• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-23 18:04:57 följande:
    Rättsläkaren har senare sagt att "all that transpired played a role in his condition" och flera expertneurologer hävdar att stress till följd av upproret vid Capitolium kan ha orsakat stroken. 

Julian Khater dömdes till 7 års fängelse för misshandel av en polis. 

Hur fan kan du försvara benådningen av en person som misshandlat en polis? 
    Hur kan du få det jag skriver till försvara benådningen? Jag vände mig mot din deformation och lögn att det var mord.

the determination of a natural cause of death means the medical examiner found that a medical condition alone caused his death ? it was not brought on by an injury.

www.snopes.com/fact-check/brian-sicknick-fire-extinguisher/

• KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-01-23 18:20:33 följande:
    Hur kan du få det jag skriver till försvara benådningen? Jag vände mig mot din deformation och lögn att det var mord.

the determination of a natural cause of death means the medical examiner found that a medical condition alone caused his death ? it was not brought on by an injury.

www.snopes.com/fact-check/brian-sicknick-fire-extinguisher/
    Nej jag jag skrev fel. Det som emellertid inte tydligt framkommer av dina länkar är att Julian Khater dömdes till 7 års fängelse för misshandel av en polis. Misshandeln bestod i att han sprayat pepparspray mot en polis. Medicinska experter menar att detta kan ha framkallat den hjärnblödning som polismannen sedermera dog av. 

Håller du inte med om att det är vidrigt av Trump att släppa en fånge som gjort sig skyldig till grovt brott mot en polis?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-23 20:08:29 följande:
    Nej jag jag skrev fel. Det som emellertid inte tydligt framkommer av dina länkar är att Julian Khater dömdes till 7 års fängelse för misshandel av en polis. Misshandeln bestod i att han sprayat pepparspray mot en polis. Medicinska experter menar att detta kan ha framkallat den hjärnblödning som polismannen sedermera dog av. 

Håller du inte med om att det är vidrigt av Trump att släppa en fånge som gjort sig skyldig till grovt brott mot en polis?
    Så hur länge har han suttit i fänglese? Nästan 3 år som jag förstår det. Hur långt är straffet för ett liknande pepparspraybrott i Sverige som jämförelse? Vilka straff fick de i BLM riotarna för liknande brott?

Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna säga om det var vidrigt att släppa honom redan, eller ej.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-01-23 21:10:14 följande:
    Så hur länge har han suttit i fänglese? Nästan 3 år som jag förstår det. Hur långt är straffet för ett liknande pepparspraybrott i Sverige som jämförelse? Vilka straff fick de i BLM riotarna för liknande brott?

Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna säga om det var vidrigt att släppa honom redan, eller ej.
    Du är dåligt påläst. Julian Khater dömdes den 27 januari 2023 till 7 års fängelse. Han har inte ens avtjänat 2 år av sitt 7 åriga straff.

Håller du inte med om att det är svinigt av Trump att benåda kriminella som begått ett grovt brott mot en polis?
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-23 22:19:42 följande:
    Du är dåligt påläst. Julian Khater dömdes den 27 januari 2023 till 7 års fängelse. Han har inte ens avtjänat 2 år av sitt 7 åriga straff.

Håller du inte med om att det är svinigt av Trump att benåda kriminella som begått ett grovt brott mot en polis?
    with credit for time served.

He's been incarcerated since March 14, 2021.

www.npr.org/2023/01/27/1152111889/khater-sentenced-prison-pepper-spraying-officers-jan-6
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-01-23 22:34:53 följande:
    with credit for time served.

He's been incarcerated since March 14, 2021.

www.npr.org/2023/01/27/1152111889/khater-sentenced-prison-pepper-spraying-officers-jan-6
    Ok men han har ändå bara suttit mindre än 60% av straffet.

• Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-23 22:50:15 följande:
    Ok men han har ändå bara suttit mindre än 60% av straffet.

Du ignonerar mina frågor, varför? Utan de svaren kan jag inte ta ställning.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-01-23 22:52:20 följande:
    Du ignonerar mina frågor, varför? Utan de svaren kan jag inte ta ställning.
    Jag bekräftar ju att den kriminelle som misshandlade polisen och som Trump nu vill  benåda har suttit fängslad sedan 2021 men han har likväl inte ens suttit av 60% av sitt straff. 

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?