:
    Pratar du om Ukrainas befolkning och Putin?Spöke

Nä, bara ett märkligt sammanträffande att Trump och Putin använder samma retorik/demagogi om länder och befolkning de anser de behöver för att skydda sitt territorium...
    Död

Inte konstigt att Trump tycker att Putin är smart som ordnar fake folkomröstningar och sprider alternativ fakta ...

Kräks
    Men tänk om ca 115% av Grönlands befolkning röstar FÖR att till höra USA istället. Vad säger du då?
  • Anonym (Buff)
    Dr Nail skrev 2025-01-26 17:53:42 följande:
    Men tänk om ca 115% av Grönlands befolkning röstar FÖR att till höra USA istället. Vad säger du då?
    Då blir det ju tydligt att 15% är fejkröster som Trump fifflat dit, precis som han gjorde med sitt egna val förra året. 
  • Postman
    Xenia skrev 2025-01-26 17:51:21 följande:

De tyckte han bara satt på sitt kontor, helt förlamad, de klagade på att han inget utförde. Harris nämnde de inte mycket om, vet inte varför de inte upplevde henne som ett alternativ.
  • ClumsySmurf
    Xenia skrev 2025-01-26 17:33:45 följande:

Min teori om varför folk gillar Trump även utanför USA:

De är okunniga och tror på hans lögner

De är känslostyrda (han ogillar "woke", pride och vänstern som jag, han måste vara bra)

De tänker bara på pengar och tror att de kommer att få mera med Trump (i USA)

De är redan högerpopulister eller högerextremister

Ni som bor i Sverige och gillar Trump, jag undrar vilket parti/vilka partier ni röstar på?

Du tycker ju att DEI är rättvist mendan jag känslostyrt tycker att diskriminering baserat på färg och kön är efterblivet.

Douglas Murray som skrivit The Madness of Crowds: Gender, Race and Identity tycker man är en fucking idiot om man anser att någon har kollektiv skuld för gamla orättvisor,
    Ogillar vi woke för att vi är högerpopulister och/eller lågutbildade?
    Xenia skrev 2025-01-26 17:51:21 följande:
    Postman skrev 2025-01-26 17:29:44 följande:
    Jag skrev med några amerikaner på en chatt som hade röstat på trump. Det var helt vanliga människor med vanliga yrken och alla sa att de var sjukt trötta på Biden, att han var en katastrof och att de behövde nåt nytt, någon som det var mer fart på. Nu hade de bara två att välja på och då verkade det vara pest eller kolera typ. Kanske inte hela förklaringen men del i alla fall. 

lågutbildade högerpopulist sexister?
    Black Lives Matter Statement on Kamala Harris Securing Enough Delegates to Become Democratic Nominee

Now, Democratic Party elites and billionaire donors are attempting to manipulate Black voters by anointing Kamala Harris and an unknown vice president as the new Democratic ticket without a primary vote by the public. This blatant disregard for democratic principles is unacceptable. While the potential outcome of a Harris presidency may be historic, the process to achieve it must align with true democratic values. We have no idea where Kamala Harris stands on the issues, now that she has assumed Joe Biden?s place, and we have no idea of the record of her potential vice president because we don?t even know who it is yet.
    [...]
    This is about the nominating process. Those of us who care about the principles of democracy cannot be serious about installing Kamala Harris and an unknown vice president as the Democratic nominee without any semblance of a people-powered process. Not delegates and party elites, but actually asking communities across the country if they believe this should be the democratic ticket. Anything less is unserious in the quest for democracy. Democracies are stronger when political parties operate with primary systems that allow for genuine participation.?

https://blacklivesmatter.com/black-lives-matter-statement-on-kamala-harris-securing-enough-delegates-to-become-democratic-nominee/

• Anonym (jury)

Svårt att förstå detta enorma missnöje med Biden att man betraktar det som en katastrof där allt annat kan vara bättre. Arbetslösheten var lägsta på 40 år, aktiemarknaden slog alla rekord och gynnar alla pensionssparare, inflationen toppade några år pga Covid och Ukraina, som ju inte var Bidens fel, men redan var tillbaka till mer normal nivå med tydliga reallönestigningar. Hans politik gynnade faktiskt vanligt folk/låginkomsttagare mer än någon annan presidents sedan Roosevelt. 

Om folk tycker detta är en katastrof, undrar man hur dom kommer att reagera när realiteterna omkring Trumps ekonomiska politik uppenbarar sig. Speciellt dom som röstat åt honom trots att dom lever av redan nu sparsamma federala bidrag.

• Kalle Johansson

Vi får väl se hur många av hans sk "vallöften" han lyckas realisera?

Trodde faktiskt att hans snack om att se till att det skulle bli fred mellan Ukraina och Ryssland, eller snarare att Ryssland skulle sluta att kriga mot Ukraina skulle vara hans # 1 PRIORITERING... men det blev det aldrig. Gråter

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Meddelande borttaget
  • Postman
    Anonym (jury) skrev 2025-01-26 19:40:57 följande:

Svårt att förstå detta enorma missnöje med Biden att man betraktar det som en katastrof där allt annat kan vara bättre. Arbetslösheten var lägsta på 40 år, aktiemarknaden slog alla rekord och gynnar alla pensionssparare, inflationen toppade några år pga Covid och Ukraina, som ju inte var Bidens fel, men redan var tillbaka till mer normal nivå med tydliga reallönestigningar. Hans politik gynnade faktiskt vanligt folk/låginkomsttagare mer än någon annan presidents sedan Roosevelt. 

Om folk tycker detta är en katastrof, undrar man hur dom kommer att reagera när realiteterna omkring Trumps ekonomiska politik uppenbarar sig. Speciellt dom som röstat åt honom trots att dom lever av redan nu sparsamma federala bidrag.

På nåt sätt måste ju amerikanerna sett nåt annat än vad vi har fått se tänker jag. Det är ju ändå väldigt många som har röstat på Trump. Mycket verkar också grunda sig i stor invandring, kriminalitet, rasism och annat. Många verkar upprörda över det. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?